Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
agaatje

agaatje

16-10-2008 om 20:26

Dreigende miskraam

Ik ben bijna 7 weken zwanger van mijn 4e kindje en ik verlies nu steeds bruin/roze slijm. Ik ben bang dat het op een miskraam gaat uitlopen.
Ook heb ik steeds menstruatieachtige pijn, lichte wee-achtige pijn.

Wie herkent dit en heeft ondanks deze verschijnselen, toch een gezonde zwangerschap gehad.

Ik hou natuurlijk heel realistisch rekening met een miskraam. Ik ben 38 en heb al 2x eerder een miskraam gehad. 1x missed abortion met 11 weken, gevolgd door een curretage en 1x met 7 weken.

Overigens hebben we afgelopen maandag wel een heel klein hartje op de echo gezien, maar dat is geen garantie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
H@rtje

H@rtje

17-10-2008 om 12:16

Hoi agaatje

Toen ik zwanger was van m'n kerngezonde dochter, had ik 2 weken lang bruin/rozig slijmverlies. Het begon rond de 6/7 weken. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen ook buikklachten had. Ik maakte me toen ook erg veel zorgen of het wel goed bleef gaan. Gelukkig wel!Ik voelde me echt zwanger, was misselijk, zag eruit als een vaatdoek, zere borsten.
Vorig jaar was ik voor de 2de keer zwanger, had ik ook bruine afscheiding. Dit was meer dan bij de eerste zw.schap en ook veel donkerder van kleur (heel donkerbruin). Ik had geen buikklachten. Had sowieso weinig zwangerschaps kwaaltjes, voelde me kiplekker.
Nu ben ik weer zwanger (5 weken) en van de week had ik iets roze slijm.
Ik hoop voor je dat het loos alarm is! Als je echt twijfelt, neem dan wel kontak op met je verloskundige of gyneacoloog!
Sterkte!

agaatje

agaatje

17-10-2008 om 13:22

H@rtje

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En bedankt voor je bemoedigende woorden. Ik hoop dat het loos alarm is, buikpijn kan ook komen door groeiende baarmoeder heb ik me laten vertellen. Ik heb het hartje zien kloppen, dus ik wil positief blijven. Ik denk niet dat een verloskundige of gyneacoloog nu iets kan doen, als het mis gaat, gaat het mis, het is te vroeg om er maatregelen tegen te nemen. Ik heb de 28e weer een afspraak. Het enige wat kan is dat het hartje nu niet meer klopt en dat het wel blijft zitten (missed abortion). We gaan komende week een weekje weg, dus ik wil het eigenlijk nu even niet echt weten, want dan moet ik natuurlijk gecurretteerd worden en valt de vakantie in duigen.

Dus ik blijf even gewoon zwanger zijn, voel me kiplekker, beetje moe maar niet misselijk dus ik ga heerijk zwanger van de vakantie genieten en ik merk het wel als we weer thuis zijn.

Als ik het goed begrijp ben je nu voor de 3e keer zwanger, heb je dan nu ook 2 kinderen? (omdat de laatste 2 zwangerschappen zo snel op elkaar zijn)
Jij ook sterkte met je zwangerschap!

H@rtje

H@rtje

17-10-2008 om 18:43

Chantal

Hoi,
Ik ben vergeten er bij te vermelden dat de 2de zwangerschap een miskraam werd.
Geniet met volle teugen van je vakantie en je zwangerschap (hoewel dat na miskramen wel moeilijker is vind ikzelf).

Agaatje

Ik ben in mijn leven 7 keer zwanger geweest, waaruit 2 kinderen zijn voortgekomen.

Bij de zwangerschappen die eindigden in een miskraam, had ik nooit bloedverlies en bij de zwangerschappen die goed gingen had ik vanaf week 6 tot week 13 bloedverlies. Dit varieerde van rose afscheiding tot helderrood bloed, maandverbandjes vol. Ook ik had dan buikpijn, maar dat was inderdaad groeipijn.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed blijft gaan!
Groetjes,

V.M.

koentje

koentje

18-10-2008 om 12:46

Zou dat

nog innestelingspijn kunnen zijn?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.