Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Baby musthaves en miskopen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maanve

Maanve

10-12-2012 om 13:14 Topicstarter

Unartica

Fijn dat de 20 weken echo goed was, maar ik kan me voorstellen dat die groei je nog wel zorgen baart! Kan jet het rustiger aandoen of is dat nu niet mogelijk?
Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe prima. Echt geen klagen, zolang ik rustig aan doe. Ik probeer op de dagen dat ik thuis ben 's middags nog een uurtje te slapen en dan red ik het allemaal.
Ik heb al een jongetje van 2 jaar en zijn bevalling was nogal een toestand. Ik zie tegen die bevalling op als een berg, maar ik ben in gesprek met het ziekenhuis om een goed plan te maken. Ik merk dat deze zwangerschap echt veel meer tussendoor gaat dan de eerste, ook omdat we nog moeten verhuizen. Er is weinig tijd om bewust stil te staan bij de komende baby. Ik vind dat best jammer, want zou bewust willen genieten van deze mogelijk laatste keer zwanger!
Maanve

Maanve

Maanve

10-12-2012 om 13:18 Topicstarter

Viridantia

Ja, handige planning hè... het is een samenloop van allerlei dingen die niet handig zijn (eerder zwanger dan 'bedacht', huis wat al een tijd te koop stond opeens verkocht aan mensen die er snel in willen en dus straks nog verhuizen). Maar goed, ik probeer (met steun van man) rationeel te blijven en één ding tegelijk aan te pakken. Hoewel het me soms opeens aanvliegt en ik vooral als ik moe ben het helemaal niet meer overzie.
Ik vind het nog het lastigst voor mijn zoontje, die helemaal niet houdt van dingen die anders gaan, dat we hem zo in het diepe gooien door en te verhuizen en een ander kinderdagveblijf en een babietje erbij. Hoe krijg je een peuter over zijn toeren... .
En we gaan inderdaad, na lang beraad, weg uit Amsterdam. Op naar een tuin, een schuur en een trap in huis. Een 'grotemensenhuis' noem ik dat .

Mea Proefrok

Mea Proefrok

10-12-2012 om 20:21

Maanve

Heel veel sterkte met de komende verhuizing. Heb je wel hulp van vrienden of familie? Wat leuk, een huis met een tuin en een trap , ik snap helemaal wat je bedoelt. Even doorbijten en dan zit je prinsheerlijk in je nieuwe huis hoogzwanger te zijn, hangt nog eens een schilderijtje op en verschikt wat rompertjes. Houd dat beeld vast.
En weet je, jouw peuter krijgt inderdaad even veel voor zijn kiezen. Maar daar staat tegenover dat jij de komende tijd heel veel thuis zult zijn. De baby slaapt in het begin nog twintig van de vierentwintig uur en dan zijn jullie lekker saampjes. Ik had een clusterzoon die ene pond per week aankwam, dus die hing twaalf keer per dag aan de borst, maar ook dat bleek best gezellig. Ik zat gewoon te mensergerjenieten met de oudste of we keken samen een Barbiefilm.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

10-12-2012 om 20:23

O en

Dat je huizenhoog tegen die bevalling opziet, is hartstikke begrijpelijk. Misschien helpt het als ik zeg dat mijn moeder negen keer bevallen is en alle negen keer ging het weer anders. Ik, en met mij vele OO'ers, zullen enorm voor je duimen en een droombevalling bestellen die soepeltjes verloopt en eindigt met een wolk in je armen.

Valkyre

Valkyre

10-12-2012 om 20:41

Unartica

Jeetje, spannend voor jou hoor, met die groei. Ik hoop dat het toch allemaal boven verwachting goed gaat. En hopelijk kun je veel rust nemen!

Onze zoon is alweer 5,5 jaar oud. Dat was niet helemaal zo gepland, maar nu merk ik dat het wel handig is dat hij al op school zit en zijn eigen sociaal leven heeft. Geeft mij ook de ruimte om dutjes te doen enzo.

Valkyre

Valkyre

Valkyre

10-12-2012 om 20:46

Maanve

Poeh hee, ook nog verhuizen, pittig hoor! En een peuter in huis natuurlijk, dat is natuurlijk veel meer werk dan mijn al zo zelfstandige kleuter. Ik hoop dat de verhuizing soepel gaat! Ik vind zelf een tuin wel heerlijk hoor (wij woonden tot drie jaar terug op twee hoog zonder lift, en dan dat gesjouw met de kinderwagen!) Het is in de zomer zo makkelijk - deur open, kind een schep in de hand, klaar.. Ik hoop dat je straks lekker kunt uitrusten tot de baby komt.

Valkyre

Valkyre

Valkyre

10-12-2012 om 20:54

Bevalling (maanve)

Bij mij ging de eerste keer ook vanalles mis, maar ik heb nu alles goed doorgesproken met de gyn. En weet je: bij een tweede bevalling gaat er veel minder vaak iets mis. Heel precies weet ik de cijfers niet, maar iets van 50 procent van de thuisbevallingen van het eerste kind schijnt in het ziekenhuis te eindigen, tegen maar 6 procent van de bevallingen van het tweede kind! Daar houd ik me dan maar aan vast. Ik weet naturlijk niet wat er bij jou misging, maar ik denk maar zo: de kans dat er weer zo veel misgaat, is wel heel klein. En verder hoop ik maar op veel geluk.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en ik wens je een heel soepele bevalling!

Valkyre

Tuin ja heerlijk

maar ik heb er dus geen.

Ik doe iets fout. Voor mijn werk in Amsterdam zou forenzen vanuit Bussum of Almere heel goed te doen zijn. Maar Bussum is te duur en naar Almere wil ik niet, en ik neem maar geen beslissing en blijf ik zitten waar ik zit.

Maanve

Maanve

11-12-2012 om 09:07 Topicstarter

Lief!

Lief hoor dat virtuele medeleven! Ik word er bijna emotioneel van . Ik merk dat ik/we erg in de actiestand zitten en er weinig ruimte is voor even erbij stil staan dat het best zwaar is.
Maar, er is een verhuisbedrijf, andere kinderopvang (zonder wachtlijst, leve de crisis!) en nu kunnen we ons richten op de klussen aan het huis. Elke dag kan er wat van de takenlijst afgestreept en dat is fijn. Als we eenmaal in het nieuwe huis bij de houtkachel zitten ben ik alle verhuisellende vast heel snel vergeten.
Mea, ik ben zeker van plan om veel tijd te maken voor zoon tijdens het verlof. En er zijn opeens ook veel minder obstakels doordat we gewoon in de tuin buiten kunnen zijn en niet altijd naar een park/speeltuin hoeven te gaan.
En wat betreft de geruststelling over de bevalling van Valkyre en Mea... Gelukkig wist ik voor ik erbij de eerste aan begon niet wat me te wachten stond en nu weet ik in elk geval beter wat ik niet wil (ga niet meer beginnen aan een bevalling met rare ligging of als kind niet ingedaald is). Ik voel me in het ziekenhuis ook serieus genomen, dus de voorwaarden voor een natuurlijke bevalling en de criteria voor ks zijn besproken. Dat geeft me ook alweer rust.
Viridantia, ik hoop dat ik ga genieten van mijn eigen tuin! Ik heb sinds ik op mezelf woon nog nooit een tuin gehad. Ik heb allerlei plannen, bijvoorbeeld voor een moestuin, maar zien of dat er van komt. Lastig hè dat de huizenprijzen zo hoog liggen in de aantrekkelijke woonplaatsen. Wij gaan nu noordelijk van Amsterdam wonen.
Dank allemaal!
Maanve

Heel veel succes

Maanve, je hebt het inderdaad erg druk zo met je huidige planning. Maar zoals je al omschreef heb je niet alles voor het uitkiezen/plannen. Ik wens je in elk geval heel veel succes. En ik hoop dat je tussendoor wat momentjes kunt vinden waarop je kunt genieten van het mensje in je buik. Het is zo leuk al, al die beweging in je buik!Zeker als het je laatste zwangerschap kan zijn. Dan kun je het dus niet nogmaals beleven, en klusjes doen zul je vast je hele leven nog doen . Al zullen er natuurlijk altijd dingen af "moeten". Ik hoop dat je daar een balans in kunt vinden . En dat je straks (tuurlijk!) lekker gaat genieten van je tuin!

En ik wens je ook een hele fijne bevalling toe. Goed dat je al zoveel hebt besproken! En wie weet gaat de tweede wel veel makkelijker!

Ikzelf heb het eigenlijk al best luxe. Ik ben met mijn bedrijfje gestopt om fulltime mama te kunnen zijn. Helaas hebben wij geen familie (enkel mijn jongere zus die bar weinig interesse toont in haar eerste neefje), wat het soms wel lastig maakt. Ik heb zeer zelden een oppas, en al helemaal niet op adhok basis. Ik moest vandaag onverwacht naar de dokter voor mezelf, zoontje is ook ziek dus die wilde ik niet meesjouwen. Dus moest papa thuis blijven van het werk. Dat is weleens heel lastig. Maar verder doe ik het vanwege het eerdere verloop van mijn zwangerschap al heel rustig aan. Ik rust veel overdag, en als ik me fitter voel dan doe ik weer wat meer. Deze week is alleen een ramp hahaha. Ben heel verkouden, heb astma en de huisarts is bang dat ik misschien een longontsteking heb . Vrijdag dus weer terug om te laten luisteren naar mn longen. Aanstaande zondag is onze Dean jarig en dan wordt hij 1 jaar. Er staat een bescheiden feestje op de planning, dus het komt deze week allemaal niet zo geweldig uit . Maar dat overleven we ook wel weer . Ik heb nog even de tijd....

Asa Torell

Asa Torell

12-12-2012 om 21:11

Maanve

Ik wens je toe dat de tweede bevalling zo eentje wordt die alles rechtzet.
En natuurlijk eerst veel succes met verhuizen! Ik ken allerlei mensen die gewoon weer terugverhuisd zijn naar Amsterdam toen de kinderen de deur uit gingen. Dat kan dus ook altijd nog.

Maanve

Maanve

13-12-2012 om 14:38 Topicstarter

Asa en unartica

Asa, man en ik zien ook wel voor ons dat we gewoon weer terug verhuizen naar Amsterdam naar de eerste straat waar we in Amsterdam hebben gewoond (heerlijk klein jaren 30 appartement met 1 slaapkamer). Omdat we het daar uiteindelijk het fijnst hebben gehad. Dan bonjouren we die jongens met maximaal 18 jaar gewoon de deur uit .
Unartica, tjee zo'n klein leeftijdsverschil lijkt me dan ook weer pittig! Je moet je zoontje waarschijnlijk nog veel tillen (die van mij liep toen tenminste nog lang niet) wat het fysiek zwaar maakt. Ik ben op het moment ook blij dat ik kan werken, want dat doe ik gewoon mijn werk en schakel ik alle andere dingen uit. Gelukkig een rustig weekend voor de boeg! Jij een fijn verjaardagsfeestje!

Leeftijdsverschil

Ja het leeftijdsverschil is inderdaad niet heel groot. We beseffen ons wel dat het best zwaar zal gaan worden, maar voor ons zoontje is het wel een stuk gezelliger, zeker voor de lange termijn. Hij groeit anders helemaal alleen op, zonder opa's, oma's of ooms en tantes (ja een tante die hij eens in de 2 maanden ziet). Alleen papa en mama. Dus vandaar deze keuze .

Hij is redelijk gemakzuchtig aangelegd, en kan nog niet eens kruipen! Hij heeft wel zijn eigen manier gevonden om zich te verplaatsen (hilarisch!), maar kruipend zou hij veel sneller gaan . Ik zie hem voorlopig ook echt nog niet lopen. Hij gaat nog niet eens staan hahaha. Maar dat maakt het inderdaad wel zwaar. Zeker aan het einde.

Het is inderdaad ook wel lekker om naar je werk te gaan, en andere dingen even helemaal los te kunnen laten. Dat is met thuis zijn soms weleens anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.