Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Zwanger van 3e, man wil niet


BlairW schreef op 22-02-2024 om 13:29:

[..]

Maar zelfs als je het wil voorkomen, is er dus nog geen 100% zekerheid. Bij mannen is sterilisatie ook geen absolute garantie.

Er zit wel een verschil tussen je hebt geen 100% zekerheid en niks doen ter voorkoming, terwijl je geen kinderen meer wil. En vervolgens je vrouw aangeven dat ze maar gewoon een abortus moet laten uitvoeren. 

BlairW schreef op 22-02-2024 om 13:28:

[..]

Ik zou inderdaad meteen een abortus laten plegen. Maar er wordt hier weer geroepen dat je je maar moet laten helpen als je 100% geen kinderen wil. Zo makkelijk is dat dus niet. Ik zou die 100% zekerheid heel graag willen, maar er is niks dat 100% zekerheid geeft. Zelfs een sterilisatie niet. Ik wordt er gewoon zo moe van dat er steeds maar geroepen wordt dat je als man of vrouw maatregelen moet nemen als je geen kind wil. En dat abortus niet de oplossing moet zijn, maar dat je het gewoon moet voorkomen dat iemand zwanger wordt. Nou, zo simpel is dat dus niet als er niks is wat 100% zekerheid geeft. Ik wil echt geen kind meer, maar een zwangerschap is niet 100% te voorkomen, tenzij je dus geen seks hebt.

Maar als jij geen probleem hebt met een abortus wanneer je zwanger wordt is er in zekere zin toch geen probleem. Een abortus is immers een prima ingreep wanneer je ongewenst zwanger raakt. In geval van de toppicstartster is dat anders. Zij wilde nog een kind, dan is een abortus een heel zwaar middel. Zeker als je man niks doet om een zwangerschap te voorkomen.

Dit even los van de toekomst van dit potentiële kindje.

Lieveheersbeest schreef op 22-02-2024 om 13:51:

[..]

Ik vind dit een nare kijk op een stel dat al jarenlang in een relatie zit. Je bent verantwoordelijk voor je eigen bescherming. Dit doe je toch samen?? Dit bespreek je, je staat er lang genoeg bij stil en maakt dan samen een keuze. Als de een zegt “ik stop met mijn verantwoordelijkheid, jij moet de jouwe maar nemen” en de partner neemt die verantwoordelijkheid niet… dan ben je toch nog steeds samen verantwoordelijk voor de consequentie?? Je bent er toch allebei bij dat je dan seks hebt en er geen condoom omgedaan wordt? Lekker makkelijk om dan als vrouw te roepen “ja maar ik wil geen abortus dùs jij krijgt ook een 3e kind”.

Ik vind jouw verhaal meer van toepassing op een ONS of FWB.

Normaal is dit wel zo. Mijn vriend en ik hebben daar wel samen een keus in gemaakt waar we ons beide goed in voelen. En iets als een abortus in het geval dat is ook besproken. We weten dus hoe we erin staan en die duidelijkheid lijkt me handig. Maar wij zijn beide ook niet te beroerd om maatregelen te nemen om wat te voorkomen.

Wat ik bijzonder vind is dat een man de verantwoordelijkheid volledig neerlegt bij zijn vrouw, waar hij dus al lang mee samen is, omdat hij zelf geen stappen wil zetten. En nu ze zwanger is roept; los het maar op. Hij neemt dus op geen enkel vlak verantwoordelijkheid. Dat vindt ik eigenlijk veel erger om te lezen. 

Des al niet te min is To zelf ook niet zo handig geweest. En verdient een kindje natuurlijk veel meer dan dit. 


elledoris schreef op 22-02-2024 om 13:53:

[..]

Na sterilisatie is toch altijd een test om te kijken of de ingreep goed gelukt is.

De boel kan daarna ook weer aan elkaar groeien. Bij mijn neef was de sterilisatie ook gelukt bleek uit zo'n test. 2 jaar later niet meer, ook dat kan gebeuren.

elledoris schreef op 22-02-2024 om 13:53:

[..]

Na sterilisatie is toch altijd een test om te kijken of de ingreep goed gelukt is.

Yes, maar naar het schijnt treed er in zeldzame gevallen herstel op van de zaadleiders. Nou schrok ik best wel van het percentage overinges, het schijnt net iets minder dan 0,5% van alle mannen te zijn waarbij de zaadleiders weer aan elkaar groeien.

Volgens mij hebben ze bij mij, om dat te voorkomen, de zaadleider "naar boven" gelegd, zodat deze niet weer richting het andere uiteinde kan groeien. Dat is me in elk geval, als ik het me goed herinner, verteld. 

TwoThirds schreef op 22-02-2024 om 13:33:

[..]

Volgens mij is een spiraal het betrouwbaarst.

Daar hoor ik genoeg verhalen over dat die dus gaan zwerven of er spontaan uit vallen. Dan heb ik het liever zelf in de hand met de pil, dan dat ik maar moet vertrouwen dat die spiraal niet aan de wandel gaat of ontsnapt. Heb je dat niet door, ben je alsnog zwanger. 

troelahoep schreef op 22-02-2024 om 14:01:

[..]

Nee, maar de kans op een zwangerschap is minder dan 0,5 %. Als je dan evt. nog een condoom erbij zou gebruiken en de leeftijd met verminderde vruchtbaarheid meerekent (gesteld dat we het in dit topic hebben over mensen die hun kinderwens al vervuld is) lijkt mij de kans echt heul klein op een zwangerschap. Kun je nog steeds seks hebben

Mijn man wil zich niet laten steriliseren. Die vind een kind geen probleem. En 0,5% is geen 0%. Ik wil gewoon geen enkele kans lopen op een zwangerschap, maar dat schijnt echt heel lastig te zijn. Zelfs als je zelf alles er uit wil laten trekken, mag dat niet. Absurd vind ik dat.

BlairW schreef op 22-02-2024 om 18:14:

[..]

Daar hoor ik genoeg verhalen over dat die dus gaan zwerven of er spontaan uit vallen. Dan heb ik het liever zelf in de hand met de pil, dan dat ik maar moet vertrouwen dat die spiraal niet aan de wandel gaat of ontsnapt. Heb je dat niet door, ben je alsnog zwanger.

Een hoop spookverhalen hoor. In de eerste 3 maanden bestaat dat risico. Daar wijzen ze je op. Je lichaam moet soms nog even wennen. Daarna is de kans op uitvallen nihil. Daarnaast kan je als vrouw zelf regelmatig voelen of de draadjes er nog zitten. Die steken namelijk altijd iets uit de baarmoeder en daarmee verwijderen ze ze ook weer. De pil is wat dat betreft statisch gezien veel onbetrouwbaarder. 

Daarnaast ben je als vrouw ook niet "zomaar" zwanger. Zeker niet met het oplopen van de leeftijd. 

Wil je 1000% zekerheid dan kan je ook 2 methodes naast elkaar gebruiken. 

BlairW schreef op 22-02-2024 om 18:14:

[..]

Daar hoor ik genoeg verhalen over dat die dus gaan zwerven of er spontaan uit vallen. Dan heb ik het liever zelf in de hand met de pil, dan dat ik maar moet vertrouwen dat die spiraal niet aan de wandel gaat of ontsnapt. Heb je dat niet door, ben je alsnog zwanger.

Ik zou niet alles geloven wat mensen zeggen... Je kunt bovendien zelf voelen of ie er nog in zit. Prima als je geen spiraal wilt, maar kom dan niet met zo'n opgeblazen verhaal aanzetten. 

En als je er ook nog condooms bij gebruikt zit je helemaal safe.

BlairW schreef op 22-02-2024 om 18:16:

[..]

Mijn man wil zich niet laten steriliseren. Die vind een kind geen probleem. En 0,5% is geen 0%. Ik wil gewoon geen enkele kans lopen op een zwangerschap, maar dat schijnt echt heel lastig te zijn. Zelfs als je zelf alles er uit wil laten trekken, mag dat niet. Absurd vind ik dat.

De complete inboedel eruit laten trekken is ook niet zonder risico's; de bovenliggende organen kunnen dan gaan zakken. 

Trientje-vitamientje schreef op 22-02-2024 om 14:47:

[..]

Wat ik bijzonder vind is dat een man de verantwoordelijkheid volledig neerlegt bij zijn vrouw, waar hij dus al lang mee samen is, omdat hij zelf geen stappen wil zetten. En nu ze zwanger is roept; los het maar op. Hij neemt dus op geen enkel vlak verantwoordelijkheid. Dat vindt ik eigenlijk veel erger om te lezen.

Dat zijn toch ook aannames? Snap niet waarom jij zo’n heksenjacht voert op die man in dit topic, ook omdat het niks bijdraagt aan het issue van TO. Of heeft zij recht op dit kind zodra de man als schuldig aangewezen kan worden?

Volgens mij maakt het in dit geval niet zoveel uit wie de schuldige is. Dat gesprek en de discussie over verantwoordelijkheid en consequenties heeft alleen aan de voorkant zin. Op dit moment is het gesprek over de zwangerschap, een oplossing en het resultaat belangrijker lijkt mij…

Het word steeds gekker, anders laten wij gewoon onze baarmoeder eruit halen dan heb je 0% kans 😁 #sarcastisch

BlairW schreef op 22-02-2024 om 13:28:

[..]

Ik zou inderdaad meteen een abortus laten plegen. Maar er wordt hier weer geroepen dat je je maar moet laten helpen als je 100% geen kinderen wil. Zo makkelijk is dat dus niet. Ik zou die 100% zekerheid heel graag willen, maar er is niks dat 100% zekerheid geeft. Zelfs een sterilisatie niet. Ik wordt er gewoon zo moe van dat er steeds maar geroepen wordt dat je als man of vrouw maatregelen moet nemen als je geen kind wil. En dat abortus niet de oplossing moet zijn, maar dat je het gewoon moet voorkomen dat iemand zwanger wordt. Nou, zo simpel is dat dus niet als er niks is wat 100% zekerheid geeft. Ik wil echt geen kind meer, maar een zwangerschap is niet 100% te voorkomen, tenzij je dus geen seks hebt.

Eileiders doorbranden. Kan prima hoor. 

Theekopje schreef op 22-02-2024 om 22:11:

[..]

Eileiders doorbranden. Kan prima hoor.

Van de 200 vrouwen boven de 35 jaar die gesteriliseerd worden, raakt er nog één onbedoeld zwanger. Deze kansen zijn waarschijnlijk even groot bij ringetjes als bij clipjes. Bij dichtbranden van de eileiders is de kans op zwangerschap mogelijk groter, tenzij bijna de hele eileider dicht gebrand wordt.

Klinkt ook niet hoopvol. Nog steeds geen 100% zekerheid. Ik zou van de hormonen af willen, niet meer ongesteld worden en gewoon 100% veilig zijn tegen een zwangerschap. Maar dat lijkt onmogelijk. We kunnen naar de maan, maar een methode om zeker niet meer zwanger te worden is te moeilijk. 

BlairW schreef op 22-02-2024 om 22:54:

[..]

Van de 200 vrouwen boven de 35 jaar die gesteriliseerd worden, raakt er nog één onbedoeld zwanger. Deze kansen zijn waarschijnlijk even groot bij ringetjes als bij clipjes. Bij dichtbranden van de eileiders is de kans op zwangerschap mogelijk groter, tenzij bijna de hele eileider dicht gebrand wordt.

Klinkt ook niet hoopvol. Nog steeds geen 100% zekerheid. Ik zou van de hormonen af willen, niet meer ongesteld worden en gewoon 100% veilig zijn tegen een zwangerschap. Maar dat lijkt onmogelijk. We kunnen naar de maan, maar een methode om zeker niet meer zwanger te worden is te moeilijk.

Er is maar een methode die 100% is en dat is geen sex. Maar goed, dat lijkt me voor de relatie dan weer niet bevorderlijk. 

En een koperspiraal maar dan in de periode van je eisprong geen sex of voor het zingen de kerk uit? Dan is de kans echt praktisch 0. Alleen word je dan nog wel ongesteld.

Alles eruit slopen zorgt ook dat je direct in de overgang komt, wat ook niet direct een pretje is. Als ik de verhalen moet geloven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.