Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Twijfelaar

Twijfelaar

05-09-2012 om 20:09

Diede?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

12-09-2012 om 18:43

Meisje

ken er ook een... sorry...
Mijk

Twijfelaar

Twijfelaar

13-09-2012 om 10:13

Blijf het jammer vinden!

Ik blijf het zo jammer vinden dat de naam Diede is gesneuveld vanwege te veel uni-sex. En ik vind het ook stom dat een naam die in eerste instantie een jongensnaam was (zoals de verwijzing van Primavera en andere verwijzingen die ik heb gevonden), door ouders als meisjesnaam wordt gebruikt en nu blijkbaar een jongens/meisjesnaam is, met nadruk op meisjesnaam.
Ik mopper even door... Mijn chagerijnige stemming komt vooral doordat het vanmorgen echt donker was toen de wekker ging, ik te koude kleren heb aangedaan vanmorgen en andere dingen. Ik vind het gewoon stom. Laten we afspreken dat oorspronkelijke meisjesnamen zijn voor meisjes en oorspronkelijke jongensnamen zijn voor jongens . Net zoals mensen die ik ken die een dochter Beau hebben genoemd. Straks is dat ook een gemengde jongens/meisjesnaam!

Joh, wat kan jou het schelen

Noem je zoon gewoon Diede als je dat leuk vindt. En ik ken een meisje dat Harry heet. Na een aanvankelijk huh? vind ik het een hartstikke leuke naam voor haar, ze is echt een Harry. Ik heb mijn dochter ook een naam gegeven die iedereen mij afried. Nu vindt iedereen het trouwens een leuke naam.

skik

Fransien

Fransien

13-09-2012 om 11:45

Ik voel met je mee

Bij mij heeft de naam Alje (jongen) het niet gehaald, vond ik zo'n mooie maar mijn man niet. Soms baal ik er nog van, al hebben mijn beide jongens namen die bij ze passen.

Valkyre

Valkyre

13-09-2012 om 18:07

Ik vind

Diede echt een mooie jongensnaam. En ik weet ook hoe het is om niet lekker in je vel te zitten - het lijkt wel of elk klein ongemak vervelender is dan normaal. Heel veel sterkte hoor. Lief voor jezelf zijn!

Valkyre

Rafelkap

Rafelkap

13-09-2012 om 19:43

Huisdier

Joh, je kan altijd nog je kat Diede noemen!
Was je man het er wel mee eens?

1 dag

En iedereen is eraan gewend hoor!

De meisjesversie van Beau lijkt mij dan weer Belle maar: zie beginregel.

ik ben wel blij dat ik geen meisjesnaam hoefde te kiezen want ik kwam er totaal niet uit!!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-09-2012 om 22:20

Ja jammer

Ik vind het een heel stoere naam. Kan dus alleen voor heel stoere meisjes. En voor jongens natuurlijk

En voor de rest: Je gaat straks de perfecte naam vinden en binnen een dag na de geboorte denk je echt niet meer na over deze naam of al die andere namen die het niet geworden zijn, dan is je kind namelijk een echt xxx of yyyy

Yaron

Yaron

13-09-2012 om 22:47

Diede

Ik ken geen Diede, maar ik dacht gelijk dat het een meisjesnaam is. Ik vind Hidde een mooie jongensnaam, lijkt wel een beetje op Diede.

dat verdient

dat verdient

14-09-2012 om 20:47

Ehm.. ginny..

Je weet toch niet van tevoren of het een stoer meisje wordt? De Diede die ik ken is echt een meisje-meisje...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-09-2012 om 20:23

Ja dat weet ik ook wel...

Maar ik vind het een stoere naam. Dat jij een echte meisje-meisje kent dat Diede heet doet daar natuurlijk niks aan af.

Jammer

Ik blijf het echt een mannennaam vinden.
Ik snap dat hele jongensnamen aan meisjes geven ook niet zo hoor, voor mij heeft een Levi, een Leigh, Rowan, Koos, Sascha, Luca, Micha, Jedidjah, Merlijn, Jip, Harry of Finn gewoon een piemeltje.

Primavera

Primavera

19-09-2012 om 15:35

Ken het probleem

Voor een jongen was ik tijdens de zwangerschap helemaal verliefd op één van de namen die in het rijtje van Dirksmama staat. Uiteindelijk hebben we die toch maar als tweede naam gedaan, wegens kans op verwarring van geslacht.
Weet trouwens iemand hoe het met de naam Shannon zit? Bij mijn zoon op zwemtraining zit een kind met die naam. Ik wist nooit wie dat nou was tot dat ik er na een half jaar achter kwam dat ik naar een jongen moest zoeken ipv naar een meisje. Nou ik het weet ben ik er wel aan gewend.

bertje1

bertje1

24-09-2012 om 17:56

Moah

diede vind ik niet echt leuk maarja dat is uiteraard persoonlijk... ik zou niet snel een geslacht er aan verbinden maar de naam bij het kind laten passen (dus diede bij jongen, ja dan is dat zo
maarten wel leuk

milla

milla

30-09-2012 om 20:04

Jongen

Ik ken een jongen die Diede heet, vriendje van mijn zoon. Past heel goed bij een jongen. Maar ik vind het inderdaad wel een unisex naam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.