Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
geertruida

geertruida

24-03-2009 om 06:52

Borstvoeding tijdens zwangerschap

Hallo, ik ben zwanger van de volgende en geef mijn peuter nog borstvoeding. Volgens mn moeder zou de baby in mn buik een tekort aan voedingsstoffen krijgen, omdat ik nog mn peuter voedt. Is dat zo? Wat zijn eigenlijk de gevolgen van voeden tijdens zwangerschap?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee hoor

Je baby neemt wat het nodig heeft, maar je bv zal wel teruglopen waarschijnlijk. Tenminste dat was hier wel het geval. Hier nog gevoed tot 4 maanden in de zwangerschap.....
Succes en maak je geen zorgen om die kleine in je buik, die heeft daar echt geen last van.

Risama

Risama

24-03-2009 om 11:17

Nogmaals nee

Je kan idd gewoon doorvoeden. Vaak loopt de voeding terug, soms wil je kind zelf niet meer, wellicht smaakt de melk toch anders, maar kwaad kan het echt niet! Toen ik zwanger raakte van de tweede was eerste 17 maanden, ze hield het erg snel voor gezien met die borst. Bij aanvang van de zwangerschap van nummer 4 was nummer 3 4,5 maand en liep de BV snel terug, na 4 maanden was het afgelopen en zat ze helemaal aan de fles. Bij mijn zusje echter, die een 13 maand oude dochter had toen ze zwanger raakte van de tweede veranderde er weinig, ja wel wat minder produktie, maar dochter dronk gewoon door en nu heeft ze er twee aan de borst.

Mijn ervaring met mijn schoonmoeder is dat ze langvoeden gewoon raar vindt, zij zou hetzelfde kunnen zeggen. (verder is het een schat hoor!)

En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Risama

Inderdaad

Zolang peuter en jij nog willen: lekker doorgaan. Baby neemt wat 'ie nodig heeft. Mijn eerste (toen 1 jaar en een paar maanden oud) gaf ik 's avonds voor het slapen nog een slokje (was meer een gezellig ritueel dan een echte voeding), maar die zei op een gegeven moment: ' bah!' Een paar dagen later testte ik positief...

Gefeliciteerd!
Caroro

m@

m@

24-03-2009 om 23:16

9 maanden gevoed en getandemd

Hoi,

Het is absoluut geen probleem. Bij mijn 2e zwangerschap, heeft de oudste de hele tijd gedronken. Rond 4 maanden kreeg hij minder. Hij werd boos, maar hij paste zich toch aan en bleef drinken. Ik heb wel een paar maanden gevoelige tepels gehad. Aan het einde van de zwangerschap trok mijn baarmoeder steeds heel pijnlijk samen als hij dronk (de laatste weken), maar het wekte geen bevalling op. De 2e is geboren met 41 weken, hij was bijna 9 pond. Dus niks tekort gekomen. Ik had ook nog een paar kilootjes vet verzameld, dus ik trok het ook gemakkelijk.

Na de bevalling hebben de jongens 13 maanden samen gedronken. Ook geen probleem. De baby vond het zelfs prachtig. Hij lachte dan naar zijn grote broer.

Bij zwangerschap 3 en 4 gaf ik geen bv meer. Nu net zwanger van de 5e en de 4e drinkt ook nog volop (bijna 2 jaar). Dus misschien gaan we weer tandemen. Hartstikkel leuk!

Dus laat je niks aanpraten Geertruida. Het kan allemaal prima samen gaan.

Succes,

M@

Ook getandemd

Ik heb ook doorgevoed tijdens m'n 2e zwangerschap, en daarna genoten van het tandemen. Tijdens de zwangerschap liep m'n productie wel wat terug en ik heb een tijd last gehad van gevoelige tepels, maar er kwam uiteindelijk een heerlijk gezond kind uit. En ook hier bezwaren van de oma's.
Kijk anders eens op www.borstvoedingsforum.nl, daar zijn veel moeders die tijdens en na een volgende zwangerschap nog voeden.

geertruida

geertruida

25-03-2009 om 18:23

Bedankt!

Kijk, dat zijn nog eens positieve berichten. Fijn dat jullie zo snel jullie ervaringen deelden. Ik ga nog even verder met voeden van mn peuter. Ben nu 12 weken zwanger en volgens mij loopt de voeding niet terug. Ik heb nog even de tijd voordat er een bevalling op stapel staat. Of ik daarna zal tandemen weet ik nog niet, ik laat het maar gewoon gebeuren.

Liesbeth

Liesbeth

25-03-2009 om 23:30

Hoi

Leuk hoor al die moeders hier die lang voeden. Laat je niet op de kop zitten door (schoon)moeders die vaak idd raar aankijken tegen langvoeden en al helemaal tegen tandemvoeden. Zelf heb ik al mijn kinderen, vier, vrij lang gevoed en de jongste krijgt het ook nog steeds en die wordt vrijdag 2 jaar, dus ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Maar ook mijn moeder heeft me behoorljk in de weg gezeten v.w.b. lang voeden, heel vervelend. Ik heb een hele leuke site gevonden over borstvoeden, heel informatief met pas zelfs nog een column over tandemvoeden. Er is vaak zo weinig bekend, ook bij de officiele instanties over borstvoeden en je wordt al snel met een fabeltje het riet in gestuurd. Misschien hebben jullie er ook wat aan http://www.borstvoeding.com/
Ik wens jullie hele voorspoedige zwangerschappen toe!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.