Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
bv ma

bv ma

17-01-2009 om 22:53

Al 20 maanden geen cyclus

Mijn jongste zoon is inmiddels de 20 maanden gepasseerd. Hij drinkt nog lekker borstvoeding (en eet daarnaast alles wat los en vast zit). Hij drinkt ook ´s avonds rond 00.00 uur en wordt ook ´s nachts nog een keer wakker om te drinken. Hij drinkt dus het klokje rond. Ik denk dat dat ook de reden is dat ik nog geen cyclus heb. Ik had eerder ook al zo´n drinker en toen kwam de cyclus met 14 maanden terug. Maar hij zat toen 4 dagen op de creche en ik kolfde. Mijn jongste zit maar 2 dagen op de creche. Ik kolf sinds 2 maanden niet meer op die dagen overigens.

Maargoed...we willen misschien nog een kindje er bij proberen te maken, dit jaar. Maarja...ik loop tegen de 40 en de cyclus blijft uit. Misschien ben ik wel al vruchtbaar, maar mijn man is vaak van huis en ik vind het wel handig te weten adhv een cyclus wanneer het dan klustijd is...

Concreet: zijn er meer lang voedende moeders die lang hun cyclus kwijt waren / zijn? Ook tegen de 2 jaar? Is het allemaal weer goed gekomen? Ergens ben ik bang dat ik misschien wel in de overgang kom (geen enkele aanwijzing voor en mijn ma was ook 50 toen ze begon...) maargoed...er gaat van alles door je heen. Dus ik ben op zoek naar andere ervaringsdeskundigen.

Ik ga overigens mijn kind niet van de borst halen hoor, om mijn cyclus te herstellen. Ik laat de natuur zijn werk doen.

bv ma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

18-01-2009 om 21:43

Hoi bv ma

Ik heb vier kinderen lang borstvoeding gegeven, de eerste 1 jaar, de volgende telkens enkele maanden langer. De laatste heb ik bijna drie jaar bv gegeven, mijn zoontje wilde niet stoppen. Bij alle kinderen heb ik tijdens die bv periode geen cyclus gehad (heerlijk!), en is die na het stoppen met bv vrijwel direct weer teruggekomen.
Toen mijn jongste kind werd geboren was ik bijna 42 jaar. Ik was dus bijna 45 toen ik stopte met borstvoeden, en ook toen kreeg ik direct mijn cyclus weer terug, in helaas veel ergere mate dan daarvoor.
Nou zegt dat niet persé iets want iedereen is anders, maar ik zou me niet al te veel zorgen maken als het voorheen ook in orde is gekomen...

Elisabeth B.

Elisabeth B.

19-01-2009 om 21:32

Nachtvoeding

Bij mij bleef de menstruatie tijdens borstvoeding bij ieder kind 10 maanden weg. Naar ik me meen te herinneren gingen mijn baby’s rond die tijd serieuzer vast voedsel te eten. Ik heb ook steeds iets langer borstvoeding gegeven, de eerste 21 maanden, de tweede tweeënhalf jaar en de derde ruim drie jaar.
Als je weer zwanger wil worden, kun je proberen in ieder geval de nachtvoedingen te laten vallen. Dat zal best lastig zijn, als je man er is, laat hem dan gaan troosten zodat je kind jou niet ziet (en ruikt). Ik vermoed dat als je nachts niet meer voedt, je cyclus ook weer begint. Ik voedde vanaf de leeftijd van ongeveer een jaar enkel nog ’s ochtends bij het wakker worden en ’s avonds voor het slapen gaan en later alleen nog ’s avonds.
Elisabeth.

m@

m@

20-01-2009 om 23:36

Hoera!

HOi Mirreke en Elisabeth,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb denk ik vanochtend mijn cyclus teruggekregen in super super super lichte vorm (vooralsnog). Dus het begin lijkt er te zijn. Ben er toch wel blij mee. Het opent perspectieven om over een paar maanden wellicht weer eens aan een zwangerschap te denken.

Groetjes,

bv Ma

21 maanden

Bij beide kinderen kwam de cyclus met 21 maanden terug. Ik merkte dst het eerst door weer een eisprong te merken.

Hoeft niet per se denk ik

Anna, ik weet niet of dat wel klopt. In de periode dat ik bv aan het afbouwen was - en dat duurde even - had ik ook mijn cyclus niet terug, en toen waren er echt al voedingen afgevallen.

Groeten,

Temet

Risama

Risama

22-01-2009 om 12:07

En andersom gaat het ook niet altijd op

Hier ligt juist een jongetje van 5 maanden die is verwekt toen zijn zusje 4,5 maand oud was en volledig op verzoek aan de borst was en ook echt nog niet doorsliep. LAM methode werkte niet hier.....

Oftewel: volgens mij is er geen peil op te trekken. Ik hoop voor je dat je snel een cyclus krijgt en zwanger wordt!

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.