Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Borsten en zwangerschap

Bij deze tweede zwangerschap waren mijn borsten zo vroeg gevoelig, dat ik binnen een week na bevruchting al een sterk vermoeden had dat het raak was.

Ze zijn deze keer ook enorm gegroeid al, veel meer dan vorige keer. Ik draag nu mijn grootste voedingsbeha's die ik vorige keer net voor de bevalling op de groei had gekocht.

Vroeg me af of het gewoon is dat je borsten de tweede keer groter worden? Of komt het omdat ik zoon ruim een jaar bv heb gegeven? Of is het iets anders hormonaals?

Hoop eigenlijk dat ze niet (zoveel) meer groeien want ik voel me nu al Lola Ferarri. Petje af voor mensen met normaliter al een flinke boezem, ik was niet ontevreden met mijn ruime a-cupje!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Krin

Krin

01-04-2011 om 08:40

Eerste keer al

Of nou ja, het was de derde keer dat ik zwanger was, maar de eerste keer dat het langer dan twee maanden bleef zitten. En een vriendin reageerde met 'dacht ik al' toen ik het met ruim drie maanden vertelde omdat ze mijn boezem zo groot vond worden. Dus dat het behoorlijk uitzet, ja, dat komt me wel bekend voor. Ik moest in elk geval nieuwe beha's gaan kopen.

Hier

Voelde ik het bij de tweede ook heel snel, en had ik uiteindelijk een bh maat 75G ipv normale E.. Veel meer dan tijdens de 1e . Dus ja dat klopt ik denk dat je lijf sneller in de 'zwanger'stand gaat?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

01-04-2011 om 12:16

Geen idee

Hier heb ik zoiets in elk geval niet opgemerkt, eerder integendeel. Mijn buik is vooral groter elke keer, dus dan vallen die borsten alleen maar steeds minder op.

Biene M.

Biene M.

01-04-2011 om 12:57

Verschilt

Zes keer zwanger geweest (3 kinderen) en het gaat iedere keer anders. Wel of niet gevoelige borsten of tepels, al vroeg enorme meloenen, of later, of pas na de bevalling, het is elke keer anders. En het is ook niet zo dat er lijn in zit.

dc

dc

01-04-2011 om 16:55

Lola

Ik had al grote borsten, en sinds mijn eerste zwangerschap (extreem pijnlijk) is het maat E. En dat is het nu nog steeds.

Ik investeer wat meer in goede bh's, maar het is wel lastig met sporten hoor.

Massi Nissa

Massi Nissa

01-04-2011 om 17:17

Ik heb voetballen

Hou op schei uit, ik heb al sinds de eerste zwangerschapsweken kanonskogels aan de voorkant - maar dan wel heel gevoelige. Als er een leerling tegenaan liep, kon ik wel gillen. En nu de bv goed op gang is, zijn het gewoon voetballen geworden. Ik wil niet eens weten hoe erg de boel er straks bij hangt als ik klaar ben met de bv. Ach, na ons de zondvloed .
Groetjes
Massi

En hier

Ik had cup G voor mijn 1ste zwangerschap, borsten zijn toen geen milimeter gegroeid, ik dacht dat er geen melk in zou zitten, nou dat was absoluut niet zo, na 3 dagen kreeg ik een stuwing... Lolo Ferarri was er niets bij.. Na de bv zijn mijn borsten gekrompen naar cup E.

Nu zijn ze weer gegroeid en mijn ouder G cup bh zijn eigenlijk te klein over een paar weken maar weer goede voedings bh's kopen en dan maar zien.

Trouwens met sporten geen last, er zijn ook sport BH's te koop in grote maten, kost natuurlijk wel wat, maar dan heb je ook wat!

Poppy

Poppy

02-04-2011 om 19:54 Topicstarter

Oef

Ik ben nog niet eens op de helft en al 2 maten gegroeid nu dus ik bereid me er maar op voor dat ik grotere beha's moet kopen. Ik zie mezelf echt niet met een d-cup of groter, dat staat echt niet omdat ik best klein gebouwd ben. Ik heb in het begin nog geprobeerd te hardlopen maar dat liep voor geen meter met die borsten.

Vic

Vic

02-04-2011 om 23:07

Petal

Tijdens mijn tweede zwangerschap ben ik de eerste vier maanden gegroeid van 75A naar 80D. Het was gewoon genant. Daarna is er gelukkig niets meer bijgekomen (in de borsten dan, in totaal wel 21 kg). Na de bv-periode is het weer gekrompen tot 70C, dus wel ietsje meer dan ik had. Daar ben ik dan wel weer blij mee.

Biene M.

Biene M.

03-04-2011 om 08:55

Hardlopen

Petal, met een goede sport bh kan er echt heel veel! Ik heb normaal 70E en het zijn niet mijn borsten die me beletten hard te lopen (maar mijn benen, haha). Ik heb wel gelopen en dat ging echt met een goed passende, stevige bh.

Overigens wisselde de borstgroei bij mij dus per zwangerschap, maar vanaf de stuwing had (/heb) ik tijdens het borstvoeden bij alle drie dezelfde cupmaat (H).

Poppy

Poppy

03-04-2011 om 10:01 Topicstarter

Biene

Ja ik heb wel een shock absorber gekocht en dat hielp, maar toch liep het niet lekker en heb dus al maanden niet gelopen. Geen idee of ik die trouwens nog zou passen nu

Ben benieuwd of ik na deze zwangerschap en bv-periode een grotere cup overhou, ik dacht eigenlijk dat het nu wel helemaal tot niets zou krimpen. We zullen zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.