Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Bang om zwanger te zijn

Effe kort ons verhaal. Allebei begin veertigers. Hebben al 4 kids. Altijd groot gezin gewild en bewust gepland. Oudste nu 17 jongste ruim 5. Gezin klaar, huis vol. Ik slik de pil, manlief ziet dat gedoe betreffende sterilisatie niet zitten, geen gedoe aan zijn lijf. Maar elke keer als wij op vakantie gaan zit ik met dat maandelijkse gedoe. Alsof ik de datum erop uitzoek. Niet dus.
Dus nu in overleg HA dat ik maximaal 2 strips achter elkaar mag slikken. Dus nu 15 sept. laaste ongi. (met pil) alleen door één of andere reden eerste 7 dagen 'vergeten' (stom) om de pil te nemen. Toen begonnen en dus 4 week geslikt. (weet dat het stom is hoeft niemand te zeggen) Tot vorige week zondag. Manlief wel gezegd maar die zei zo ach zal wel niet gebeuren. Donderdag gewoon ongi (door pil) geworden maar minder dan normaal. Vrijdag al niet lekker. Zaterdag ook niet, dacht virus ivm dat alle kids al een spuugdag hadden gehad. Maar nog steeds misselijk. Maar anders. De misselijkheid herken ik van de vorige keren. Is met vlagen, prullenbak, koelkast ed. Ook de vlagen van pijn in de borsten en zeurderige pijn in mijn buik.
Toen ik heel bewust gepland zwanger werd van onze vierde waren de reacties niet allemaal even mild. Mijn moeder was in eerste instantie aardig van de kaart. Hoe ik dat had kunnen doen. Omdat toen onze derde al iets ouder was.
Durf eigenlijk niet te testen, stel dat het zo is. Werken is dan haast niet meer te doen. Huis wordt krap.
Zit eigenlijk best in de piepzak.
Ook gezien mijn leeftijd.
Gr. Faara

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kama

Kama

02-11-2010 om 11:28

Toch ff testen

Klinkt heel suf, maar toch ff testen joh. Dan weet je het tenminste en kun je daarna verder aan het idee wennen en praktische zaken. Oja bij mijn waren de reacties op nummer 4 ook niet zo leuk, maar nu bij nummer vijf zijn mensen ineens weer positiever, zelfs mijn familie reageert leuk. Maar ook dat is eigenlijk niet belangrijk, mensen hebben toch altijd wel hun mening. En als de oudste 17 is, heb je binnenkort wel weer wat ruimte in huis Kom op meid, ga een test halen en overtuig jezelf, wellicht is er niks aan de hand. Succes Kama

dc

dc

02-11-2010 om 14:08

Test

Doe inderdaad een test. Als het positief is, dan weet je tenminste zeker dat je een beslissing moet maken.

Maak een afspraak met je huisarts en vraag waar je terecht kunt voor een goed gesprek om de zaken op een rijtje te krijgen. Is er toch een plekje te creeren voor een vijfde of kies je liever voor een abortus?

Verder kun je ook kijken of jij je kunt laten steriliseren nadat je uit deze situatie bent.

Wat je ook beslist, stort hier gerust je hart uit!

Faara

Faara

02-11-2010 om 14:32 Topicstarter

Test

Bedankt voor jullie reacties.
Net een Kruidvat test gedaan. Hmmmm hartstikke -, alleen controle streepje te zien.
Volgens laatste ongi zou ik dus nu dan ruim 6 weken kunnen zijn. Maar doordat ik pas na 1 week ben gaan slikken zou het misschien minder kunnen zijn. Heb net de pil ongi achter de rug, va donderdag sinds gisteren niets meer, maar wel ongi pijn !?!?!?!
Of het is toch dat stomme virus, iedereen 1 dag last van en ik zou er dan al 5 dagen last van hebben.
Heb er 2 gekocht, als dit volgende week nog aanhoud dan de tweede test er tegen aan gooien.
Op zich zou ik heel graag een 5e willen, puur ook voor de jongste nu. 3 oudere kinderen en dan de jongste. De jongste zou ook een plekje op de kamer van de 2e kunnen vinden, die hebben een klik met elkaar. Maar tja mijn leeftijd. Mijn man vind het zo goed. 4 genoeg. En ik ben altijd bang dat de pil een keer niet werkt. Zucht sterilisatie bij mij ben ik bang dat ik een paar dagen uit de running ben. Is ook erg lastig in een groot gezin.
Faara

Risama

Risama

02-11-2010 om 16:36

Sterilisatie

"Zucht sterilisatie bij mij ben ik bang dat ik een paar dagen uit de running ben. Is ook erg lastig in een groot gezin." Na een bevalling ben je ook even uit de running of als je een been breekt of etc etc. Een sterilisatie kan je plannen, dus dat lijkt me niet echt onoverkomelijk. Maar volgens mij wil je je ook niet laten steriliseren en heb je nog een kinderwens, zou je niet ook een heel klein beetje per ongeluk expres vergeten kunnen zijn die pil door te slikken? Als ik het helemaal mis heb, mag je dat zeggen hoor!

Maar ik lees dat jij eigenlijk nog een kind wilt, je hebt het al helemaal overdacht en je man wil dat niet. En of je nu wel of niet zwanger bent, misschien moeten jullie daar nog eens een goed gesprek over hebben samen. En mochten jullie nu samen beslissen er niet nog eentje te laten komen, kan je ook aan een spiraal oid denken. Een sterilisatie is idd zo definitief, bij een spiraal hoef je verder ook nergens aan te denken.

Overigens herken ik het wel hoor altijd maar dat knagende gevoel van misschien nog eentje erbij... Onze vijfde kwam geheel onverwacht en ik was er niet meteen heel blij mee, maar nu ben ik dolgelukkig met hem en ben ik eindelijk van dat knagende gevoel af! Na zijn geboorte riep ik direct: zo en dit doe ik dus nooit meer, dat heb ik na de andere 4 bevallingen nooit geroepen. Mijn man is nu gesteriliseerd en dat geeft me een veilig gevoel. Overigens had ik mezelf niet laten steriliseren, ik kan niet vertellen waarom niet, dat voelde gewoon niet goed...En dat terwijl ik echt geen kinderwens meer heb. Overigens ervaar ik wel wat weemoed bij de gedachte dat ik nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer een baby zal hebben (na deze dan, hij is pas 5 maanden) etc etc.

Eerst maar even die tweede test afwachten.

Succes!

Risama

Fransien

Fransien

03-11-2010 om 10:07

Sterilisatie

Is misschien bij hem de beste oplossing. Hij wil absoluut geen kinderen meer immers en jij zou nog wel willen.
Mocht je toch zelf voor de sterilisatie gaan, de essure is heel betrouwbaar en zonder verdoving of snijden te zetten. Maar reken erop dat je ook hier minimaal de dag van het zetten echt even uit de roulatie bent, het schijnt nogal pijn te kunnen doen.
Ik zit zelf na 4 kinderen ook sterilisatie te overwegen, mijn man is al gegaan na de derde...

Sterilisatie bij jou

er is nu een hele prettige methode, dan worden er kleine dingetjes in je eileiders geschroefd en dan is het klaar, geen verdoving, geen opname.

Even dus een doorverwijzing vragen bij huisarts en afspraak maken.

Faara

Faara

03-11-2010 om 15:37 Topicstarter

Niet zwanger

Bedankt iedereen.
Tja ik weet het. Maar ik denk dat het goed zo is. Qua leeftijd zou het niet meer goed zijn. Verstand zegt ook nee. Maar tja dat moeder gevoel he, vooral als er om je heen continu babies geboren worden en je kraam bezoekjes moet afleggen.
Het schijnt dat de misselijkheid bij dit beeld hoort. Namelijk dag 6 van niet lekker zijn. Ben asmatisch, nu heel benauwd. En heb vandaag koorts, normaal heb ik maar 36, nu 38.1 erbij gekregen. Dus denk dat het vorm van griep is. Hoofdpijn ed. Tja 5 dagen misselijk ga je snel als moeder aan iets anders denken.
Hoop niet dat dit gedoe doorzet.
Kan ik niet gebruiken.
Gr. Faara

Polly Shearman

Polly Shearman

04-11-2010 om 12:49

Hoi faara

Ik hoop dat je krijgt wat je wilt, of dat nou een mensturatie of een zwangerschap is.
maar even een paar dingen
de pil slikken is niet gezond voor een vrouw, hoe ouder je word hoe slechter het is, daarintegen zou ik hem als je hem toch slikt gewoon full-time doorslikken, want dat is niet slechter dan hij toch al is.
Oh en je man? heeft geen zin in gedoe aan zijn lijf???? PARDON!?!?! en jij dan... oh ik kan heel pissig worden op mannen die geen gedoe aan hun lijf willen, nadat de vrouw al meerdere kinderen heeft gedragen en gebaard.. nee dat is geen gedoe aan je lijf!!?!? Pffff.

Sterkte iig.
groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.