Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-10-2021 om 08:20

Baas in eigen buik?

In geval van zwangerschap beslist de vrouw meestal of de baby wel of niet komt. Maar hoe zit het dan als je in een huwelijk of relatie zit? Mag de vader dan ook mee beslissen? En wiens mening weegt het zwaarst mee? 


BlueHeart schreef op 13-10-2021 om 08:56:

[..]

Ik vind dus ook dat de mening van de vader ook mee zou moeten tellen.

Serieus? Vijf dagen geleden vond je het nog stom dat hij je zus zwanger had gemaakt, noemde je hem zelfs een hersenloos zwijn en nu zou zijn mening ook moeten meetellen? Sta gewoon achter de keuze van je zus en wees er voor haar, ongeacht wat haar beslissing ook gaat worden. Het wordt steeds moeilijker je nog enigszins serieus te nemen.

Mija schreef op 13-10-2021 om 09:54:

[..]

Dat klopt, het is een vervolgverhaal 😂. Blueheart plaatste gisteren een draadje over zijn zus en daar sluit dit op aan. Ik weet dat het normaal gesproken not done is om informatie uit andere draadjes erbij te slepen. Maar om deze vraag nou alleen maar principieel te benaderen, vond ik wat karig. Het zou zomaar kunnen dat hier een oplossing voor te vinden is, in plaats van dat man en vrouw elkaar de tent uitvechten over wie er de baas is in haar buik.

En door zijn andere topics weet je dat het niet over hem kan gaan.

Het ding met zijn topics is vaak dat er weinig context in de OP staat, maar dat als je die weet het de adviezen compleet kan veranderen. Dat maakt ze in deze relevant.

BlueHeart schreef op 13-10-2021 om 08:56:

[..]

Ik vind dus ook dat de mening van de vader ook mee zou moeten tellen.

Ik vind dat jij hier niets over te vinden hebt. 

Natuurlijk kun je er je eigen mening op nahouden, maar houd die aub voor jezelf. Dit is iets tussen vader en moeder en als je als broer ook nog je zus gaat belasten met wat jij vindt maak je het voor haar nog zwaarder. 

Jouw taak is haar steunen en de veilige haven zijn

BlueHeart schreef op 13-10-2021 om 08:56:

[..]

Ik vind dus ook dat de mening van de vader ook mee zou moeten tellen.

Ja oké , dat kun je vinden, dat mag. Maar jij bent niet de verwekker, dus waarom zou jouw mening hierover iets uitmaken?

Ik begrijp niet helemaal wat je hoopt te bereiken door deze vraag hier te stellen.

Lollypopje schreef op 13-10-2021 om 10:02:

[..]

En door zijn andere topics weet je dat het niet over hem kan gaan.

Het ding met zijn topics is vaak dat er weinig context in de OP staat, maar dat als je die weet het de adviezen compleet kan veranderen. Dat maakt ze in deze relevant.

Ja, dat lijkt inderdaad terugkerend Blueheart. Misschien in de OP iets meer context schetsen in het vervolg. Dat levert misschien meer bruikbaardere antwoorden op. 

Mija schreef op 13-10-2021 om 10:06:

[..]

Ja, dat lijkt inderdaad terugkerend Blueheart. Misschien in de OP iets meer context schetsen in het vervolg. Dat levert misschien meer bruikbaardere antwoorden op.

Nu is het steeds alsof je in een aflevering van een soap valt en geen idee hebt waarom Arnie nu weer ruzie heeft met Linda.

De vrouw is altijd baas in eigen buik. Kan me echt niet schelen welke soap hier blijkbaar aan vooraf gaat. 

Ik gun je zus een logeerplek waar niemand moeite heeft met haar zelfbeschikkingsrecht.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

13-10-2021 om 10:11

Lollypopje schreef op 13-10-2021 om 10:07:

[..]

Nu is het steeds alsof je in een aflevering van een soap valt en geen idee hebt waarom Arnie nu weer ruzie heeft met Linda.

Mjoah, Bluehart krijgt bij verduidelijking (of mensen die zich nog wel andere topics herinneren) vaak ook wat antwoorden die hij niet wil horen.

In deze kwestie maakt het ook weinig uit want ik blijf erbij: wie draagt, bepaalt. 

Marquise schreef op 13-10-2021 om 10:11:

[..]

Mjoah, Bluehart krijgt bij verduidelijking (of mensen die zich nog wel andere topics herinneren) vaak ook wat antwoorden die hij niet wil horen.

In deze kwestie maakt het ook weinig uit want ik blijf erbij: wie draagt, bepaalt.

Absoluut eens.

En waarom het voor hem relevant is, tenzij dus dat hij hoopt dat zijn zus dan weer vertrekt, blijft mij een raadsel.

Liara schreef op 13-10-2021 om 10:08:

De vrouw is altijd baas in eigen buik. Kan me echt niet schelen welke soap hier blijkbaar aan vooraf gaat.

Precies. Daar hoeft ook helemaal geen discussie over plaats te vinden. Er is er maar een die uiteindelijk de beslissing mag nemen.

Marquise schreef op 13-10-2021 om 10:11:

[..]

In deze kwestie maakt het ook weinig uit want ik blijf erbij: wie draagt, bepaalt.

Ik ben het ermee eens dat wie draagt, bepaalt. Maar niet dat de context niet uitmaakt. Ze kunnen energie stoppen in machtsstrijd en ze kunnen kijken of er een probleem is dat ze kunnen oplossen zodat ze elkaar weer kunnen bereiken en zij weer vertrouwen kan krijgen in de zwangerschap en geboorte. Praten over waarom ze de zwangerschap wil afbreken en of dat oplosbaar is, lijkt me een stuk constructiever dan ruziën over principes. Daar hoeft ze bovendien niet over te ruziën. Ze kan doen wat ze wil. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

13-10-2021 om 10:23

Ja, met haar partner. Maar dit is de broer en die heeft er sowieso geen zaak mee. Wat wil hij doen? Ze mag alleen logeren als ze zwanger blijft? Waar het gisteren nog allemaal oerstom was?

Wat een bizar topic ook weer. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

13-10-2021 om 10:26

Mija schreef op 13-10-2021 om 10:20:

[..]

Ik ben het ermee eens dat wie draagt, bepaalt. Maar niet dat de context niet uitmaakt. Ze kunnen energie stoppen in machtsstrijd en ze kunnen kijken of er een probleem is dat ze kunnen oplossen zodat ze elkaar weer kunnen bereiken en zij weer vertrouwen kan krijgen in de zwangerschap en geboorte. Praten over waarom ze de zwangerschap wil afbreken en of dat oplosbaar is, lijkt me een stuk constructiever dan ruziën over principes. Daar hoeft ze bovendien niet over te ruziën. Ze kan doen wat ze wil.

Dat is ook wat ik zou schrijven als schoonbroer of zus hier om advies zou vragen. Maar feit is nu dat deze TO dit topic hier heeft geopend met deze specifieke beginpost. In die context vind ik de boodschap dat het weldegelijk de vrouw moet zijn die beslist wel echt de belangrijkste. Zeker ook met het oog op het welzijn van zijn zus.

Marquise schreef op 13-10-2021 om 10:23:

Ja, met haar partner. Maar dit is de broer en die heeft er sowieso geen zaak mee. Wat wil hij doen? Ze mag alleen logeren als ze zwanger blijft? Waar het gisteren nog allemaal oerstom was?

Wat een bizar topic ook weer.

Als broer kan hij zus en vriend aanmoedigen hierover in gesprek te gaan in plaats van ze tegen elkaar op te zetten in een principiële discussie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.