Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

39,3 zwanger en ongewenste logee, help!

Hoi allemaal,

Ik ben 39,3 weken zwanger van ons 2e kindje, een meisje. We hebben al een zoontje van 3,5 jaar. 

Ik heb niet zo’n beste band met mijn schoonmoeder, maar doe al ruim 15 jaar mijn best om haar te accepteren (en te verdragen). Haar zijn komt voort uit een moeilijke jeugd en daar heb ik begrip voor. Mijn schoonmoeder werkt niet, is alleen en heeft een hond. De hond is haar leven. Ik ben geen hondenmens! Maar ben altijd lief voor het beestje en mijn zoontje vindt het altijd leuk met hond, dus prima. Wel altijd lichte ergernis als er weer overal haren liggen na een bezoekje, maar ach.

Nu is de hond geopereerd en mag de hond minimaal 4 dagen niet traplopen. Nu wil het zo zijn dat mijn schoonmoeder in een bovenwoning woont zonder lift. Het gaat om een grote hond, dus ze kan hem niet de trap op tillen. Nu moet die hond dus hier komen logeren, omdat wij de enige in haar netwerk zijn die in een gezinshuis wonen en de hond dus geen trap hoeft te lopen. Dit betekent dat ik, de enige die thuis is in de ochtend/middag, de hond moet uitlaten en verzorgen de komende dagen. Ik vind het echt vreselijk. Alleen al het idee aan die vieze hond (vreet graag stront), al die haren, geur en kwijl… 
Net het hele huis aan kant en klaar voor de baby, ramen gezeemd, de binnendeur (met glas) die weer blinken, alles fris. Ik wil nu helemaal niet bezig zijn met een logee, laat staan een hond die verzorgd moet worden… door mij.

Wat vinden jullie hier nou van? Ik heb tegen mijn man gezegd dat de hond sowieso weg moet als de baby zich aandient, maar een idee voor een alternatief heb ik eigenlijk ook niet echt. Vinden jullie het normaal dat mijn schoonmoeder dit van ons verwacht? Of doe je dit gewoon en moet ik niet zo zeuren omdat ik nou net niet zo’n hondenmens ben?

Liefs!


Dat lijkt me echt heel vervelend. Is een pension een optie?

Ehm, gewoon nee. No way dat dat beest in mijn huis zou komen op dat moment! En als je man dat prima vind, gaat hij maar bij zijn moeder logeren en de hond daar lekker de trap op tillen. Dit is niet jouw probleem, laat een ander dat er dan ook niet van maken.

Eh, nee!
Je staat bij wijze van spreken op knappen.  Het kan ieder moment beginnen de bevalling,  dan kan je toch geen vreemde hond hebben?  Je bent al geen hondenmens. Weg met dat beest, nu meteen! 

ik zou dat ook niet trekken om in de laatste fase als je op knappen staat een moetje te hebben met een hond uitlaten..  laat schoonmoeder het huis opnieuw poetsen als de weeën beginnen en jij boven ligt. Dat is zo weer aan kant. En de hond in een pension kan ook gewoon of oppas zoeken waar schoonmoeder voor betaald die de hond opvangen, zijn genoeg mensen die dat zouden doen. 

Op ieder ander moment had ik gezegd: het is maar voor een paar dagen, dat overleef je wel. Vraag je schoonmoeder als tegenprestatie een paar uur een witte hulp te bekostigen om het huis weer spic en span op te leveren en het leed is weer geleden. 
Maar... zo op het eind van je zwangerschap vind ik het wel echt een hele andere situatie. Daar zou ik (hondenliefhebber pur sang) toch ook niet op zitten te wachten. Ik zou haar voorstellen om een (mid)week een vakantiehuisje te huren en zo van de nood een deugd te maken. Zij lekker een paar dagen vakantie en hond hoeft geen trap op en wel veel natuur om rustig te herstellen. Iedereen blij lijkt me.
Wel denk ik dat het verstandig is je man die boodschap te laten brengen!

Als die hond dan toch bij jullie moet zou schoonmoeder mogen meekomen.

Mag zij ermee gaan wandelen en poetsen.
En op zoon letten op 't moment dat je moet bevallen.

Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Ik zou op zijn minst eisen dat jij er geen last van hebt. Dus dat beest wordt niet door jou verzorgd en uitgelaten. Dat regelt man of schoonmoeder dan maar. Is het een optie om hond in een bench te doen? Verder de afspraak dat man het huis elke dag extra stofzuigt en dweilt tegen de haren en het kwijl. Dit zijn je laatste dagen voorlopig in relatieve rust.

Je kunt ook nog opperen dat schoonmoeder naar een bungalow park verhuisd voor die dagen dan is ook alles gelijkvloers.

Het meeste is hierboven al gezegd. Nee is ook een antwoord. En het is niet aan jou om een alternatief te verzinnen. 

De hond is van schoonmoeder dus het is aan haar om een oplossing te zoeken. Echt houd je poot stijf hoor. En ik wens je een voorspoedige bevalling 

Nou nee, nu wordt van haar probleem jouw probleem gemaakt. Zorg dat je met je man op een lijn komt en laat het hem haar vertellen. Je loopt op alle dagen. Wat een raar mens om dit van jou te verwachten. 

Schoonmoeder moet een alternatief regelen, niet jij/jullie. Het is haar hond en bij jou is ie niet gewenst. Ik geloof best dat je aardig doet voor de hond, maar de hond voelt het als niet gewenst is. Trouwens, kak eten betekent meestal tekort aan voedingsstoffen. 

Nee.  Gewoon nee.   Echt, ik zou dat ook echt totaal niet trekken.  Je kan toch best zeggen. Nee ik trek dat totaal niet.   En als ze vraagt waarom dan niet.  Dan zucht je en zeg je ja door mijn zwangerschap.    Punt.   Je hoeft niets uit te leggen hoor.  

nee, als ik  daar hoef ik niet eens over na te denken nee!!! Hoe durven ze het voor te stellen.

Pension of desnoods de dierenarts, heeft ze geen gelijkvloers wonende vrienden?

Nee ma ik ga over een paar dagen bevallen.

Wat zegt je man eigenlijk? Het is toch zijn moeder? Hij zou voor jou moeten opkomen. Een pension voor een hond is voor een paar dagen helemaal niet gek. 

Dat zou ik dus echt niet accepteren. Het is het probleem van je schoonmoeder en dat moet maar een andere oplossing verzinnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.