Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Als iedereen om je heen zwanger wordt...


ik ga voor je duimen dat het goed zit. 

Blokje

Blokje

08-07-2022 om 04:57 Topicstarter

Met een test van ClearBlue een duidelijke plus! 
Er gaat nu zoveel door me heen, ik weet niet hoe ik me moet voelen... Ik durf nog niet echt blij te zijn.
Aankomende week 2 verjaardagen, het valt op als ik geen bier drink.. Gelukkig begint 1 's middags en mag kleuter ook mee, dus kan ik die als excuus gebruiken, maar voor die andere gaat kleuter uit logeren. 

---

---

08-07-2022 om 17:11

Gefeliciteerd enne er zijn medicijnen waarbij je geen alcohol mag he? Kun je ook als excuus gebruiken. Antibiotica bijv



  • Metronidazol (antibioticum)
    Wanneer u een kuur heeft met metronidazol mag u geen alcohol drinken tot twee dagen na uw kuur. Anders kunt u veel last krijgen van bijwerkingen, zelfs bij een klein beetje alcohol.



Blokje, hoe gaat het nu met je?

Blokje

Blokje

14-07-2022 om 16:43 Topicstarter

Gatekeeper schreef op 14-07-2022 om 10:34:

Blokje, hoe gaat het nu met je?

Gaat wel goed, weinig klachten. Soms een beetje moe. 

Maar dat maakt me ook onzeker. Geen misselijkheid, niet extreem moe, etc. 

Wel gerommel in mijn buik, alsof ik ongesteld moet worden... 

Dinsdag controle bij de gynaecoloog. Daar leef ik echt naar toe. 

Ben ook nooit misselijk geweest. Dat “ik moet ongesteld worden”-gevoel herinner ik me nog heel goed. Ik was wel altijd hondsmoe maar ik heb ook vriendinnen die ook in het begin vol energie zaten. 
Succes bij de gynaecoloog!

Ik was ook niet misselijk en moe. Met 13 weken voelde ik me wel ineens heel goed. Dus wrs toch wel een beetje last gehad. Ongesteldheidsgevoel heb ik wel ook gehad. Ik had ook al een (vroege) miskraam gehad dus vond het doodeng. Maar de veroorzaker ligt nu lekker in bedje 😀

Heel veel succes dinsdag! 

Spannend. Ik ben ook nooit misselijk geweest gelukkig. Die zeurende buik wel dus het hoeft helemaal niets slechts te betekenen. 

Blokje

Blokje

14-07-2022 om 22:10 Topicstarter

Dat stelt me wel gerust
Ik heb dus 2x een miskraam gehad rond de 8 weken, maar weet niet meer zo goed hoe ik me toen voelde. En bij de zwangerschap die wel goed ging weet ik ook niet meer zo goed. Toen was ik ook niet misselijk, maar wel gevoelig voor geurtjes. 
Mijn moeder wist pas na 4 maanden dat ze zwanger was van mij, dus die zal ook niet misselijk geweest zijn.

wat spannend Blokje! 
ik heb veel miskramen gehad rond 7-8 weken, en elke zwangerschap voelde wel anders. Dan weer super gevoelige borsten, kotsmisselijk zijn, humeurig tot agressief voelen, totaal geen klachten etc.
Volgens hoeven klachten dus niet perse te leiden naar een voldragen zwangerschap

Blokje schreef op 14-07-2022 om 22:10:

Dat stelt me wel gerust
Ik heb dus 2x een miskraam gehad rond de 8 weken, maar weet niet meer zo goed hoe ik me toen voelde. En bij de zwangerschap die wel goed ging weet ik ook niet meer zo goed. Toen was ik ook niet misselijk, maar wel gevoelig voor geurtjes.
Mijn moeder wist pas na 4 maanden dat ze zwanger was van mij, dus die zal ook niet misselijk geweest zijn.

Gefeliciteerd met je positieve tests! Dit is de allerspannendste tijd, omdat je gewoonweg nog niet kunt weten of alles goed gaat daarbinnen! Afwachten op de eerste echo is het enige, en ja dat duurt láng. De ene merkt niks tot die tijd, de ander van alles. Ik duim voor je! 

Blokje

Blokje

18-07-2022 om 20:40 Topicstarter

Nog 14 uur wachten.. 
Ik merk wel dat ik wat meer moe ben overdag, maar dat kan ook door de warmte komen en omdat kleuter nu vakantie heeft en de héle dag aandacht vraagt. 
Het liefst zou ik nu al naar bed gaan, maar dan kan ik vanacht niet slapen

gefeliciteerd blokje

vriendin van mij had ook amper kwaaltjes, ja ze werd niet ongesteld maar ze heeft PCOS dus viel het niet op kwam er pas na 3 maanden achter.

En, ben je al terug van de gynaecoloog??

Blokje

Blokje

19-07-2022 om 20:08 Topicstarter

We hebben een kloppend hartje gezien <3
De gynaecoloog was heel enthousiast en blij, bij ons moet het nog komen. 
Over een maand hebben we de termijnecho en aansluitend een gesprek met de verloskundige. 

De vorige keren dat ik een miskraam kreeg was het volgens mij ook tussen de 6 en 8 weken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.