Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Maxime

Maxime

21-12-2008 om 11:21

De hele nacht al onrustig

Hai Dames,

Vanaf 3 uur vannacht ben ik super onrustig, ik houd maar harde buiken, zonder dat ze pijnlijk zijn. Ik ben ook nog een poos uit bed geweest vannacht maar toen zwakte het af. Maar sinds vannochtend 9 uur blijven de harde buiken maar komen.

Ik ben 38 weken zwanger van mijn 3e kindje maar ben nog nooit bevallen zonder te worden ingeleid en heb dus geen idee wat ik kan verwachten. Zou dit het begin kunnen zijn?

Ik hoor graag allemaal verhalen!!!!

Groeten,
Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

21-12-2008 om 12:14

Spannend!

Komen de harde buiken met regelmaat? Schrijf eens een poosje de tijden op, wie weet zijn het inderdaad al echte weeen.
Geniet ervan!
Minet

Memma

Memma

21-12-2008 om 13:37

Kan...

Hoi,
spannend zeg. het kan idd zijn dat je lichte ontsluitingsweeen hebt. ik heb die de eerste 4/5 cm ook helemaal niet gevoeld, alleen harde buiken maar geen pijn ofzo. toen heeft de verloskundige getoucheerd (en ontsluiting vastgesteld), toen werd het iets meer. Uurtje laten mijn vliezen gebroken en toen ging het als een tierelier: 2,5 uur later kind in mijn armen! Maar ik was al 40 weken op die dag, dus ik vraag me af of ze bij jou ook vliezen zouden breken.

Maar: als het blijft rommelen, even vk bellen om te toucheren (vond ik overigens helemaal niet zo vervelend dus daar hoef je het niet voor te laten haha) en wie weet!?! spannend hoor, veel succes!

Tink

Tink

21-12-2008 om 14:28

Spannend

Ga je live op Ouders Online bevallen?
En dat 'gerommel' kan stiekem al mooi voor een paar centimeter ontsluiting zorgen, dus dat is straks lekker meegenomen. Mijn 3e bevalling begon ook met een heleboel harde buiken en toen ik eenmaal echt 'van start' ging was het in 5½ uur gepiept.
Als ze de vliezen kunnen breken gaat het inderdaad vaak heel snel. Ik zou denk ik ook even je VK of gyn bellen.
Sterkte en succes, ben benieuwd!

Maixme

Maixme

21-12-2008 om 16:52

Onrust blijft maar zeer onregelmatig

Hai,

Nou online bevallen zal er wel niet inzitten. Ik moet dinsdag weer naar de gyn. Dus ik denk dat ik vannacht even afwacht en anders morgen maar even bel, hij heeft nl. ook morgenmiddag spreekuur. Ik ben benieuwd wat vannacht ons brengt. Wie weet wordt het ook nog 'gewoon' volgend jaar...

Groetjes,
Max

Kan tijden duren

Met mijn 4e bevalling had ik ook heel vaak (vooral 'snachts) het idee dat de bevalling begonnen was. Onze eerste 3 kinderen werden allemaal voor de u.d. geboren en met het breken van de vliezen. Uiteindelijk is de 4e zelfs nog 6 dagen te laat geboren.
Ik heb wel 4x op een nacht klaar gezeten met thee en de stopwatch omdat ik daacht dat het begonnen was. Veel harde buiken en net als er enige regelmaat te bespeuren was hield het weer op. Pas toen ik echte weeen had dacht ik oja, hoe kon ik ook denken dat het begonnen was. Zo gek. Maar die oefenweeen hadden wel al voor 4 cm ontsluiting gezorgd toen het echt begon.
Maar goed, bij jouw kan het best wel begonnen zijn, ik zou de vk even vragen. Die heeft er tenslotte voor geleerd
Groeten en succes, Lieuwkje.

Maxime

Maxime

22-12-2008 om 19:12

Gyn geen vk

Hai Lieuwkje,

Inderdaad gaat het hier ook elke keer zo, dan heb ik een half uur lang om de 8 minuten harde buiken en weg is alles... en dan een 3 kwartier later begint het circus weer. Maar goed, we houden leuk vol. Ik hoop op een goede nacht. Morgen naar de gyn. we zullen kijken wat hij te melden heeft.

Als ik deze zw.schap ook bij de vk was geweest had ik waarschijnlijk wel gewoon even gevraagd of ik even mocht langskomen, bij de gyn. ligt die drempel voor mij toch wat hoger. Eerst vannacht maar even door en dan zien we weer. Anders ga ik het 'verzetten' na de kerst haha.

Groetjes,
Maxime

Had ik ook

dochter is met 41,5 week geboren. Ik had wel een hele soepele ontsluiting, vast door al die oefenweeen. Ik heb weken van te voren s'nachts op de wc gezeten, dat was de prettigste plek om die weeen over mij heen te laten komen, maar dan trokken ze weer weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.