Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Dilemma familie, corona, zwanger.. :(


Het lijkt me wel een handige strategie als je zelf immuunproblemen hebt en er zijn nog steeds veel uitbraken van het virus om diverse oorzaken.
Je wil er zijn voor je kinderen.

Voor mij zou het simpel zijn, ik zou mijn familie dan op afstand houden.
het risico zou mij te groot zijn. ik zou dat verdrietig vinden maar so be it.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-07-2021 om 16:42

LiefsteFeetje schreef op 17-07-2021 om 14:34:

[..]

Wie zegt dat dat moet? Ik zou als ik TO en zwanger was nu niet naar een feestje gaan waar mensen nog niet gevaccineerd zjn allemaal en geen afstand houden en dat al nooit deden, terwijl er een deltavariant rondzwiert en ze (ook doordat niet iedereen nog gevaccineerd is) dus wel kans loopt op corona.

Ja minder kans, maar bij lange na niet nul.

Punt is alleen dat er niks zal veranderen in de situatie. De familie zal zich niet laten vaccineren, ze zullen zich niet beter aan de regels gaan houden en corona zal blijven rondgaan in steeds besmettelijker varianten. 

Dus tja, dan is het blijvend afstand nemen of gewoon gaan. Die keuze heeft te maken met de eigen gezondheid, hoe belangrijk je je familie vindt en hoe risicomijdend je bent in het algemeen. Er is geen goed of fout, het is een persoonlijke afweging. 

Sammy70

Sammy70

17-07-2021 om 17:25

Drietje schreef op 16-07-2021 om 23:46:

[..]

Nee hoor, helemaal niet. Enkele vrouwen misschien, in hun derde trimester. Geen gevaccineerden zwangere vrouwen in hun eerste trimester. Tot nu toe 0.

In totaal zijn tot nu toe 94 mensen tussen de 20 en 30 opgenomen geweest op de ic. In 16 maanden! Terwijl dat altijd de groep is geweest met de meeste besmettingen. Dat is inclusief hele kwetsbare mensen met morbide obesitas, kanker, transplantaties, etc. En veel meer mannen dan vrouwen. Dus reken maar uit hoe groot het risico is als je jonge vrouw bent en al gevaccineerd bent.

Jij zei: "Jij bent een jonge vrouw. Zonder vaccinatie zou het risico op ernstig ziek worden voor jou heel klein zijn, maar niet 0. Zo klein, dat een vaccin met AstraZenica meer risico voor jou zou hebben dan corona. Becijferd door de Gezondheidsraad."

Daar reageerde ik op. Ik vermoed dat de kans op ernstig ziek worden van corona als je zwanger bent hoger is dan zonder zwangerschap.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

17-07-2021 om 17:42

Sammy70 schreef op 17-07-2021 om 17:25:

[..]

Jij zei: "Jij bent een jonge vrouw. Zonder vaccinatie zou het risico op ernstig ziek worden voor jou heel klein zijn, maar niet 0. Zo klein, dat een vaccin met AstraZenica meer risico voor jou zou hebben dan corona. Becijferd door de Gezondheidsraad."

Daar reageerde ik op. Ik vermoed dat de kans op ernstig ziek worden van corona als je zwanger bent hoger is dan zonder zwangerschap.

Dat klopt inderdaad als je in je derde trimester zit. Daarvoor niet. Maar dan nog is de kans heel erg klein omdat je jong bent. En ze is gevaccineerd! 

Hebben jullie echt zo weinig vertouwen in de vaccins? En als je daar niet op vertrouwt, hoe zie je dat dan voor je? Eeuwig afstand houden? 

Foute vraag. De vaccins vangen heel wat af maar niet alles en bij risicopatienten kun je in een beperkt aantal gevallen nog steeds ernstig ziek worden en zelfs, volgens een recente studie in Israel, overlijden.


https://www.youtube.com/watch?v=pCdTHgRSs3o&ab_channel=Dr.JohnCampbell
Onder de ernstig zieken, na volledige vaccinatie, is de oorzaak in 40% van de gevallen een probleem met het immuunsysteem, niet nader gespecificeerd.
Israel heeft 9 miljoen inwoners.
18% van de ziekenhuisopnames vanwege ernstige klachten na 2 vaccinaties was minder dan 21 dagen gevaccineerd.
Het ging in dit onderzoek niet over de Deltavariant.
In een onderzoek over 5,17 miljoen patienten, bleken 152 patienten, de dubbel gevaccineerden onder hen, opgenomen in het ziekenhuis.
Over 9 miljoen was dat 304 totaal. Inclusief patienten die niet meededen aan het onderzoek dus.
In totaal zijn dus 304 dubbelgevaccineerde mensen alsnog ernstig ziek geworden. Onder die groep, waarvan de jongste 22 jaar is, een gemiddelde van 71 jaar, en in 40% van de geallen dus door immunosuppressie.
Niet nodig dus als je a. Je realiseert dat je 3 weken wacht voordat je volledig profiteert van immunisatie. Dat je bij immuunziekten meer kans hebt om ernstig ziek te worden ondanks volledige vaccinatie en dat bij uitbraken het belangrijk is om nog steeds de maatregelen in acht te nemen.
Zelfs als je volledig alle voorzorgen in acht neemt heb je altijd nog een heel klein risico.

Het is geen kwestie van eeuwig afstand houden. Dat weet niemand. Het verloop van een pandemie duurt een aantal jaren waarin het virus uitdooft of zwakker wordt of de weerstand onder de bevolking is meestal voldoende zodat een uitbraak een incident blijft.
Als we die toestand bereikt hebben ga ik eens verder nadenken over versoepeling
Maar zover is het nog niet.
En er zijn nog vele risicomomenten, zeker vanwege het gebrek aan maatregeldiscipline. 

Niet alles bijgelezen maar ik herken het wel. 

Vanaf 28 weken zwangerschap besloten mijn ongevaccineerde schoonfamilie niet meer in real life te ontmoeten en ze zullen ook niet op kraamvisite komen als ze zich niet laten vaccineren en de cijfers zo blijven. Jammer is het zeker maar ik wil geen extra risico lopen deze weken. 

Ik zou zeker je eigen gevoel hierin volgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.