Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
liora

liora

23-02-2009 om 12:45

Duizelig

Hoi,

Ben bijna 22 weken zwanger en vanmorgen werd ik ineens vreselijk duizelig, zweet brak me uit aan alle kanten. Ben niet gaan werken. Heb toen ik weer enigszins kon, de verloskundige gaan werken en die vermoedt een tijdelijk lage bloeddruk. Niet schadelijk voor de baby.
Heb heel wat uurtjes geslapen en voel me beter, wel hoofdpijn en af en toe nog wat duizelig.

Herkent iemand dit of zou het helemaal niks met de zwangerschap te maken hebben?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Flauwvallen

Bij de eerste zwangerschap ben ik meerdere malen flauwgevallen of dreigde flauw te vallen. Hierna heb ik een paar keer bloeddruk, suiker- en ijzergehalte laten meten, maar daar kon niets uit gehaald worden.

Vk legde mij uit dat de baby tijdens sommige periodes heel veel groeit en dan veel uit de moeder "trekt". En dat kan leiden tot duizelingen en flauwtes. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik het gelukkig maar een keertje gehad. Na het flauwvallen trok het gevoel ook snel weer weg. Als ik het kon voorkomen, ging ik gewoon liggen, dan trok het ook wel weer weg. Zelfs in de trein naar Den Haag, dat was even niet zo'n charmant gezicht, met een dikke buik schuin over de bank liggen, maar goed, nood breekt wetten.

Wil je zekerheid over de bloeddruk en - waarden, dan kan je ze een keertje extra laten meten.

Is je buik de laatste tijd veel gegroeid? Dat was bij mij vaak wel het geval, dat ik ineens sommige dingen niet meer aan kon en was baby ook veel gegroeid.

Linda

liora

liora

23-02-2009 om 15:51

De hele tijd

Heb het nog de hele tijd en heb al zeker vijf uur liggen slapen. Nog steeds duizelig maar niet meer zo heel erg als vanmorgen.

Zal vast ook een virus zijn of zo.

Gatver.

Cea

Cea

23-02-2009 om 19:25

Herkenning

Ik had tijdens mijn zwangerschappen ook een lage bloeddruk. Vooral bij de eerste was ik erg duizelig bij opstaan en stilstaan. In de rij bij de kassa staan was haast niet vol te houden. Volgens de verloskundigen kon het geen kwaad, maar vervelend was het wel. In beweging komen was het enige wat hielp (maar daar heb je in de rij bij de kassa niet zoveel aan...).
Groetjes

38 weken

Ik had het bij m'n 2e zwangerschap bij 38 weken zwangerschap. Inderdaad een erg lage bloeddruk (toen ook gemeten door de vk) Het is 1 dag "erg" geweest, daarna voelde ik me elke dag weer wat beter.

Ook gehad

Aan het begin van mijn zwangerschappen had ik ook last van lage bloeddruk. Als ik opstond van stoel/bank of overeind kwam na iets van grond rapen ofzo stond ik meteen te tollen. Ik had ook enorme behoefte aan drop. Dat wordt afgeraden als je zwanger bent (volgens mij omdat je er hoge bloeddruk van krijgt), maar omdat die bij mij dus laag was heb ik best een hoop drop weggewerkt!
Niet dat ik iedereen aanbeveel om drop te gaan eten hoor! Voor de zekerheid eerst checken bij VK!!

Mayte*

Mayte*

25-02-2009 om 12:55

Lage bloeddruk

Ik heb een erg lage bloeddruk (onderdruk 50) en heb regelmatig van die duizelige momenten. Vooral als ik stil zit of net overeindkom. Ik kan ook echt door zo'n waas van duizeligheid naar het toilet wankelen 's nachts. Ik slaap me overigens ook een ongeluk. Ik heb dit bij mijn twee eerdere zwangerschappen ook gehad, dus ik maak me er niet ongerust over.

Er valt niet zoveel aan te doen. Gewoon rust nemen en goed blijven eten. (Eten brengt de bloeddruk even iets omhoog)

ayla

ayla

26-02-2009 om 08:42

Ja ook

maar wel vooral aan het begin van de zwangerschap. Kreeg ook de tip veel drop te eten. Wat mij echter hielp wat consequent om de 2 uur iets te eten. Ik had meestal ook wel iets van druivesuiker bij me

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.