Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Agaatje

Agaatje

04-06-2010 om 21:50

De 4e

Wie wil ervaring delen?

Mijn eerste was ingeleid, vanaf start infuus tot ze geboren was duurde lang. De echte bevalling ongeveer 8 uur.
De 2e vanaf de 1e wee tot geboorte 4 uur
De 3e iets van 3 uur

Duurt een 4e dan weer langer (heb ik wel eens gehoord) of zou het sneller gaan.
Ik snap dat er natuurlijk geen statistieken van zijn, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere moeders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juul M

Juul M

05-06-2010 om 03:57

Mijn ervaring

eerste: vliezen braken om 7:45, begon kleine weeen te krijgen zo rond 10:00, geboren 14:40

tweede: vliezen braken om 16:00, kleine weeen rond 17:30, geboren 20:28

derde: vliezen braken om 11:15, weeen, tja, pijntjes rond 13:45, maar kreeg nooit echte sterke weeen. Geboren 15:06

vierde: vliezen braken om 2:20, kleine weeen zo rond 4:00, en ja, deze keer kwamen de grote weeen wel zo rond 5:15 en om 6:03 geboren.

Dus sinds de tijd dat mijn vliezen braken hetzelfde, maar de derde was wat weeen betreft makkelijker dan de 4de. Over het algemeen zijn de tweede of meer sneller dan de eerste, maar daarna hoeft het niet altijd veel verschil te maken tussen nr, 3, 4 of 5.
juul

Sascha2

Sascha2

05-06-2010 om 20:24

Hoe het bij mij ging

Eerste was twee weken over tijd en is met een inleiding geboren. Inleiding startte om 09.00, zoon was er om 21.03. De tweede kwam twee dagen na de uitgerekende datum na een bevalling van ongeveer 5 uur. De derde kwam drie kwartier voor de uitgerekende datum na een snelle bevalling van 3 uur. En toen de vierde: bij haar ook een inleiding omdat mijn bloeddruk te hoog was. Start inleiding was 08.00 en ze is uiteindelijk om 23.15 geboren. Geen prettige bevalling, niets schoot op en pas nadat ik uiteindelijk een ruggeprik kreeg en daarna weeënopwekkers én nadat deze op de hoogste stand stonden, ging ik van 4 naar 10 cm en werd dochterlief geboren.
Ook ik was er al voor gewaarschuwd dat een vierde bevalling langer kan duren. Bij mij was dat zo, maar dat zal mede ingegeven zijn doordat ik een inleiding had en mijn kinderen vrij weinig in leeftijd schelen (tussen oudste en jongste zit 4j10m). In korte tijd is mijn baarmoeder vier keer flink opgerekt, hetgeen de weeen zou kunnen verzwakken. Althans, zo heb ik het begrepen. Overigens bleef de verloskundige van het ziekenhuis maar roepen dat mijn dochter ieder moment geboren zou kunnen worden, omdat het de vierde was. Ik kreeg zelfs geen ruggenprik omdat ze dan weleens op de afdeling anesthesie zou kunnen worden geboren. Jammer genoeg riep ze dit al vanaf een uur of 10 in de ochtend...
Ik hoop op een voorspoedige bevalling voor je!

Risama

Risama

06-06-2010 om 21:18

Bij mij

1e: 27 uur. Na 24 uur gebroken vliezen en zwakke weeen infuus erbij en toen was het na 3 uur gepiept.
2e: ingeleid, na 2,5 uur is kind geboren
3e: 3,5 uur van eerste wee tot aan geboorte. Eindelijk geheel natuurlijk zonder infusen ed!
4e: (hou je vast...) 40 minuten van eerste wee tot aan geboorte! Een echte stortbevalling dus, heel onwerkelijk....

Overigens duurde de 5e (2 weken geleden geboren) een uur of 7. Terwijl iedereen nu voorbereid was op een heel snelle bevalling, besloot dit kindje er gewoon de tijd voor te nemen. Kortom: er is geen peil op trekken...

Succes straks en ik wil ook graag nog even zeggen dat je liefdevolle berichten over je bijzondere meisje me erg ontroeren. Prachtig.

Risama

Jeanne

Jeanne

07-06-2010 om 11:11

Bij mij

eerste: vanaf de eerste (volgens mij toen) heftige wee tot aan de geboorte 27 uur en 40 minuten persweeën.

tweede: vanaf de eerste duidelijke wee tot aan de geboorte 2,5 uur, maar twee heftige weeën gehad verder alleen wat "krampen". Twee persweeën en hij was er.

derde: vanaf de eerste duidelijke wee tot aan de geboorte ongeveer 4 uur en drie persweeën.

vierde: ongeveer 3 uren heftige weeën en met één perswee werd ze gelanceerd.

De tweede bevalling was het snelst en dat vond ik bijna een feestje, heel rustig midden in de nacht met alleen partner en verloskundige. De kraamhulp kwam een half uur te laat. De derde en vierde bevalling zijn wel met elkaar te vergelijken bij mij.

marsja

marsja

08-06-2010 om 19:16

Help

Ik ben al de hele dag aan het wachten op echte weeen, dus dat hoeft dus blijkbaar helemaal niet te komen.

1e na 8,5 uur weeenstorm en half uur persen geboren (daarvoor geen enkele wee gehad)
2e na 3,5 uur weeenstorm en 2 persweeen geboren (daarvoor weer geen enkele wee)
3e ingeleid, na breken van vliezen duurde het een uurtje of 2,5, ook weer een weeenstorm, dit keer wel voorweeen gehad.
4e hoop ik morgen te kunnen vertellen (we blijven optimistisch), de hele dag al regelmatige duidelijke voorweeen, maar ik zit op pijnlijke weeen te wachten.

Agaatje

Agaatje

09-06-2010 om 20:15

Marsja

Wow, bijna live bij de bevalling Zet hem op!! Ik ben benieuwd, ik hoop dat je het laat weten ondanks de roes van de bevalling en je nieuwe kindje. Weet je al wat het wordt? En wat heb je verder? (zoons/dochters bedoel ik) Als alles maar goed is toch??!!

Het kan verkeren

drie voorspoedige bevallinge, de eerste in het ziekenhuis, de twee volgende thuis. ''t Duurde allemaal nooit langer dan een uur of drie, vier, vanaf het wakker worden met gebroken vliezen. Maar nummer vier was qua bevalling heel anders. Acht weken te vroeg een spoedkeizersnede onder volledige narcose. Daar was ik totaal niet op voorbereid.

Bromvlieg

vlinder72

vlinder72

16-06-2010 om 09:40

Hmmm

Eerste geboren na een rampenplan marathon bevalling met extra inleiding, knippen, vacuumpomp.

Tweede geboren na een bevalling van 7 uur maar wel weer met inleiding en helaas een totaal ruptuur.

Derde geboren na een bevalling van 1,5 uur en zonder ernstige complicaties (YESSS, ik kon het dus toch)

Vierde geboren duurde helaas weer langer. Hij kwam na 4,5 uur. Maar ook zonder ernstige complicaties.

Wel waren al mijn kinderen over tijd. Nummer 1 en 4 kwamen na 15 dagen overtijd, bij nummer 2 was ik 5 dagen over tijd en bij nummer 3 was ik 14 dagen overtijd. Echt, mijn lichaam is niet gemaakt voor zwangerschappen en bevallingen. Ik heb er ook geen goede herinneringen aan. Maar gelukkig heb ik wel heel leuke kinderen. Agaatje ik hoop dat jou vierde bevalling snel en naar wens verloopt.

Agaatje

Agaatje

19-06-2010 om 19:14

Vlinder

ach 4,5 uur is best te overzien, toch?
Ik word helaas met 37 weken ingeleid. Bij de 1e een nare herinnering aan, dus ik hoop dat deze dame zich spontaan met 36w5d ofzo aankondigt dan is het infuus niet nodig
Ben aan het aftellen nu 27w4d dus nog minder dan 10 weken......

Ik vind zwanger zijn ook niet leuk. Bevallen op zich wel, omdat dat zo'n oergevoel en zo'n voldoening geeft. Maar inderdaad je doet het voor de kids

Agaatje

Agaatje

19-06-2010 om 19:14

Vlinder

ach 4,5 uur is best te overzien, toch?
Ik word helaas met 37 weken ingeleid. Bij de 1e een nare herinnering aan, dus ik hoop dat deze dame zich spontaan met 36w5d ofzo aankondigt dan is het infuus niet nodig
Ben aan het aftellen nu 27w4d dus nog minder dan 10 weken......

Ik vind zwanger zijn ook niet leuk. Bevallen op zich wel, omdat dat zo'n oergevoel en zo'n voldoening geeft. Maar inderdaad je doet het voor de kids

vlinder72

vlinder72

23-06-2010 om 10:18

Agaatje

Inderdaad 4,5 uur is prima. Maar ja, je hoopt toch altijd dat het toch weer sneller gaat. En thuis maar dat zat er bij mij niet in. Ik hoop ook dat voor jou de bevalling spontaan inzet. Wat bij wel gebeurde. Ik had om 7 uur 's ochtends een afspraak in het ziekenhuis om de baby te halen maar dat hoefde al niet meer. De baby kwam die nacht uit zichzelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.