Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zo onzeker

Hoi allemaal.
Ik heb 2 kindjes en ben behoorlijk ongepland zwanger geworden van de 3 de.
Desondanks ben ik er heel blij mee.
Enkel ben ik bij mijn andere zwangerschappen ook zo onzeker geweest en ik wil er nu eens van gaan genieten.
Ik ben nu 8 weken zwanger.
Met 6 weken een mooie echo gehad met n mooi kloppend hartje.

bertje1

bertje1

13-12-2013 om 19:02

hoe komt dat?

waarom ben je onzeker? is er een reden voor? waar ben je bang voor?
In principe is het de eerste 2 keer ook goed gegaan toch?

Just me

Just me

13-12-2013 om 20:04 Topicstarter

ben bang voor een miskraam of ernstige afwijkingen.
Ik heb medicijnen geslikt die schadelijk kunnen zijn.
De uitspraken qua risico verschillen nogal van psychiater gynaecoloog en apotheker.
Bij mijn andere kindjes groeide vooral mijn schaambeen eerst nu helemaal niet en juist wel de rest van mn buik heel hard.
Heb dinsdag weer een echo.

risico

http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Birth_defects_and_drugs?open
Er is een klein risico op geboortedefecten bij gebruik van sommige medicatie. Echter zonder gebruik van medicatie is er ook al een klein risico. Het lijkt of het risico alleen wat verhoogd is en niet duidelijk is hoeveel. Het is in elk geval geen onmiddelijke oorzaak en gevolg.
Eigenlijk is er nog te weinig over bekend.
Ik kan me voorstellen dat je er wat onzeker over bent.
Maar er is in elk geval een hele grote kans dat je kind gewoon gezond geboren wordt ondanks de medicatie.
Verder is het belangrijk om tijdens zwangerschap rekening te houden met goede voeding en foliumzuur in te nemen zodra je weet dat je zwanger bent.

Mijntje

Mijntje

15-12-2013 om 17:57

hartje luisteren

Misschien kan je een keer extra naar de verloskundige om weer even het hartje te horen. Of thuis zo'n ding (doppler) huren (vanaf 14 weken), google er maar eens op. Moet je wel geloof ik niet te vaak doen, maar dan kan je wat vaker even gerust gesteld worden door een kloppend hartje.
Ik snap dat je extra onzeker bent maar risico is er altijd, 2 gezonde kindjes is geen garantie.

Just me

Just me

21-12-2013 om 19:08 Topicstarter

dopler

Heb ik in huis van mijn vorige zwangerschap maar dat heeft nu idd nog niet zoveel zin. Afgelopen dinsdag weer een echo gehad en ook die zag er goed uit.
Vanmiddag verloor ik ineens veel slijm maar las al op Internet dat dat heel veel voorkomt.
Zijn er geen 'lotgenoten' om samen de weken Door te komen?

gefeliciteerd

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben blij voor je!
Jammer die onzekerheid, ik hoop dat het verandert, ik gun je het genieten!!

Liefs Geerke

tonny

tonny

03-01-2014 om 10:36

onzekerheid hoort erbij

'het grote genieten' is een soms lastig verwachtingspatroon dat je wordt voorgespiegeld. Natuurlijk zijn er momenten van geluk en genieten, maar de onzekerheid staat daar naast. Het is de kunst daarin een evenwicht te vinden.

Uit wat je schreef begrijp ik dat je eerder onder behandeling was met een deskundige die je welzijn op het oog heeft, gezien de medicatie die je gebruikte. Leg opnieuw contact met deze persoon als het je te zwaar wordt.

Mijn zwangerschappen zijn uit het verre verleden, maar gevoelens van onzekerheid herinner ik me ook nog best, naast geluk en dankbaarheid, plezier en voorpret.
Alle goeds gewenst!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.