Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
Gertrudis

Gertrudis

28-11-2008 om 20:09

Zwanger worden en condoom

Omdat ik even geen hormonen wil, gebruiken mijn vriend en ik condooms. Nu hoor ik dat er vrij veel kans is om zwanger te worden ondanks het condoomgebruik.

Op internet vind ik cijfers (4 op 100) maar ik wil het graag horen van mensen die het werkelijk meemaakten. Dus correct condoomgebruik en toch zwanger.

Een kindje zou welkom zijn maar we zitten in een heel drukke periode waardoor het een minder gunstig moment is. Ik stel mijn vraag vooral om, afgaand op reacties hier, het risico zo goed mogelijk in te calculeren, al is dat moeilijk want het is een persoonlijk iets, je kan gebeurtenissen van iemand niet zomaar vertalen naar een ander. 't Zou me alleen een idee geven hoe 'gevaarlijk' we nu bezig zijn.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pip

Pip

28-11-2008 om 21:36

Is andersom ook goed?

Ik bedoel: correct condoomgebruik en niet onbedoeld zwanger. Wij gebruiken al bijna 11 jaar condooms als voorbehoedmiddel (omdat ik net als jij geen hormonen meer wilde gebruiken) en het is nog nooit fout gegaan. Ik ben wel drie keer zwanger geworden in die elf jaar, maar alleen als we bewust gestopt waren met condooms te vrijen. Onze ervaringen zijn dus goed, maar we zijn ons ervan bewust dat het alleen werkt als je er heel zorgvuldig mee om gaat. We vergeten ze ook echt nooit te gebruiken als een zwangerschap niet de bedoeling is. En we gebruiken ze ook altijd 'op tijd', waarmee ik bedoel dat we ook geen risico lopen van voorvocht in de buurt van mijn vagina.
Wij hebben er geen enkel gevoel van onveiligheid bij, al weten we allebei dat dit statistisch niet klopt. Maar omdat de condoomstatistieken ook gaan over mensen die er meer moeite mee hebben om ze zorgvuldig te grbuiken en wij juist superzorgvuldig zijn, hebben wij niet het gevoel dat we onnodig groot risico lopen.

Pip

Pip

29-11-2008 om 14:01

Eerlijk gezegd

vinden we het condoom wel een beetje een spelbreker en het schijnt ook echt anders te voelen dan zonder. Maar de alternatieven zijn voor ons (nog) geen optie. Op termijn wil mijn man zich laten steriliseren, maar zo ver zijn we nog niet.
We realiseren ons trouwens dat geen enkel aniconceptiemiddel 100% betrouwbaar is en dat vrijen dus altijd een zeker risico inhoudt op een zwangerschap. Maar we weten dus ook dat er een boel andere anticonceptiva zijn die statistisch gezien betrouwbaarder zijn. Maar totaal tegen al die statistieken in heb ik bij een condoom juist een heel erg veilig gevoel. Alsof het het meest te controleren is. Je kunt zien of het ding goed heeft omgezeten en je kunt zien of het ding in tact is. Als er ergens iets gehaperd lijkt te hebben kunnen je overstappen naar plan b (morning after pil). Plan b is bij ons trouwens echt nog nooit aan de orde geweest.
We weten ook dat, mocht er toch een keer ongemerkt een ongeplande zwangerschap uit voorkomen, dat kindje dan welkom is. Maar ook dat is weer een persoonlijke keuze.
Greetz,
Pip

Miss M®

Miss M®

30-11-2008 om 15:01

Wel zwanger geworden...

.. door 'correct gebruik' van condoom!
Manlief is wel, voordat het condoom gebruikt werd, even in me geweest.
Tot ik 2,5 week later ontdekte dat ik nog niet ongesteld was... Test wees 'zwanger' aan...
Bleek het voorvocht dus voldoende zijn geweest.
Maar ben het met de anderen eens: bij correct gebruik kan er weinig misgaan.
Bedenk hoe graag je (g)een kindje wil en pas je anticonceptie hierop aan. Mocht je ab-sol-luut geen kindje willen, dan zou ik zelf, persoonlijk, een andere vorm van anticonceptie gebruiken.
Daarom is manlief afgelopen februari gesteriliseerd. Heerlijk, geen hormonen, geen kopzorgen wanneer wel/niet pil geslikt. Gewoon gemeenschap hebben wanneer we maar willen. Ook zonder het tussenkomen van dat verrekte condoom. Vrijheid!
Groet, Miss M.

mem

mem

30-11-2008 om 17:38

Ook jaren gebruikt

en wij hebben 1x niet de tijd genomen om wel dat condoom om te doen. Wij wisten dat ik in een vruchtbare periode zat en we wisten dat we samen makkelijk zwanger raakten en hebben toch het 1x nagelaten, kindje was welkom daar niet van. Maar idd als jet het echt echt echt niet wil zul je altijd en altijd voorzichtig moeten zijn ( of voor iets anders kiezen). Spelbreker was het maar af en toe, je went er ook aan.

Therese

Therese

01-12-2008 om 10:39

Tip?

Ik heb zelf ook nooit hormonen willen gebruiken en doordat wij condooms toch wel enigzns als spelbreker zagen, heb ik altijd een koperspiraal gehad. Geen hormonen in je lijf en je cyclus blijft gewoon in stand. Het beviel mij uitstekend! Eventueel kun je ook nog aan de Persona denken, maar deze heeft wel weer wat groter 'risico' op een verrassing. Wie weet heb je hier al lang over nagedacht, maar anders is het misschien nog een tip?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.