Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Kadonaj

Kadonaj

05-01-2010 om 20:10

Bekkeninstabiliteit erkend? m'n neus!

Voor de derde keer ben ik zwanger met bekkeninstabiliteit. Nu heb ik de eerste zwangerschap zonder pijnstilling gelopen, (nou ja, gewaggeld eerder...) dat was dus een hell, bij de tweede bleek dat pijnstilling in een zwangerschap gewoon mogelijk was, toen kreeg ik 4x daags 2 paracetamol en de laatste maanden paracetamol met codeine, daar heb ik het toen redelijk mee volgehouden. De scherpe pijn ging er een beetje af. En wat ook meehielp was dat de oudste toen al ruim 3 was en redelijk zelfstandig.

Nu dus zwanger van nummer 3, nog 8 weken. De oudste is inmiddels 5, de jongste 16 maanden. Er helemaal vanuit gaande dat ik nu ook weer pijnstilling zou krijgen, durfde ik het wel aan om zo snel na de tweede weer zwanger te worden. Nu gebruikte ik 'uit mezelf' alweer een maand of 2 de paracetamol, maar dat werkte niet meer afdoende.

Supergroot was dan ook mijn verbazing toen ik vorige week bij de gynaecoloog te horen kreeg dat zij het geen goed idee vond om paracetamol met codeine te gaan slikken. Sterker nog, paracetamol zag ze liever ook niet, ik moest het maar wat rustiger aan doen... (ik heb een moeder die al maanden mn hele huishouden doet en dagelijks komt ondersteunen, ik doe vervangend werk achter de pc, moet ik de jongste dan maar tijdelijk het huis uit doen of zo?) En therapie nemen. dat laatste heb ik uiteraard ook al vanaf het begin dat de klachten weer kwamen. Zij vertelde dat elke vrouw een vorm van bekkenpijn krijgt, (bleef het ook hardnekkig bekkenpijn noemen ipv instabiel, terwijl ik dus soms bijna val omdat ik erdoorheen zak) mijn tegenwoord was dus dat er wel degelijk verschil was, maar dat was kennelijk geen argument...

Hoor ik dus net dat een vriendin die net zwanger is, in hetzelfde ziekenhuis al morfine aangeboden krijgt. Het is dus kennelijk wel heel erg bepalend bij wie je op dat moment binnenloopt (elke 2/3 weken een ander dus...)

Nou had ik nog een voorraadje paracod liggen en dat gebruik ik dus ook, anders kom ik van de pijn niet eens in slaap. Maar daar red ik het die laatste maanden niet mee. Ik ben zo boos dat ik gewoon met een kluitje het riet in wordt gestuurd... bah! En dan lees je dat bekkenklachten tegenwoordig erkend worden, mn neus, echt niet!

moest ik echt even kwijt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

06-01-2010 om 16:08

Kadonaj

Het lijkt me in ieder geval verstandig om een andere therapeut te zoeken, want er kan wel degelijk heel veel bereikt worden met de goede bekkentherepie. Ik weet in Tilburg een hele goede fysiotherapeut (eigen ervaring), anders zou je eens op deze website kunnen kijken: http://www.bekkentherapie.nl/

Heel veel sterkte met je bekken!

ayla

ayla

08-01-2010 om 08:57

Kadonaj

Ik heb bij beide zwangerschappen ook BI gehad, de eerste redde ik nog zonder pijnstilling, de tweede niet meer. De laatste maanden van de 2e zwnagerschappen heb ik pijnstilling voorgeschreven gekregen. paracetamol zetpillen 1000mg met codeine. daar mocht ik 3 per dag van nemen. Het haalde idd de ergste randjes ervan af. Al kon ik nog steeds niet lopen en zat ik aan een rolstoel vast. Ik ben ook 2 opgenomen in het ziekenhuis waar ik een injectie met pijnstilling en slaapmiddel heb gekregen plus nog slaappillen voor thuis in de laatste weken. Ik ben met 37 weken ingeleid omdat het niet meer te doen was.
Bij ons was er goed over te praten, ze namen mijn klachten serieus en de bevalling en bijbehorende pijnstilling was al weken van te voren geregeld.

Kadonaj

Kadonaj

08-01-2010 om 16:47

Het kan dus wel...

Wat je zegt, je gaat door de paracetamol met codeine niet ineens beter lopen (oftewel, waggelen/schuifelen, ik heb de rolstoel gelukkig alleen nodig als we echt weg gaan...) Maar het haalt wel het randje van de pijn weg. Volgende week weer een afspraak bij de gyn, ga ik het toch weer voorleggen...

en ja, therapie helpt wel iets, het ontlast eventjes, maar het instabile, het echt door je benen heenzakken houdt het niet tegen, nu is mijn bekkentherapeut ook niet het probleem, maar de gyn dus

Tijgeroog

Tijgeroog

08-01-2010 om 20:11

Therapie

Ik geloof wel dat er veel verschil zit tussen therapeuten. Ik heb gelukkig nooit een rolstoel of krukken nodig gehad, maar ik kon weinig en had altijd pijn. Halverwege de zwangerschap met therapie begonnen en een maand later had ik al heel veel minder pijn!

Kadonaj

Kadonaj

11-01-2010 om 08:51

Absoluut tijger

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een 'gewone' fysiotherapeut gehad, dat hielp overduidelijk veel en veel minder. Ik heb nu een manueel bekkentherapeut die de boel een beetje 'soepel' houdt. In ieder geval heb ik de dag erna minder pijn. Jammer dat je maar zo weinig behandelingen vergoed krijgt (ik heb vorig jaar mn arm uit de kom gehad, dus een groot deel van de behandelingen was al 'op'.

Maar ja, het is en blijft een vervelend iets, dat bekkeninstabiliteit, gelukkig ben ik er over een maand of 2 weer grotendeels vanaf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.