Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Corona - afstand kinderwagen?

Ik ben een week geleden bevallen van ons derde kindje. Op een dorp kijkt iedereen even in de wagen. We hebben veel mensen afgebeld voor kraambezoek nu in deze coronatijd. Maar alle vreemden duiken ineens de wagen in. Ik zou ze liever op 1,5 meter houden.

Zijn er mensen hier met hetzelfde probleem en een fijne oplossing? Ik denk aan een soort knuffeltje met een tekst ofzo. Graag jullie ervaring.

Triva

Triva

01-08-2020 om 14:13

Nee

Tekst op knuffel lezen ze pas als ze te dichtbij zijn. Gewoon steeds 1,5 meter roepen. Desnoods baby even uit de wagen halen om te laten zien.

Regenhoes

Allereerst gefeliciteerd met je baby! Ik zou de regenhoes over de kinderwagen doen. Kunnen ze wel kijken maar je baby niet in het gezicht asemen.

skik

Jan

Jan

01-08-2020 om 14:54

Kinderen onder de 12

Hoeven geen afstand tot volwassenen te houden. Die mensen doen niks fout.

Maar die regenhoes kan wel eens een chique oplossing zijn ja.

Marie

Marie

01-08-2020 om 15:18

Regenhoes in deze hitte?

Wil je je baby koken ofzo? Lijkt me een beetje warm om een regenhoes over de wagen te doen.
Misschien een wit lakentje erover?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-08-2020 om 15:32

Gewoon zeggen of blèren

Ik zou daar nou ook niet zo van gediend zijn. Vond het ook zonder Corona altijd best irritant, al dat gehang boven mijn verse kind. Net als dat gepluk aan zo’n wurm wat iedereen schijnt te moeten doen.

Ik zou er gewoon op beducht zijn en het op tijd zeggen. Daar zal best begrip voor zijn.
Of je hangt een mooie foto op de wagen met een leuke tekst erbij.

Halfblinde

Halfblinde

01-08-2020 om 17:44

Gewoon zeggen

Waarom zo moeilijk doen met een knuffeltje of een tekst? Gewoon tegen mensen zeggen dat je niet wil dat ze dichtbij de baby komen. Dat moeten ze in deze tijd toch wel begrijpen? Ik zou als halfblinde die tekst op een knuffeltje of bij T-shirt niet eens kunnen lezen.

En Jan, kinderen onder de 12 hoeven geen afstand tot volwassenen te houden, maar volwassenen zouden altijd wel afstand moeten houden tot een baby die nog nergens tegen is ingeënt. Zeker als er een dodelijk virus rondwaart.

Tessa

Tessa

01-08-2020 om 17:58

Kap

Onder de kap of hoes van een kinderwagen wordt het al heel snel te warm. In de zon zou je die zeker niet moeten gebruiken. Leg er maar eens een thermometer in. Je schrikt je rot.
Een parasolletje is een betere oplossing om je baby tegen de zon te beschermen . Misschien kun je een DANGER tekst oid op internet zoeken en daaraan vast spelden. Dat houdt mensen hopelijk op afstand.

Hangkous

Hangkous

01-08-2020 om 18:07

Ook in niet corona tijd

Zo'n baby die nog nergens tegen is ingeënt wil je niet blootstellen aan welk virus dan ook.
Mijn voorjaarskind was na 3 dagen ziekenhuis zo in gewicht gedaald dat ze pas naar buiten mocht als ze weer op haar geboortegewicht was een dat duurde heel lang wegens problemen met de borstvoeding. Dus geen mensen gehad die inzender vragen in de kinderwagen doken die eerste weken.
Nummer 2 (net geen 3 jaar later) was vlot thuis maar die kon ook niet naar buiten, net na zijn geboorte lag er 15 cm sneeuw en dan met een kleintje naast de wagen ploeteren door de sneeuw was geen optie.
Maar om toen ze al ouder waren heb ik mensen op afstand gehouden. Geen vage bekenden die even over wangetjes aaiden of met ongewassen handen kiekeboe gingen doen met het knuffeltje uit de wagen dat mijn pukkie daarna weer vrolijk in de mond stopte.
Netjes vragen en bij niet luisteren grof aan de kant duwen, zijn ze nou helemaal gek geworden! Zeker volgehouden tot ze een jaar of 3 waren.
Dat wil zeggen....... 1 dame in de supermarkt ben ik nog altijd dankbaar. Die ving mijn kind dat uit het karretje klom. Met haar hand plat op zijn neus maar dat is altijd beter dan face forward op de tegeltjes vallen. Ik bukte voor een pak wasmiddel en dan is de 2 jarige puk sneller dan je denkt bezig met dingen die je nog niet verwacht.

vlinder72

vlinder72

01-08-2020 om 20:01

Duidelijk zijn

De kinderwagen heeft wielen dus komt er iemand op de baby af dan trek je de wagen achteruit of je duwt hem opzij.

En oefen met vriendelijk maar duidelijk reageren. Sorry, maar in verband met corona heb ik liever niet dat iemand zo dichtbij mijn baby komt.

Donsje

Donsje

01-08-2020 om 23:45 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor alle reacties.

De afstand zou inderdaad volgens de regels niet hoeven, maar volwassenen onderling wel en ik sta nou eenmaal bij die wagen (en laat m niet los 😉). De regenhoes is inderdaad nu een beetje te warm. Misschien is wegrijden en roepen wel de oplossing, en denk ik te moeilijk. Maar eens proberen.

Bedankt in ieder geval!

Zonne

Zonne

03-08-2020 om 08:03

Dooky

Hoi Donsje,

Ik herken je probleem. Ik vind het nu ook niet fijn als mensen de kinderwagen in duiken. Ik draag mijn baby vooral in de draagzak. Toch kruipen soms mensen daar zelfs bijna in, maar dan zet ik direct zelf twee passen achteruit en begrijpen ze de boodschap wel.
Het zeggen vind ik soms lastig en daarnaast ben je dan meestal al te laat.
Ik heb tegen de zon een dooky gespannen. Dat houdt niet alleen de zon maar ook (de meeste) nieuwsgierige aagjes tegen heb ik gemerkt

Groetjes en geniet van je kleintje.

Donsje

Donsje

03-08-2020 om 22:59 Topicstarter

Dank

Bedankt voor de tip, ga morgen eens proberen!

Herkenbaar... Ik heb mijn baby ook graag in de draagdoek. Werkt ook goed bij kraamvisite om je baby 'af te bakenen' en duidelijk te maken dat hij niet vastgehouden gaat worden, zonder dat je dat uit hoeft te spreken.

Je hebt voor veel kinderwagens ook een muggennet. Niet zo warm als regenkap, maar creëert wel barriere

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.