Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
michelle

michelle

30-10-2017 om 16:17

etensadvies

hallo allemaal wat kan je het beste eten als je 8 maanden zwanger?

hetzelfde als je altijd eet

niks meer, niks minder

Mijntje

Mijntje

30-10-2017 om 17:03

verloskundige

In principe kan je gewoon normaal eten, maar sommige dingen kan je beter laten staan. http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/wat-kan-ik-wel-en-niet-eten-tijdens-mijn-zwangerschap-.aspx
Je verloskundige kan je ook hierover voorlichting geven.

Waar je zin in hebt

Ik hoor eigenlijk nog weinig over zin in exotische dingen maar daar kun je dus beter aan toegeven.

https://www.gezondheidsnet.nl/sporten/voeding-bij-een-zware-sportprestatie
En naarmate de bevalling nadert bereid je voor op een topprestatie.

Zelf deed ik het goed op macaroni zonder kaas (niet te vet om zuurbranden te voorkomen)

ook

Gravitamon, foliumzuur en vette vis. Kiever niet rauw maar gebakken of gerookt.

foliumzuur niet meer

Dat hoef je alleen extra te slikken tot de tiende week.

Ik vraag me af

Wat heb je gegeten tot en met je 7e maand? Waarom vraag je je nu ineens af wat te eten?

Jackie

Jackie

31-10-2017 om 10:47

Inderdaad Silone

Dat vroeg ik me ook af. Heb je voor elke zwangerschapsmaand een ander dieet gevolgd michelle?

rode krullenbol

rode krullenbol

31-10-2017 om 14:09

Mijn advies

Zwangeren zijn als het ware body builders in het kwadraat. Ik zou zeggen: volg hun lichtend pad! Eet gevarieerd en precies genoeg (niet te veel en niet te weinig). Informeer je desnoods via hun online forums over ‘the ins and outs’ van voeding en voedingsupplementen.

Zo ontdek je ook welke voeding binnen de categorie ‘superfoods’ valt, omdat er verrassend veel vitamines, mineralen en bouwstoffen in blijken te zitten. Zo uit mijn blote hoofd kan ik alvast broccoli, rode bietjes, boerenkool, zuurkool en kwark noemen. Op een smakelijke wijze bereid, zijn deze allemaal wel naar binnen te werken.

Maar volg vooral ook je eigen smaak. Doet kwark je bijvoorbeeld net iets te veel denken aan krijt en strenge meesters, wees dan een milde juf voor jezelf en neem met een gerust hart yoghurt daarvoor in de plaats. Tenzij je behept bent met een allergie voor melkproducten, uiteraard.

De zin van het leven is het leven zelf. Zwangerschap geeft geen aanleiding om jezelf te kastijden als een middeleeuwse monnik. Wat eigenlijk wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.