Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Algemeen jongensnamentopic

Ik zoek inspiratie voor jongensnamen en zo vast meer mensen. Vind het heerlijk om zulke topics door te spitten dus kom maar door!

Gaat niet specifiek om mij dus geen specifieke vragen in de op, misschien doe ik dat later nog in een aparte post. 


Rutger ? 😂

Leene

Leene

28-06-2022 om 15:33

Ik houd wel van 'ouderwetse' hollandse namen: Jaap, Bram, Jan, Hendrik, Willem, Kees, Peter, Teun etc
Apart van de Hollandse namen vind ik Samuel ( of Sam) Lukas ( of Luuk) Job of de naam Josh mooi. Maar die laatste is een engelse naam en dat zou ik niet zo snel doen. Maar mooi is ie wel. 

Dylan vind ik wel een leuke naam het komt ook wel doordat ik een jongen ken die zo heet

Mijn smaak op gebied van jongensnamen is vrij klassiek, beetje kak: Samuel, Daniël, Sebastian, Fabian,Alexander, Benjamin, Christian, etc

ik vind Amerikaanse namen niet mooi, zéker niet als er een Y in zit: Joey, Dylan, Jayden, etc. Een Amerikaanse naam als Jack of James vind ik dan wel weer leuk…

Waar het mij om ging is zo uniek mogelijk, in de zin dat het zo weinig mogelijk voorkwam (ik heb echt cijfers erop nageslagen). Een naam waarvan je er niet nog tien in je omgeving hebt. En de betekenis vind ik ook wel boeiend.
Ouderwetse namen vind ik ook leuk zoals Teun of Joep. Ik heb zelfs namen gecombineerd van waar naar vernoemd of twee namen die dus niet bestonden. Joachim vond ik mooi. Wat ook op hoeveel manieren kan zoals met een q en ui. 
Buitenlandse namen (niet perse engels) als Alain, Ezra of een naam zo aanpassen dat het hetzelfde klinkt maar anders is gespeld. 

Een voorbeeld van zo’n combi is Firijn. Dat was volgens mij vanwege een opa Rein en fi van fier. Vond ik wel mooi bedacht.

Kobe vind ik ook wel een mooie naam

Voor een jongen vinden wij voornamen die gelinkt zijn aan ( wilde ) dieren erg mooi en stoer.

Bianca.Inge schreef op 23-07-2022 om 09:27:

Voor een jongen vinden wij voornamen die gelinkt zijn aan ( wilde ) dieren erg mooi en stoer.

Ik ben geen fan, vooral niet als het stoere er erg bovenop ligt. Omdat je niet weet wat voor kind je krijgt. Kende ooit een knulletje dat als tweede naam Wolf had, nou, dat was toch echt meer een lammetje...

Ik vind de namen Stijn en Stephan erg mooi. 

hier in de buurt is een jongentje geboren met de namen Renee-Andree vindt de namen prima , maar de combinatie niet zo

Eppos schreef op 09-07-2022 om 11:23:

Een voorbeeld van zo’n combi is Firijn. Dat was volgens mij vanwege een opa Rein en fi van fier. Vond ik wel mooi bedacht.

Ik vermoed dat het kind de naam vervloekt, want zal naam altijd twee keer moeten zeggen en spellen 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-07-2022 om 07:56

Eppos schreef op 09-07-2022 om 11:23:

Een voorbeeld van zo’n combi is Firijn. Dat was volgens mij vanwege een opa Rein en fi van fier. Vond ik wel mooi bedacht.

Verschrikkelijk. Ik heb zo een combinaam en ik vind het vreselijk. Of ze spreken het niet goed uit en stoppen er een extra letter tussen, of ze vergeten er eentje, of ze vergeten het heel snel en geven me een compleet andere naam die een beetje klinkt zoals de mijne. Niet voor niets geeft Meertens voornamen er maar 6 aan.

Bianca.Inge schreef op 26-07-2022 om 07:15:

hier in de buurt is een jongentje geboren met de namen Renee-Andree vindt de namen prima , maar de combinatie niet zo

Ik mag  (even los van t feit dat ik het geen lekker bekkende combinatie vind) toch hopen dat t jongetje René-André heet. Met enkele ‘e’s op het eind. 

IngridT schreef op 04-08-2022 om 17:43:

[..]

Ik mag (even los van t feit dat ik het geen lekker bekkende combinatie vind) toch hopen dat t jongetje René-André heet. Met enkele ‘e’s op het eind.

Helaas net nog langs gereden, op het blauwe bordje onder de ooievaar staat in witte letters Renee-Andree met dubbel ee aan het eind van beide namen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.