Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Eveline

Eveline

07-08-2009 om 22:16

Advies gevraagd: zwanger of miskraam...

Jemig, wat ben ik hier lang niet geweest...de jongste wordt zondag 7 jaar en wij zijn met ons clubje al snel 'verhuisd'...

Maar dan nu...toch voorzichtig even kijken of ik wat informatie in kan winnen of iemand kan vertellen wat te doen!

Ik menstrueer vreselijk regelmatig (heb pijnlijke borsten die vervolgens weer verdwijnen) en op vakantie was ik dan ook keurig op maandag (20 juli) keurig ongesteld...weliswaar kort (3 dagen). Maar de 'borsten', inmiddels 2 cups groter, bleven en werden daarbij steeds pijnlijker.

Daarbij kreeg ik eenmaal thuis (25 juli) hoofdpijn, dus afgelopen maandag naar de huisarts geweest (vooral ook omdat ik het najaar voor een knobbeltje in mijn borst naar het ziekenhuis ben geweest). Hij vermoedde een verhoogd prolactine-gehalte, veroorzaakt door de hypofyse. Over een evt. zwangerschap hebben we het helemaal niet gehad...

Het spookte al een paar dagen door mijn hoofd: 'zou ik niet zwanger kunnen zijn?'...dus vandaag toch maar een test gedaan. Jullie raden het al: twee hele dikke, blauwe strepen.

Ik vraag me nu af of ik op vakantie een miskraam heb gehad? Als ik pas na deze korte menstruatie zwanger zou zijn geworden zou ik nu nog geen test kunnen doen (hcg nog niet aanwezig)...Ik pieker me suf! En herinner me nu weer hoe het was...Zo dus!!!

Ik kijk enorm uit naar jullie reacties, alvast bedankt!!!

Groetjes, Eveline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miep

Miep

07-08-2009 om 23:15

Zou het kunnen

Misschien stomme vraag, maar jij weet het beste of het uberhaupt zou kunnen, een zwangerschap? Heb je seks gehad zonder voorbehoedsmiddel in die periode?

Ik weet verder niet hoe het zit met miskramen en hcg waarden enzo. Wel opmerkelijk dat je precies op de verwachte datum ongesteld bent geworden?!

Laat je even weten als je meer weet?

Therese

Therese

08-08-2009 om 19:03

Eveline

Je zou zeggen als je nu een positieve test hebt dat je minimaal 3,5-4 weken zou moeten zijn. Korter lijkt bijna onmogelijk of je moet heel veel HCG aanmaken (tweeling ). Het is natuurlijk nogal lastig voor ons om te boordelen of je een miskraam hebt gehad of niet. Al moet ik zeggen dat ik tweemaal een miskraam heb gehad bij ruim 5 weken en dat het een menstruatie in kwadraat was. Dat kan natuurlijk voor iedereen nogal verschillen en ok na een miskraam kun je nog een positieve test hebben. Je kan natuurlijk ook een flinke innestelingsbloeding hebben gehad en gewoon nog zwanger zijn. Is het een idee om aan je huisarts een bloed test te vragen? Twee keer prikken met twee dagen ertussen en zien of je HCG stijgt of daalt? Dan heb je zekerheid. Of anders zelf over een paar daagjes weer testen en kijken of het streepje duidelijker is geworden (minder betrouwbaar dan een bloedtest). Spannend hoor!

Wat ook kan

Je kunt ook "ongesteld worden" terwijl je wel zwanger bent...

Dat is mij 2 keer gebeurt, de resultaten daarvan zijn nu bijna 2,5 jaar en 5 maanden

En?

Eveline, hoe was het bij de huisarts?

Therese

Therese

12-08-2009 om 21:27

Je houdt het spannend

Wat zenuwslopen moet het zijn zeg. Rare opmerking over dat spiraaltje overigens.

Maar volgens de test en de onbeschermende seks ben je tussen de 4-5 weken zwanger? Natuurlijk is er dan nog helemaal niks op een echo te zien. Hooguit verdikt baarmoederslijmvlies en met flink turen een zwarte stip. Voor wat het waard is , ik geef het nog steeds een kans! Sterkte met wachten en zenuwen.

Miep

Miep

13-08-2009 om 22:35

Ben benieuwd

Gek verhaal hoor. Ook dat de artsen en verloskundigen je niet echt kunnen vertellen hoe of wat en een thuistest wel? Maar wel interessant en ik blijf meelezen..

Ik snap nu na het lezen van je berichtjes dat je bewust hebt "geprobeerd" voor een nieuw kindje? Ik duim mee hoor. Gaaf.

(Ik moet tot mijn schande toegeven dat ik wat heel erg slordig ben geweest met de pil, na de geboorte van nummer 3... en toen opeens niet meer ongesteld werd. En toen het er op begon te lijken dat ik zwanger was ben ik toch wel erg geschrokken, vind vier kinderen toch wel een beetje veel, en zo net na de vorige zwangerschap... heb ook getest, en dat bleek tot mijn grote opluchting (dit keer!!) negatief... Maar nou moet ik nog wel een keer ongesteld worden.. )

Eveline

Ik heb wel eens gehoord dat sommige vrouwen (is dus uitzonderlijk) spontaan kunnen gaan ovuleren na onbeschermde sex. Wie weet is dat bij jou het geval. Dan kun je dus op dag 18 best positief testen, dat is dan bijna 2 weken na bevruchting.
Rond 4 a 5 weken is het vruchtje ongeveer 2 mm groot, dus dat kan ook kloppen.
Nou ik ben in ieder geval erg benieuwd naar hoe dit afloopt! Sterkte met je geduld!

Eveline stel...

...dat je op dag 6 of 7 al je ei had. Dan ben heb je op dag 11-12 na ei getest en dat is 2-3 dagen voor je NOD. Dat kan dus prima. En dat komt overeen met de CB-test EN de echo! Spannend zeg!

mee1977

mee1977

19-08-2009 om 20:44

Uitgerekende datum

Tegenwoordig word de uitgerekende datum bepaald na de echo die tussen de 8 en 10 weken gemaakt word.

ze meten de baby volledig op en aan de hand daarvan krijg je de uitgerekende datum.

Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijg, en dat eruit komt waar je op hoop!

Miep

Miep

20-08-2009 om 08:57

Berekenen

De datum wordt inderdaad bepaald aan de hand van de echo, maar ik dacht alleen als die behoorlijk wat afwijkt van de datum op grond van de menstruatie. Echter, in jouw geval ben je toch vrij zeker van wanneer en hoe denk ik?! Als je zwanger bent...

Wat een onrust. Je bent vast de hele dag aan het "voelen" en "luisteren" naar je lichaam? Ik hoop dat het echt zo is (want dat is toch wat je zelf graag wilt, nog een kindje?) !! Spannend...

Eveline

Eveline

22-08-2009 om 19:10

3+ en waarom...

...word ik toch altijd zo vreselijk (en vooral snel) dik?

Ik begin er langzaamaan toch in te geloven dat ik een in verwachting ben...de borsten, de lage rugpijn, de 'gekke' smaak in mijn mond...en dan natuurlijk die overduidelijk 3+ op mijn clear blue test! (vorige week gaf hij 2-3 aan) Stijgende hcg dus!

Minder leuk...ik word zo snel dik...en dan let ik echt op mijn voeding; niet snoepen, geen chips...gewoon, gezond en voldoende eten, daarnaast lekker met de honden wandelen...maar ik zie de kilo's er nu al aan vliegen! Vind ik toch echt wat minder. Maar...alles voor een goed doel!

Dank voor jullie medeleven...

En inderdaad Miep, dit kindjes zou meer dan welkom zijn!

Hou jullie op de hoogte!

mama-kim

mama-kim

22-08-2009 om 19:24

Eveline

hoi eveline...

ik heb inderdaad hetzelfde probleem gehad met de testen als jij..

het leek in het begin continu alsof er een witte schaduwlijn precies in het midden stond...

aldere testen ook lichte onduidelijke lijnen, maar nu na 10 testen verder heb ik inderdaad toch zwanger op mn clear blue staan...

wat ik zo lees (de kilo's vliegen er bij mij nu ook aan) zou ik toch voor 99% zeggen dat je zwanger bent!

ik duim voor je dat je snel een antwoord krijgt!

groetjes kim

Sascha2

Sascha2

27-08-2009 om 16:04

Eveline

Gefeliciteerd! Wat een wonderlijke gang van zaken, maar wat mooi dat je zwanger bent.

Eveline

Goh, dat is inderdaad even vreemd maar wel super dat je toch zwanger bent! Gefeliciteerd!

Poeh

Einde aan die spannende tijd zeg! Van harte!

Miep

Miep

28-08-2009 om 21:59

Noujaaaaa

HAd het wel een beetje verwacht na je vorige post, maar toch een heel bijzonder verhaal, zo kort na elkaar ook... Maar het belangrijkste: GEFELICITEERD!!!!! Ben blij voor je. Dat het maar een mooi, lief en gezond kindje mag worden!

Hoe ver ben je nu precies?

Jeetje

Wat een mooi en vrolijk bericht! Van harte meid!

mama-kim

mama-kim

02-09-2009 om 15:44

geweldig verhaal!!!

heel veel geluk!!

liefs kim

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.