Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
yona

yona

20-09-2009 om 19:34

Zwanger worden en tandarts

Wie weet dit, als je net zwanger bent en je moet naar de tandarts om wat aan je tand te laten doen dus met verdoving kan dit kwaad? Ik weet trouwens niet zeker of ik zwanger ben hoor (heb deze week mijn nod, dinsdag) maar af en toe voel ik wel wat verschijnselen maar goed van het weekend is er een stuk van mijn kies afgebroeken met een stukje vulling dus dit moet gemaakt worden, maar nu denk ik steeds stel nou in het gunstigste geval dat ik zwanger ben(weet denk wel erg vooruit) kan dit dan kwaad? Of is het dan nog zo pril dat er nog niets bij kan komen? Wie weet dit? Groetjes Yona

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-09-2009 om 19:49

Vraag het de tandarts

Volgens mij kan dit geen kwaad in de eerste paar weken, maar zeker weten doe ik het ook niet. IK zou dit dus echt even aan de tandarts vragen.

Dendy

Heb ik ook gehad

Ik was toen al een tijdje zwanger en ik heb dat ook gewoon aan de tandarts verteld. Hij heeft toen gewoon een ander soort verdoving gebruikt. Je moet dus gewoon vertellen dat het mogelijk is dat je zwanger bent, en dan gebruiken ze iets anders.

Groetjes,
Vonda

Merel78

Merel78

21-09-2009 om 08:42

Geen probleem

het verdoven. Ik heb het ook genoemd, ze vinden het wel altijd fijn om te weten, maar de verdoving is geen punt. Wel foto's maken, dat mag dus niet. Dus als er voor die behandeling foto's gemaakt moeten worden zal het wel lastiger zijn. Maar: gewoon je tandarts vragen, zeggen dat je mogelijk zwanger bent.

Merel

Foto's

maken moet soms wel.

Ik moest tijdens mijn laatste zwangerschap een wortelkanaalbehandeling ondergaan en dit moest echt worden verdoofd en ter controle ook foto's worden gemaakt.

Uitstellen was geen optie. (AUW)

Linda

Foto's en verdoving

Hoi Yona,

Toen ik zwanger was, zijn er ook gewoorn foto's gemaakt en heb ik verdoving gehad. Ik was toen nog maar net zwanger en de tandarts heeft gewoon foto's gemaakt. Waarschijnlijk was het kindje nog zo klein en zat nog zo verstopt dat het geen probleem was. De tandarts zei in ieder geval zoiets. Maar inderdaad vertel de tandarts dat je zwanger bent, kan hij er rekening mee houden.

Sterkte,

Leitje

Therese

Therese

26-09-2009 om 18:33

Wel verdoving,,geen foto's!

Laatste zwangerschap ook een wortelkanaalbehandeling gehad. Wel verdoving, maar geen foto's. Hoe pril het ook was de tandarts wilde geen enkel risico nemen. Ik zelf ook niet. De behandeling is helemaal goed gegaan. Ook zonder dat er foto's zijn gemaakt.

In ieder geval altijd melden.

Succes!

Therese

Therese

26-09-2009 om 18:34

Toevoeging

Zelfs een week voor mijn nod wilde mijn tandarts geen foto's maken. Ook dat zou ik melden!

Juul M

Juul M

27-09-2009 om 03:13

Tandarts

Als je eventueel zwanger zou kunnen zijn dan geen foto's. Op zich is het een hele lage dosis van xrays en kan het hoogst waarschijnlijk geen kwaad, maar waarom het risico nemen? Ik zelf ben net bevallen van een ongepland meisje en was naar de tandarts geweest met xrays en alles, moet zo'n 6 weken geweest zijn. Kerngezonde meid, maar als ik het geweten had... Heb het toen wel aan de dokter gevraagd en die zei me geen zorgen te maken.

Verdoving is geen probleem.

Juul

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.