Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Diarree

Mijn zoontje van 4 heeft nu al bijna een week last van diarree en sinds gisteren heb ik ook last van krampen en nogal explosieve ontlasting/diarree. Het voelt steeds weer alsof ik heftige weeën heb. Kan dit eigenlijk kwaad tijdens de zwangerschap? Ben bijna 19 weken. Ik neem er geen medicijnen voor.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

13-04-2009 om 14:44

Volgens mij

kan het geen kwaad, als het echt alleen om je darmen gaat. Heb zelf bij mijn oudste zeer zware buikgriep gehad (een dag en een nacht diarree en overgeven) toen ik zo'n 28 weken zwanger was. Heeft de zwangerschap niet nadeling beïnvloed. Volgens mij wekken darmkrampen in gewone situatie geen weeën op. Tegen het einde van de zwangerschap adviseert men wel eens wonderolie om de bevalling op gang te helpen, omdat dat via darmkrampen zou kunnen. MAAR: dat werkt alleen als de baby klaar is voor de geboorte. Anders doet het niet en geeft het alleen maar ongemak voor de moeder. Dus als bij jou verder alles gewoon is en je zeker weet dat de pijn die je voelt geen weeën zijn, maar uit je darmen komt, lijkt me dat er geen probleem is, behalve dat je je er gewoon erg beroerd van kunt voelen. Maar: bij twijfel bel je toch gewoon met je verloskundige... Sterkte daarmee.
Groetjes,
Carolien

bloem75

bloem75

13-04-2009 om 19:01

Klopt

Carolien heeft gelijk: meestal heeft het zo vroeg in de zwangerschap geen invloed.
Ik heb het gehad met 35-36 weken: flinke buikgriep met ook overgeven, niets aan de hand. Maar toen ik het met een kleine 39 weken weer had, begon het de volgende dag te rommelen, de dag erna toch echt wel de start (die ik hevig ontkende overigens) en die nacht is onze dochter geboren.

Groetjes en beterschap!

Sascha2

Sascha2

13-04-2009 om 19:40

Volgens mij ook niet

Ik heb het in mijn twee laatste zwangerschappen ook een paar keer heftig gehad. Heel vervelend, drie dagen en nachten op het toilet doorgebracht en dat een paar keer tijdens de zwangerschappen. Geen probleem overigens. Geen opgewekte weeen gehad en geen problemen voor het kind (die pakt toch wel de nodige voedingsstoffen).
Wel schijnt het vaak voor te komen dat er bij de start van een bevalling diarree ontstaat. Ik weet niet hoe, maar heb het regelmatig gehoord. Dat zou jouw bevalling kunnen verklaren, Bloem.
Sterkte, want ook al zou het geen kwaad kunnen, het doet o zo zeer als je buik rommelt en krampt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.