Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
fanke

fanke

30-11-2011 om 15:22

Aambeien

Volgens de lieteratuur moeten veel vrouwen er last van hebben tijdens de zwangerschap, maar wordt er niet over gepraat. Ik merk bij mezelf ook enige schroom om erover te beginnen.

Maar goed ik heb dus flink last van aambeien. Ik smeer met Curanol, wat mag tijdens de zwangerschap, maar het blijft pijn doen. En ja, iki eet vezelrijk en drink veel water.

Hebben jullie andere tips voor zalven of sprays? En weten jullie of ze ook echt weer weggaan na de bevalling, of dat je ze dan weg moet laten halen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neusspray

Wat bij mij goed helpt en wat een gynaecoloog ooit een vriendin heeft aangeraden toen zij zwanger was en aambeien had: neusspray. En dan niet in de neus maar op je aambeien sprayen (of op een vinger en dan op je aambeien smeren). Het doet de neusslijmvliezen slinken, maar ook de aambeien, en het kan totaal geen kwaad. Helpt echt!

Biene M.

Biene M.

01-12-2011 om 06:52

Meestal

Meestal gaan ze na de bevalling vanzelf weer weg, maar bij een enkeling niet.

Mocht je toch nog last hebben van harde ontlasting, dan kun je op recept van de huisarts movicolon o.i.d. krijgen.

Sterkte!

dc

dc

02-12-2011 om 00:56

Oh ja

Bij de zwangerschappen van mijn eerste 2 kinderen had ik er heel veel last van, dus ik heb wel wat tips. (ik ben zelfs geopereerd op een gegeven moment).

Het komt door een slechte doorbloeding dus probeer daar aan te werken. Dus benen iets omhoog in bed (iets onder het uiteinde van het matras werkt het beste) en steunkousen overdags. Spoel je onderbenen af met koud water na de douche (eventueel je hele lichaam als je moedig bent). En beweeg voldoende natuurlijk.

Ga ook naar de dokter. Je kunt crèmes krijgen die wel helpen en als het echt erg wordt ook bloedverdunners.

En, even smerig, probeer ze na een wcbezoek even terug naar binnen te duwen.

Na de zwangerschap waren ze binnen een maand weg. Maar tijdens de zwangerschap van de eerste moest ik er dus 1 weg laten halen. Geen fijne ervaring, maar goed, niet het einde van de wereld.

Vreemd genoeg had ik er bij mijn laatste zwangerschap helemaal geen last van, dus je hoeft niet bang te zijn dat je het altijd krijgt (Helaas was ik toen 4 maanden lang kotsmisselijk, wat ik de eerste 2 keer niet had, zuchterdezucht).

Sterkte hoor!

Ervaring

ik heb meerdere keren aambeien gehad, altijd op dezelfde plek. Teranal werkt alleen bij mij, in creme en zetpillen, verder koude kompressen er tegen aan duwen (pijnlijk !) en veel drinken en veel vezels en groente eten. Als het lukt ze terug duwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.