Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Bloeding, gaat wel over? of niet?

Hoihoi

Sinds gisteravond bloed ik heel licht. Het was eerst donker bruin, toen helder rood en nu weer donker bruin. Net alsof de eerste of laatste dag van mijn menstruatie is.

Ik heb vannacht al enorm lopen janken, wist zeker dat het niet goed was. Vanmorgen dus in paniek de verloskundige gebeld, die zei dat het kan, omdat alles wat makkelijker kan bloeden en als het meer wordt moet ik weer bellen.

Nu is er dus niets veranderd, ik voel ook niets bijzonders aan mijn buik, ik loop nog steeds heel de dag te janken, ik weet niet meer wat ik moet doen, is dit normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterkte

Wat tot voor je dat je met zo'n onzeker gevoel rondloopt. Hoeveel weken ben je zwanger? Sowieso kan er een innestelingsbloeding zijn vroeg in de zwangerschap. En ik heb vaker gehoord over bloedingen die niets ernstigs bleken. Kun je niet bij je vk langs om te checken?
Sterkte!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

MarSy

MarSy

04-01-2011 om 15:34 Topicstarter

18 weken

Ik ben al 18 weken, over 2 weken mag ik voor 20 weken echo. De verloskundige vond het voor nu niet ernstig genoeg om langs te mogen komen..

Ik herken dit helemaal niet van de eerste daarom was/ben ik zo over mijn toeren. Maar goed ik heb op internet wat zitten lezen en het schijnt vaker voor te komen...

Nu maar hopen dat het snel over gaat.

Zeker met 18 weken zou je toch direct terecht moeten kunnen, al is het maar om het hartje te horen! Toch stom dat je zo afhankelijk bent van de barmhartigheid van de vk :/

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

04-01-2011 om 18:26

Aandringen

Je moet inderdaad gewoon aandringen hoor. Als je zo van streek bent, dan is dat toch niet goed!

En als je verloskundige niet meewerkt, dan zou ik nu gelijk op zoek gaan naar een ander. Daar wil je dan toch niet verder mee?

Fransien

Fransien

04-01-2011 om 20:12

De assistente

Een van de beste aloude trucs is de assistente opbellen, flink sniffend en benadrukkend dat je zo bang bent dat het mis is en of ze je er vandaag nog ergens tussen kan proppen. Even van de domme spelen tegen haar dat je in zo'n geval de dienstdoende vk belt, dikke kans dat ze je er tussen zet, kun je in ieder geval het hartje horen. Als daar door de verloskundige niet goed op gereageerd wordt, direct naar een andere praktijk, zo ga je niet met zwangeren om. Bij mijn verloskundigen zou er al lang iemand bij mij op de stoep gestaan hebben om te controleren en hartje te luisteren en als ik ongerust was voor een echo naar het ziekenhuis te sturen. Mijn verloskundige stond bij de tweede zelfs op de stoep toen ik belde dat ik aan het bevallen was maar nog geen weeen, gebroken vliezen of wat dan ook had, ik voelde me alleen vaag (waren mijn woorden destijds, en ik had toen mooi wel 5 cm).

Gerdina

Gerdina

04-01-2011 om 20:17

Eens met de anderen

Toen ik hier in de 13e week last had van bloedverlies 's avonds heb ik ook de ogen uit mijn hoofd gehuild (had al 2 miskramen gehad). De volgende ochtend de vk gebeld en binnen 20 minuten stond ze op de stoep met een mobiele doptone. En toen hoorden we het één van de mooiste geluiden die we ooit gehoord hebben!
Dus ja, het kan heel normaal zijn wat bloedverlies, maar ik vind het niet normaal van de vk dat je niet eens even langs kan komen om het hartje te luisteren. Kost haar hoogstens 5 minuten.
Als je ongerust blijft gewoon nog een keer bellen!

Jemig

Da je vk je zo ongerust laat rondlopen zeg! Ik zou aandringen op een (snelle) echo, gewoon voor je gemoedsrust. Ik heb zelf in mijn laatste zwangerschap heel hevige bloedingen gehad, zo ernstig dat ik tijdelijk absolute bedrust heb moeten houden. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand, nou ja, in elk geval niet met de baby. Die ging gisteren voor het eerst naar school
Sterkte hoor, ik weet hoe slopend ongerust je kunt zijn!

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

05-01-2011 om 09:23

Sterkte

Ik hoop dat je na aandringen snel een echo krijgt! Ik had gisteren erge krampen (met 12 wk) en was ook als de dood. Gelukkig hield het weer op en geen bloed, maar ik zag het ook al helemaal misgaan....

MarSy

MarSy

06-01-2011 om 10:01 Topicstarter

Bedankt

Voor alle berichtjes!

Inmiddels bloed ik niet meer, het was ook niet heel veel.

Maar het vervelende gevoel blijft, ook durf ik niet zo goed meer de verloskundige te bellen. Jullie hebben gelijk dat ik moet aandringen, mijn vriend zegt het ook, maar ik ben dus nog even moet aan het verzamelen..

Bedankt nogmaals voor alle lieve woorden.

Ach meid

Wil je vriend anders niet ff bellen? Je hoeft toch niet nog 2 weken ongerust rond te lopen joh? Probeer je moed bij elkaar te rapen, of vraag toch je vriend, die zorgen zijn zó akelig. Wel heel fijn dat het bloeden gestopt is.

Rembrand

Rembrand

06-01-2011 om 23:21

Marsy

Wellicht is het toch een idee om eens te overdenken of je wel bij deze verloskundige onder controle wilt blijven. Iemand die zo weinig empathie voor haar patiënt op kan brengen lijkt me niet echt geschikt voor jou. Je moet haar kunnen vertrouwen en blijkbaar heeft haar optreden aan de telefoon je zo onzeker gemaakt dat je nu niet meer durft te bellen terwijl je nog steeds in de piepzak zit.
Dikke knuf,
M.

Marsy

Echt bellen joh, denk eraan hoe heerlijk het zal zijn om te zien dat alles goed is.

Ik vind je vk barbaars. Heeft je huisarts geen doppler? Ik ben een keer flauwgevallen in de trein en later bij de huisarts toch nog even naar het hartje mogen luisteren.

MarSy

MarSy

10-01-2011 om 14:59 Topicstarter

Bedankt nog een keer

Bedankt voor alle lieve berichtjes.

Ik heb niet meer gebeld. We zijn met zijn 3en (eigenlijk 4!) een lang weekend weg geweest en ik heb heerlijk kunnen ontspannen en al mijn onzekerheden met vriendlief kunnen bespreken, dus nu voel ik me een stuk beter.

Ik laat het er voor nu bij en zal dit de volgende keer bespreken met de vk, telefonisch in ieder geval niet meer, maar gewoon face to face. Ik neem jullie berichten zeker mee.

Marsy

Petje af hoor, ik zou het niet uitgehouden hebben en allang op de stoep van het ziekenhuis gestaan hebben. Maar doen waar jij je goed bij voelt. En het is nit zo lang meer wachten tot de 20-weken echo nou toch?

MarSy

MarSy

17-01-2011 om 14:44 Topicstarter

Morgen 20 weken echo!

Nou morgen krijg ik zekerheid of alles goed is, maar ik voel me de laatste week al wel beter.

Het is wat jij beschrijft Petal in ander draadje, ik voel me wel zwanger maar ik twijfel nog regelmatig. Nu ja, nog 1 nachtje!

Sterkte voor jou Petal.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-01-2011 om 15:47

Marsy

Wat spannend, ik hoop zo dat je morgen een gezond kindje ziet op de echo!
Groetjes
Massi

Marsy

Succes voor morgen, spannend. Voel jij trouwens de baby al? Dat vond ik zo'n heerlijk gevoel want dan wist je wel dat het goed zat. Ik hoop dat je een beetje kan slapen vanavond.

Asa Torell

Asa Torell

17-01-2011 om 22:25

Marsy

Spannend, ik denk morgen ook aan je!

Sterkte vandaag

Sterkte vandaag, hopelijk heb je een prachtige echo!

100%mama

100%mama

18-01-2011 om 08:58

Ook

van mij....sterkte vandaag, maar eigenlijk wil ik zeggen veel plezier vandaag....

elinde

elinde

18-01-2011 om 09:47

Sluit me aan

bij rest, sterkte maar ook hopelijk genietze vandaag

MarSy

MarSy

18-01-2011 om 17:21 Topicstarter

Joepie!

Alles zag er goed uit, werkt en zit er op en aan!

Een hele opluchting al hoe wel ik pas echt blij ben als ik het kindje in mijn armen heb.

Volgens de echoscopist wordt het een meisje en ik wist zeker dat het een jongetje zou worden!!! Dus ik denk dat hij het vast niet goed gezien heeft Nu toch maar even een meisjesnaam verzinnen, we hadden al wel een jongens naam...

Bedankt voor het meeleven!

MarSy

MarSy

18-01-2011 om 17:23 Topicstarter

Trouwens petal

Ik voel het kindje soms weleens bewegen, vorige week een hele duidelijke schop, maar daarna is het weer stil. Het is nu lastiger voelen omdat ik ook erg last heb van lucht in mijn darmen, dus af en toe voel ik het verschil niet!

Massi Nissa

Massi Nissa

18-01-2011 om 19:35

Marsy

Wat fijn, een goede echo! En vwb dat bewegen: mijn oudste bewoog niet zo gek veel in de baarmoeder (placenta lag ook voor, schijnt ongunstig te zijn voor het voelen van 'leven'). Pas nu bij de tweede denk ik de hele dag door: hallo, daar ben je weer. Het kan dus verkeren.
Heel veel plezier met de voorpret van je dochter (? of stiekem toch een zoon).
Groetjes
Massi

Fijn!

Dat je een goede echo hebt gehad, geniet ervan!

Asa Torell

Asa Torell

18-01-2011 om 21:12

Ha!

Wat heerlijk Marsy! Dat lijkt me inderdaad even een hele opluchting!

MarSy

MarSy

18-01-2011 om 21:56 Topicstarter

Placenta

ligt inderdaad voor zei die man vanmorgen, nooit bedacht dat je daardoor wat minder voelt!

O, goed zeg!

Fantastisch meid! En idd, bij een voorliggende placenta voel je wat minder en (ik ieg) ook veel láter de baby. Heerlijk dat alles goed is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.