Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Lena

Lena

10-02-2010 om 21:56

Depri buien

Hoi, in mijn omgeving heb ik niet zoveel medezwangeren dus ik leg de vraag maar even hier neer! Hoe blij ik ook ben met de zwangerschap, ik voel me niet altijd even blij. Op zich heb ik daar ook wel reden toe, vaak problemen met ex, dingen die zoon over opvoeding bij ex vertelt zijn ook niet altijd leuk, maar het lijkt wel alsof het me nu harder raakt dan anders. Ik heb het gevoel dat ik mezelf minder goed kan beschermen, en het liefst met mijn vriend en zoon op een onbewoond eiland zou willen gaan cocoonen, zonder enige negatieve impuls van buitenaf. Ik word ook gespannen van mijn werk, niet heel erg, maar ik denk nu regelmatig: had ik maar geen werk! Kon ik maar fijn de hele dag thuis aanprutsen! Dat laatste vind ik op zich wel normaal, maar als er nu vervelende dingen gebeuren kan ik daar echt heel depri van zijn, huilen, neerslachtig, toekomst somber inzien. En daar maak ik me dan ook weer zorgen over! Dus eigenlijk hoop ik op ... herkenning, en dat jullie zeggen dat het weer overgaat en erbij hoort! Al weet ik natuurlijk ook dat je een echte depressie kunt krijgen. Hoe hebben jullie dat? Groetjes, Lena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kadonaj

Kadonaj

11-02-2010 om 10:09

Ja, alles kan...

Maar als ik het zo lees ben je wel erg neerslachtig, misschien dat je dat aan je verloskundige kunt voorleggen...

In 'gezellig' hebben we een draadje return of the psychomoms, misschien dat je daar je ei even kwijt wilt?

Voor extra info, ik heb in mijn 2e zwangerschap een prenatale depressie gehad, baby was geboren, depressie was weg, dus ja, het kan zo weer over zijn, maar ik heb wel medicatie etc gehad...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.