Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Als iedereen om je heen zwanger wordt...


Zoiets vraag je toch niet per app? En sowieso niet aan vage kennissen. Erg pijnlijk. 
Ben wel iemand die mensen dan even heel duidelijk en direct vertel dat het niet bij iedereen vanzelf gaat en dat ook het niet iedereen gegeven is. En dat het zonder hun (weliswaar goedbedoelde) opmerkingen of bemoeienis al moeilijk genoeg is.

Blokje

Blokje

02-09-2021 om 14:52 Topicstarter

Rachel. schreef op 02-09-2021 om 14:22:[..]Ja heel raar idd, dat ie ook een appje stuurde zo, vage vent😦😦😦

MamaE schreef op 02-09-2021 om 14:37:

Zoiets vraag je toch niet per app? En sowieso niet aan vage kennissen. Erg pijnlijk.
Ben wel iemand die mensen dan even heel duidelijk en direct vertel dat het niet bij iedereen vanzelf gaat en dat ook het niet iedereen gegeven is. En dat het zonder hun (weliswaar goedbedoelde) opmerkingen of bemoeienis al moeilijk genoeg is.

Mijn man gaat er niet op reageren. 

Ik wil hem wel graag laten weten dat hij te ver ging met die vraag. Is dit een acceptabel bericht?:

"Hey, omdat mijn man niet op je bericht reageerde doe ik het. Het is nogal een persoonlijke en gevoelige vraag die je stelt. Ten eerste gaat het jou eigenlijk helemaal niks aan. Dit vraag je zelfs niet aan familie of vrienden.  Maar omdat je het zó graag wil weten: het gaat niet bij iedereen vanzelf en even makkelijk. We hebben al meerdere tegenslagen te verduren gehad. En hier wil ik het graag bij laten."

Prima bericht. Helder en duidelijk. Hopelijk leert deze lompe hork hier van en doet hij dit nooit meer bij wie dan ook.

Blokje schreef op 02-09-2021 om 14:52:

[..]

Mijn man gaat er niet op reageren.

Ik wil hem wel graag laten weten dat hij te ver ging met die vraag. Is dit een acceptabel bericht?:

"Hey, omdat mijn man niet op je bericht reageerde doe ik het. Het is nogal een persoonlijke en gevoelige vraag die je stelt. Ten eerste gaat het jou eigenlijk helemaal niks aan. Dit vraag je zelfs niet aan familie of vrienden. Maar omdat je het zó graag wil weten: het gaat niet bij iedereen vanzelf en even makkelijk. We hebben al meerdere tegenslagen te verduren gehad. En hier wil ik het graag bij laten."

Heeel netjes geschreven! Dit kan zeker dit bericht, kzou het ook sturen.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 15:23

Blokje schreef op 02-09-2021 om 14:52:

[..]

Mijn man gaat er niet op reageren.

Ik wil hem wel graag laten weten dat hij te ver ging met die vraag. Is dit een acceptabel bericht?:

"Hey, omdat mijn man niet op je bericht reageerde doe ik het. Het is nogal een persoonlijke en gevoelige vraag die je stelt. Ten eerste gaat het jou eigenlijk helemaal niks aan. Dit vraag je zelfs niet aan familie of vrienden. Maar omdat je het zó graag wil weten: het gaat niet bij iedereen vanzelf en even makkelijk. We hebben al meerdere tegenslagen te verduren gehad. En hier wil ik het graag bij laten."

Och nee joh, zeg gewoon dat het hem geen reet aangaat en negeer hem daarna, je hoeft geen uitleg te geven.

BlueHeart schreef op 02-09-2021 om 15:23:

[..]

Och nee joh, zeg gewoon dat het hem geen reet aangaat en negeer hem daarna, je hoeft geen uitleg te geven.

Aan bitter worden en reageren word je zelf ook niet beter van, al helemaal niet als je al kwa dit in een dip zit met je gevoel. Ik vond het heel knap van haar dat ze het zo netjes beschreven heeft, ik zou zelf denk ik eerst iets heftig schrijven en dan 3 keer weghalen ofzo om iets netter te schrijven. Als hij het na dit bericht niet begrijpt mag je hem vollop vuren blokje!🤣

Ik zou het gewoon lekker bij jezelf houden, je gaat er verder niks uit halen. Jij zit nu in een dipje wat dit onderwerp betreft en voor heel veel mensen is het wel een koetjes en kalfjes onderwerp. 
Dat is op zo'n moment even pijnlijk, maar dat verleng je alleen maar door er extra tijd en energie in te steken. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 15:38

Rachel. schreef op 02-09-2021 om 15:29:

[..]

Aan bitter worden en reageren word je zelf ook niet beter van, al helemaal niet als je al kwa dit in een dip zit met je gevoel. Ik vond het heel knap van haar dat ze het zo netjes beschreven heeft, ik zou zelf denk ik eerst iets heftig schrijven en dan 3 keer weghalen ofzo om iets netter te schrijven. Als hij het na dit bericht niet begrijpt mag je hem vollop vuren blokje!🤣

Tis nota bene een vage kennis, die ga je dan toch niet nog meer voer voor zijn roddelmachine geven? Ik zou er ook niet op reageren, dan is de boodschap ook duidelijk. Want die gaat dit heus niet begrijpen na haar uitleg hoor. Voor je het weet krijg je elke maand de vraag of het al gelukt is en ongevraagde adviezen over hoe het moet.

BlueHeart schreef op 02-09-2021 om 15:38:

[..]

Tis nota bene een vage kennis, die ga je dan toch niet nog meer voer voor zijn roddelmachine geven? Ik zou er ook niet op reageren, dan is de boodschap ook duidelijk. Want die gaat dit heus niet begrijpen na haar uitleg hoor. Voor je het weet krijg je elke maand de vraag of het al gelukt is en ongevraagde adviezen over hoe het moet.

Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk dat ik voor mezelf dit ook duidelijk had gemaakt zodat je in ieder geval zeker weet dat er over dat onderwerp niet meer gesproken word.

Je komt elkaar toch tegen voor de deur en zoals je las zo nu en dan een kort gesprekje, het zou onnodig ongemakkelijk worden als je het bericht negeerd en elkaar de volgende keer weer buiten tegen komt.. terwijl het ook duidelijk 1 keer gezegd kan worden zodat hij het begrijpt, maar dat de momentjes waar ze elkaar buiten tegen komen toch niet ongemakkelijk word dat je niet eens meer iets tegen elkaar zegt.. 

Ik weet niet of ie het niet zal begrijpen, kan ik ook niet zeggen ik ken hem niet, en hij wist niks van de situatie af.. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 16:01

Rachel. schreef op 02-09-2021 om 15:58:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk dat ik voor mezelf dit ook duidelijk had gemaakt zodat je in ieder geval zeker weet dat er over dat onderwerp niet meer gesproken word.

Je komt elkaar toch tegen voor de deur en zoals je las zo nu en dan een kort gesprekje, het zou onnodig ongemakkelijk worden als je het bericht negeerd en elkaar de volgende keer weer buiten tegen komt.. terwijl het ook duidelijk 1 keer gezegd kan worden zodat hij het begrijpt, maar dat de momentjes waar ze elkaar buiten tegen komen toch niet ongemakkelijk word dat je niet eens meer iets tegen elkaar zegt..

Of hij gaat er elke maand naar vragen, of ongevraagde adviezen geven of domme grappen maken dat hij ze zo zwanger heeft.  Dat soort mensen bestaan echt. Dat jij er niet over wil praten snapt dit type mens niet, dat zie je al wel aan zn brutale appjes. 

BlueHeart schreef op 02-09-2021 om 16:01:

[..]

Of hij gaat er elke maand naar vragen, of ongevraagde adviezen geven of domme grappen maken dat hij ze zo zwanger heeft. Dat soort mensen bestaan echt. Dat jij er niet over wil praten snapt dit type mens niet, dat zie je al wel aan zn brutale appjes.

Nou dan had ik het de 2e keer wel heel anders laten merken op mijn eigen manier.. geloof me dan zou hij het niet meer vragen..

Ik geef mensen graag n kans, flik je het me daarna nog eens.. dat is dan een ander verhaal.. dan hebben we een probleem.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-09-2021 om 16:07

Rachel. schreef op 02-09-2021 om 16:06:

[..]

Nou dan had ik het de 2e keer wel heel anders laten merken op mijn eigen manier.. geloof me dan zou hij het niet meer vragen..

Ik geef mensen graag n kans, flik je het me daarna nog eens.. dat is dan een ander verhaal.. dan hebben we een probleem.

Ja ik niet, het gaat mensen niks aan vind ik. 

Blokje

Blokje

02-09-2021 om 16:15 Topicstarter

De reden dat ik er wel een uitleg bij geef: dat leest hij hoe gevoelig zijn vraag overkomt. Of hij er er wat van leert of niet zal me een worst wezen.
Elkaar ontlopen kan niet echt: het is onze overbuurman, we kijken zo bij elkaar naar binnen. Ik denk dat ik het morgen stuur want dan gaan we een weekje op vakantie. 

Goed idee Blokje. Misschien leert hij ervan, en hebben andere medemensen in jullie omstandigheden daar in de toekomst wat aan. 

Blokje

Blokje

02-09-2021 om 18:33 Topicstarter

mijn man heeft het gestuurd. Kreeg gelijk iets terug in de trant van: het was een grapje, ik ben een flapuit, was niet bedoeld om jullie te kwetsen, sorry etc. 
De boodschap is denk ik wel overgekomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.