Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Freekje

Freekje

06-03-2009 om 12:19

8 weken - ineens niet meer misselijk

Hoi,

Ben 8,5 week zwanger en ik was vanaf week 6 flink misselijk en ook wat duizelig, maar ineens sinds twee dagen is die misselijkheid verdwenen. Ik maak me flinke zorgen, ik heb twee miskramen achter de rug en dan is zwanger zijn niet zo onbezorgd meer.

Het is wel zo, dat ik het ook rustiger heb op mijn werk sinds twee dagen dus dat valt wel samen. Maar toch maak ik me zorgen of ik me misschien die periode daarvoor niet te druk heb gemaakt en of dat effect heeft enz enz.

Vorige week heb ik een vroege echo gehad en een kloppend hartje gezien, maar dat heb ik voor mijn eertse miskraam ook gezien, dus dat biedt me niet veel houvast. Ik kan volgende week vrijdag terecht voor een extra echo, maar dat lijkt nog een eeuwigheid weg...

Wie heeft er iets vergelijkbaars meegemaakt? En ging het toen goed of toch juist niet?

Freekje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook meegemaakt

Toen ik de laatste keer zwanger was, na 4 opeenvolgende miskramen, had ik hetzelfde als jij alleen iets eerder rond 7 weken.
Ik had met 6 weken al een kloppend hartje gezien en ook dat gaf voor mij geen zekerheid. Je geeft zelf al aan dat je niet onbezorgd zwanger meer bent vanwege je miskramen. Ik denk dat dat op de een of andere manier toch invloed op je gestel heeft.
Ik kreeg om de week een echo en ik mijn gyn altijd bellen als ik eerder wilde komen. Misschien dat je echo iets eerder mag vanwege je medische geschiedenis? Ik zeg altijd dat een echo een houdbaarheidsdatum van een week heeft.
Lang verhaal, maar bij mij is het goed afgelopen. Ik hoop dat ook voor jou alles goed blijft gaan.
Groetjes,
V.M.

Freekje

Freekje

07-03-2009 om 21:19

Dank

He VM,

Dank voor je reactie.

Ik schrok er ook erg van, omdat ik mn eerste zwangerschap van mijn dochtertje (is nu 4) heel erg misselijk was en de twee miskraamzwangerschappen bijna niet.

Tussen mijn twee echo's zit nu 2 weken en ik vind dat ik dat wel vol moet kunnen houden.

En...ik voelde me vandaag alweer iets minder lekker, hoera

Maar fijn om te horen dat het niet perse mis hoeft te zijn.

Groet,
Freekje

Chantal

Chantal

08-03-2009 om 10:06

Hier ook

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik de vanaf week 7 t/m week 17 doodziek geweest. Echt 10x/ dag overgeven en 6 KG afgevallen. Zwangerschap verliep verder goed. Bij mijn tweede zwanegrschap had ik nergens last van, en toen kwamen we er bij de 12-weken echo achter dat het kindje al 5 weken dood was.
Acht maanden later was ik weer zwanger (ben nu 26 weken), en de zorgen waren bij mij ook groot toen ik weer niet ziek was. Toch gaat alles tot nu toe hartstikke goed, dus niet ziek zijn hoeft echt niets te betekenen.

Veel sterkte, ik weet hoe moeilijk het is als je al een miskraam achter de rug hebt.
Chantal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.