Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

21 en zwanger

Ik ben er sinds gister achter dat ik zwanger ben. Ik woon nog thuis, vriend ook en we hebben geen idee wat we moeten doen. Mijn ouders zijn erg tegen abortus, mijn vriend ziet een kind niet zitten en ik ben er zelf ook totaal nog niet uit wat ik wil. 

Ik merk dat ik even behoefte heb om er met andere over te praten, ik weet niet meer hoe of wat. 

Maak een afspraak bij het Fiom. Daar staan ze open voor alle denkbare opties en kun je altijd terecht. 

Uiteindelijk is de keuze aan jou en je vriend. Wat je ouders ervan vinden (of anderen) doet er niet toe. Weten je ouders van je zwangerschap? Zo nee: het is ook jouw keuze of je ze dit vertelt of niet. 


Wellicht toch eerst naar de huisarts? Neem je vriend mee met de gesprekken. En schrijf je eigen gedachtes en vragen op. Bepaal voor jezelf, in overleg met je vriend, wanneer je echt een beslissing wil nemen. En met wie je nog zou willen praten. Dan maak je de denktijd wat overzichtelijker.

Tsjor

Je bent geen eigendom van je ouders. Je ouders mogen voor je zorgen. En nu je 21 bent mogen zij best hun mening geven maar niet bepalen wat jij doet. Ga hulp vragen. Jij zult waarschijnlijk in je eentje het kind op moeten voeden als het geboren wordt. Lijkt erop alsof het een ongewenste zwangerschap is en dan moet je zelf de keuze kunnen maken om het af te breken. 

'Jij zult waarschijnlijk in je eentje het kind op moeten voeden als het geboren wordt.' Dat zou ik niet als uitgangspunt nemen. Een eerste reactie van je ouders en je vriend wil niet zeggen dat dat ook hun reactie zal zijn over een aantal maanden als het kind geboren wordt. Pin hen daarom niet vast op die eerste reactie, maar neem hen, in elk geval je vriend, mee in je afwegingen. De onzekerheid die je zelf voelt is ook zijn/hun onzekerheid.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.