Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

39,3 zwanger en ongewenste logee, help!


Gewoon nee. Je kunt elk moment bevallen en dan heb je wel wat anders aan je hoofd. Opvang voor de oudste valt vast te regelen, maar een hond van een ander erbij, die ook nog net geopereerd is, nee bedankt. Schoonmoeder haar hond, schoonmoeder haar probleem. Er bestaan dierenziekenhuizen. Ja, dat kost geld. Een huisje ook. Maar een dier kost nu eenmaal geld. Ze regelt maar iets. Maar niet bij jullie. En je man zou jou daarin moeten steunen. Jij gaat het beest niet verzorgen/uitlaten. 

Wat als je ineens weeën krijgt? En hoe vaak kun jij die hond uitlaten met een peuter erbij? En zo’n hond haart en kwijlt en loopt om je kind heen. Echt, niet doen hoor.

Ook als je niet hoogzwanger zou zijn zou ik het al niet doen. Je houd niet van die hond. Je bent in dat opzicht dus niets verplicht. Alleen als je man alle zorg op zich zou nemen (en jij niet hoog zwanger was) zou ik het goedkeuren.

Nee, dat vind ik van niet. De eerste optie is m.i. namelijk een pension. Als schoonmoeder geen geld heeft schenken jullie dat bedrag daarvoor eenmalig en mocht dat ook niet lukken dan denk ik aan een lening of misschien wonen er vrijwilligers in de buurt.

Persoonlijk voel ik niet de heftige weerstand die bij iedereen hier omhoog lijkt te borrelen maar iedereen heeft het recht om te bepalen wat hij voor een ander kan en wil doen. Al was het een volkomen schone hond dan nog ben jij de enige die kan bepalen wat je gaat doen. Je bent niemand rekenschap verplicht.

Het is unaniem: Nee. 

De kans dat een pas geopereerde hond met napijn levendige trek krijgt in een verse drol is niet erg groot, zeker niet als je hem aan een korte lijn houdt op een plek waar geen drollen liggen en hij vreselijk nodig moet plassen.

Maar goed, ik zou ook andermans hond niet nemen ook al had hij volkomen schone kwijl. Ik zou het pension betalen.

Een pas geopereerde hond heeft vooral rust nodig. In een vreemd huis met een peuter eromheen lijkt me dit geen veilige situatie. De peuter zal vast naar de hond willen. Die niet lekkerin zijn vel zit. Nee, niet aan beginnen.

rionyriony schreef op 10-01-2024 om 07:45:


Maar goed, ik zou ook andermans hond niet nemen ook al had hij volkomen schone kwijl. Ik zou het pension betalen.

Waarom zou JIJ betalen? De hond is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.

Ze kan toch gewoon een huisje huren? Waarom is die optie niet ter sprake gekomen?

Los van jouw situatie,  daar is volgens mij wel genoeg over gezegd door anderen, vind ik dit ook echt zielig voor die hond. Na zo'n operatie is de hond niet zichzelf, hij heeft pijn. Het herstellen van de narcose is ook heel heftig. Ze willen dan rust en de genegenheid van hun baasje. Ze willen zich veilig voelen. Niet gedumpt worden in een druk gezin waar eigenlijk niemand op de hond zit te wachten. Ik snap echt niet dat dit de beste oplossing is volgens jouw schoonmoeder.

is dit serieus??? Is er iets "mis' met je schoonmoeder, dat ze dit verwacht terwijl je op knappen staat en je huis aan kant wil voor komst van jullie baby?
Absoluut niet natuurlijk, maar ik heb makkelijk praten, omdat jullie waarschijnlijk 'overvallen' zijn door dit voorstel...ik snap eigenijk niet, dat ze zelf niet snapt dat dit niet kan? Dan klopt er iets niet hoor. 

Hond kan helaas niet komen natuurlijk. Misschien op een pension of je schoonmoeder een advertentie plaatsen voor tijdelijke zorg? Dat ze jullie hier al mee lastig valt nu? Hoe dan? 

Laat je man deze reacties maar lezen en zeggen dat het niet kan. Kom op zeg. 

Venusss schreef op 10-01-2024 om 09:00:

Ze kan toch gewoon een huisje huren? Waarom is die optie niet ter sprake gekomen?

Of dit.

Echt  weigeren hoor. Denk aan jezelf nu.

Nee, tuurlijk ga je dat niet doen. Ik vind het al belachelijk dat schoonma dit vraagt. Een huisje huren voor 4 dagen, dat is wat ze moet doen.

en al helemaal geen GRoote hond, die ook nog eens ziek is, dus uit zijn doen, bij jou peuter laten. Vooral qua veiligheid niet doen

En waarom komt jou man niet voor jou op en zegt hij geen : nee, hoe kom je erbij dit nu te vragen in onze situatie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.