Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-12-2025 om 11:00
In andere topics heb ik al eens laten weten wat ik van babyshowers vind en dat ik er nog nooit bij een geweest ben. Inmiddels heb ik dus mijn eerste uitnodiging ooit binnen. De dochter van mijn vriend krijgt een tweede kind en ik vind de uitnodiging echt heel leuk. Bij de vorige kon ik niet komen omdat zij toen nog rekening hield met haar moeder, maar de dochter heeft dit gedoe beëindigd door te stoppen met gescheiden feestjes. Heel fijn dus!
Ik was van plan om gewoon mijn beste beentje voor te zetten en het gezellig te hebben met alle dames. Wel spannend, want de moeder van dochter is een aanwezig sociaal type dat al die vriendinnen kent. Ik houd me dus wat meer op de vlakte als ‘stief’.
Alles leuk en aardig, maar nu kwam er net een kledingwens. Of we met zijn allen in het roze kunnen komen. En ik weet niet of ik door zo’n hoepeltje wil springen. Ik ben niet zo’n creabea vrouwenmens en van grote groepen word ik ook niet dolenthousiast, maar niet gaan is geen optie.
In hoeverre conformeren jullie je aan dat soort wensen?
09-12-2025 om 21:40
Meesje schreef op 09-12-2025 om 21:27:
Hihihi wat maakt een aantal het zwaar beladen; verzoek, kledingvoorschrift...zo lees ik de OP van dit topic niet hoor, daar staat alleen dat het een wens is geen verzoek en in de praktijk is het ook meestal niet zo heavy weet ik uit ervaring.
Hihihi, hahaha, het woord 'verzoek' is voor mij niet zo zwaar als het voor jou kennelijk is. En hihihi, jij leest geen kledingvoorschrift, maar, huhuhu, dat is wel de titel van dit topic.Ik vind een vraag om een specifieke kleur te dragen ook meer lijken op het verzoek in rock en roll stijl op een feest te komen dan op het advies makkelijke schoenen te dragen als je de hele dag moet wandelen.
Klopt en vervolgens staat er dat het een wens is. Dat zijn dus echt twee verschillende dingen. En dat is nou juist het punt; mensen die weinig ervaring hebben met dit soort feestjes of er niet van houden vatten het vaak veel zwaarder op dan dat het bedoeld is. Bij sommigen met een hoop stress als gevolg wat echt niet nodig is.