Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Algemeen jongensnamentopic

Ik zoek inspiratie voor jongensnamen en zo vast meer mensen. Vind het heerlijk om zulke topics door te spitten dus kom maar door!

Gaat niet specifiek om mij dus geen specifieke vragen in de op, misschien doe ik dat later nog in een aparte post. 


Gingergirl schreef op 24-08-2022 om 10:45:

[..]

Dit soort namen komt zeker in de grote steden best veel voor, krijg niet de indruk dat leerlingen er last van hebben. Wij hebben nu een jongen die Henk heet op school en daar wel last van heeft.

Ik hou wel stiekem van de naam Henk. Zie ik gelijk zo'n grote jongen voor mij met een groot hart op de juiste plek. Erg aandoenlijke naam. 

Mijn zoon heet Yorick. Dat is een "figuur" uit Shakespears Hamlet en wel de schedel tegen wie hij praat vlak voor het beroemde "To be or not to be, that is the question". In Nederland komt die naam wel voor, maar hier in Duitsland niet.

Als mij gevraagd wordt of ik dan Hamlet gelezen heb tijdens mijn zwangerschap, antwoord ik naar waarheid dat ik naar All you Need is Love zat te kijken en daar was toevallig iemand die zo heette😂

Leene

Leene

24-08-2022 om 12:22

Mona-xxx schreef op 24-08-2022 om 09:34:

[..]

Ik hou erg van Tijn, Thijmen, Freek en Jurre. Gewoon oerhollandse namen. Lekker ouderwets en makkelijk. Voor meisjes zijn natuurnamen het mooist. Ik wilde mijn dochter dolgraag Sneeuw noemen, maar dat wilde mijn man niet.

Is Jurre een oerhollandse naam? kan hoor maar ik hoorde hem eerst niet maar nu wel veel. 
Ik vind deze naam niet mooi, in de streek waar ik ben opgegroeid komt de  achternaam Murre regelmatig voor. Ik krijg altijd associaties met die achternaam als ik de naam Jurre hoor. Jurre Murre Purre... nope... 

Maar Freek vind ik geweldig.

Leene schreef op 24-08-2022 om 12:22:

[..]

Is Jurre een oerhollandse naam? kan hoor maar ik hoorde hem eerst niet maar nu wel veel.
Ik vind deze naam niet mooi, in de streek waar ik ben opgegroeid komt de achternaam Murre regelmatig voor. Ik krijg altijd associaties met die achternaam als ik de naam Jurre hoor. Jurre Murre Purre... nope...

Maar Freek vind ik geweldig.

Misschien eerder Scandinavisch of Fries, maar dat heeft zich over de eeuwen wel met het Nederlands versmolten. Freek is leuk, maar ik vind Frans nog leuker. Keek altijd die Sissi films en de manier waarop Frans wordt gezegd is zo prachtig.

Mona-xxx schreef op 24-08-2022 om 11:33:

[..]

Daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Ik was zo bang dat deze generatie helemaal geamerikaniseerd zou zijn. Dus ik ben blij dat Nederlandse namen nog steeds populair zijn onder de jeugd. We vieren al Valentijnsdag en Halloween. Laten we alsjeblieft het Nederlands houden

Mijn kinderen zijn zo Nederlands als maar zijn kan, daar verandert hun Engelse naam echt niks aan. Wij vinden het mooi en het is makkelijk dat hun namen internationaal uitspreekbaar zijn. Mijn broers hebben echt Nederlandse namen waarover buitenlanders struikelen en dat wilden wij niet. 

Bij kind in de klas heeft de helft oerhollandse namen en de ander helft niet.

Due-scimmie schreef op 24-08-2022 om 12:42:

[..]

Mijn kinderen zijn zo Nederlands als maar zijn kan, daar verandert hun Engelse naam echt niks aan. Wij vinden het mooi en het is makkelijk dat hun namen internationaal uitspreekbaar zijn. Mijn broers hebben echt Nederlandse namen waarover buitenlanders struikelen en dat wilden wij niet.

Bij kind in de klas heeft de helft oerhollandse namen en de ander helft niet.

Ik vind dat Engels in namen zo jammer. 

Fély schreef op 24-08-2022 om 12:03:

Mijn zoon heet Yorick. Dat is een "figuur" uit Shakespears Hamlet en wel de schedel tegen wie hij praat vlak voor het beroemde "To be or not to be, that is the question". In Nederland komt die naam wel voor, maar hier in Duitsland niet.

Als mij gevraagd wordt of ik dan Hamlet gelezen heb tijdens mijn zwangerschap, antwoord ik naar waarheid dat ik naar All you Need is Love zat te kijken en daar was toevallig iemand die zo heette😂

Ik ken alleen Yorrick met 2 Rs. Hahaha dat is wel grappig, mensen denken altijd dat er iets diepers achter zit. Maar veel namen komen gewoon van films of televisie. 

Temet schreef op 24-08-2022 om 10:56:

[..]

Dat zou best kunnen inderdaad, dat men in de grote steden nergens meer van opkijkt. En wat Henk betreft...

Mijn zoons zitten in een "grote stad" op school en Sneeuw zou inderdaad zomaar bij ze in de klas kunnen zitten. Henk trouwens ook. En daar zouden ze niet van opkijken. Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ze zich niet denigrerend uitlaten over namen. Ze vinden alles "gewoon" en staan er niet bij stil. Wat dat betreft kan ik een voorbeeld aan ze nemen, want over Engelse namen zou ik me behoorlijk bevooroordeeld kunnen uitlaten (niet waar mijn kinderen bij zijn).

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

24-08-2022 om 17:26

Parodie schreef op 24-08-2022 om 14:35:

[..]

Mijn zoons zitten in een "grote stad" op school en Sneeuw zou inderdaad zomaar bij ze in de klas kunnen zitten. Henk trouwens ook. En daar zouden ze niet van opkijken. Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ze zich niet denigrerend uitlaten over namen. Ze vinden alles "gewoon" en staan er niet bij stil. Wat dat betreft kan ik een voorbeeld aan ze nemen, want over Engelse namen zou ik me behoorlijk bevooroordeeld kunnen uitlaten (niet waar mijn kinderen bij zijn).

Ik heb dat met namen die met Dj beginnen. Zo speelt mn zoon vaak met Djim. Echt heel lelijk vind ik dat.

Battle-Royale schreef op 24-08-2022 om 17:26:

[..]

Ik heb dat met namen die met Dj beginnen. Zo speelt mn zoon vaak met Djim. Echt heel lelijk vind ik dat.

Ik ken ook een Djim. Volgens de ouders om te voorkomen dat het kind Jim (met de -j van jongen) genoemd zou worden. Het zou niet in mijn hoofd opkomen om Jim te zeggen in plaats van Dzjim, maar nu hij Djim heet, maakt mijn brein daar Dejim van 😏.

Mona-xxx schreef op 24-08-2022 om 12:49:

[..]

Ik vind dat Engels in namen zo jammer.

Nee geweldig juist hihihihi

Gingergirl schreef op 24-08-2022 om 19:15:

[..]

Nee geweldig juist hihihihi

Wat ik ook erg vind zijn Franse namen die de ouders zelf fout uitspreken/spellen of grammaticaal niet correct zijn. Zoals een meisje Beau noemen terwijl het Belle had moeten zijn. En Duitse namen vind ik gewoon te hard klinken. Daar heb ik nog steeds Nazi connotaties bij. 

Ik vind Jurjen mooi qua naam, maar die zal ook wel niet veel meer voorkomen. 

Mona-xxx schreef op 25-08-2022 om 10:20:

[..]

Wat ik ook erg vind zijn Franse namen die de ouders zelf fout uitspreken/spellen of grammaticaal niet correct zijn. Zoals een meisje Beau noemen terwijl het Belle had moeten zijn. En Duitse namen vind ik gewoon te hard klinken. Daar heb ik nog steeds Nazi connotaties bij.

Beau en Belle zijn natuurlijk twee compleet andere namen. Al vind ik spelling Bo wel mooier bij een meisje en Beau als spelling voor een jongen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.