Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Blaasverzakking, hoe gaan jullie hiermee om

hallo,

Bij mij is een blaasverzakking gradatie 1-2 aangetroffen na het krijgen van mijn 2e kindje. Nu 3 maanden later maak ik me hier erg druk om. Ik zit nu bij de bekkenfysio en die gericht oefeningen om de bekkenbodemspieren weer te trainen. Al weet ik dat de verzakking niet weggaat, graag hoor ik positieve verhaken hoe anderen hiermee omgaan. Ik merk dat ik onzeker ben over mijn lichaam in het kunnen doen van mijn dagelijkse activiteiten. Op dit moment merk ik bij te  lang staan dat ik dat bal gevoel meer krijg. Wordt dit gevoel na 9 maanden beter? Kun je dan weer sporten uitoefenen? 

Graag hoor ik jullie pers. Verhalen hierover om toch een hart onder de riem te steken. 

Wat vervelend dat je een verzakking hebt overgehouden na je bevalling. Mijn verhaal is iets anders dan de jouwe, maar heeft ook overlap.
Na de bevalling had ik ook zo'n 'balgevoel', dat eind van de dag en bij lopen steeds erger werd. Het werd dan weer even minder bij liggen, maar kwam daarna ook weer terug. Ook had ik aan het eind van de dag last van wat licht urineverlies. Omdat ik voor mijn bevalling al bij de bekkenfysio liep heb ik meteen aan de bel getrokken, en ben ik met twee maanden langsgeweest. Zij constateerden een lichte baarmoederverzakking. Ik heb veel oefeningen gehad en ook thuis echt veel geprobeerd te oefenen. Dit had gelukkig snel effect. Nu vier maanden na mijn bevalling heb ik weinig last meer. Kan weer gewoon een stuk lopen zonder meteen last te krijgen, en er zijn dagen dat ik 's avonds bedenk dat ik eigenlijk de hele dag geen last gehad heb. Het urineverlies is nu helemaal verdwenen gelukkig. Met het oefenen heb ik ook veel gehad aan de app bekkenbodem, ken je die?
Hopenlijk heb jij ook snel een goed resultaat! 

Ik heb ook een blaasverzakking overgehouden aan mijn bevalling. De bevalling van ons eerste kindje was vrij zwaar te noemen. Duurde in totaal 3 dagen met 2.5 uur persen en een kindje van 4600 gram als sterrenkijker geboren. Dit alles vaginaal zonder verdoving. 

Ik zit inmiddels al bijna een jaar in de ziektewet door deze bevalling. Mijn bekkenbodem is enorm verslapt/beschadigd en mn blaas is flink verzakt.
Ik ben in het ziekenhuis geweest voor een eventuele operatie maar deze willen ze nog niet uitvoeren als je niet zeker weet of er nog een 2e/3e kindje komt. 
Daarom heb ik nu een ring geplaatst gekregen die de boel 'omhoog' houdt en daarmee de druk van je bekkenbodem afhaalt. Hier heb ik veel gemak van. Ook loop ik daarnaast al sinds 6 weken na de bevalling bij de bekkenbodem fysio. 

Operatie is inderdaad niet handig als je nog meer kinderen wil. Als je wel een operatie wil, zoek iemand die er echt goed in is en laat je geen matje aansmeren.

WendelmoedM schreef op 07-01-2022 om 17:20:

Operatie is inderdaad niet handig als je nog meer kinderen wil. Als je wel een operatie wil, zoek iemand die er echt goed in is en laat je geen matje aansmeren.

Ook geen tvt bandje. Die heeft me , indirect, bijna mijn leven gekost

Gausha

Gausha

25-01-2022 om 15:12 Topicstarter

Dag allen,

Bedankt voor het delen van jullie persoonlijke verhalen. 
Maisnon, ik volg nu inderdaad intensieve bekkentherapie, dit helpt wel goed moet ik zeggen. Daarnaast ook osteopathie om te kijken of evt. blokkades weggehaald kunnen worden. 
Wat naar Teckel88 om te horen dat het zo gaat. Gelukkig is de ring een uitkomst. Zelf griezel ik hier wat van, want hoe breng je zoiets in en ga je er last van krijgen? Je leest zoveel verschillende ervaringen he. IK ben zelf nog niet in het ziekenhuis geweest, al willen wij verder geen kinderen meer en zou ik alleen willen dat de blaas uiteindelijk wordt opgehangen (dus niet met een matje). 

Als het goed is kan je hier voor ook bekkenbodem/keteloefeningen doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.