Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Een tweedelige versie


Leene

Leene

23-08-2022 om 21:39

Sinilind schreef op 22-08-2022 om 19:17:

Weet je: jouw vriend heeft net zo goed recht op geen derde kind op zijn 20ste (of ietsje meer) dan jij op je 20ste een derde kind wil. Door de zwaarste mogelijke pil heen zwanger worden kan, maar gebeurt zo zelden dat je of niet voorzichtig genoeg geweest bent, of dat je echt een andere conceptiemiddel moet proberen. Je wil tips, geen commentaar, maar ben je ook bereid tips te accepteren van mensen die je mening niet delen? Mijn tip is: luister goed naar je vriend, hij wil echt geen derde kind. Je kan hem geen derde door zijn strot duwen (pardon my French..) Een kind maak je met twee mensen en voed je vooral op met twee mensen. Als je per se deze zwangerschap wil doorzetten, denk goed aan de mogelijkheid om je 3 kinderen alleen op te voeden, mocht je vriend het toch niet aankunnen/willen tijdens of na de zwangerschap. Alleenstaande moederschap is zwaar, zeker met 3 kinderen die elkaar zo snel opvolgen.
Ik wens je veel wijsheid,
Sini

Weet je, het probleem is hier dat vriend andersom haar ook geen abortus door de strot kan duwen en ik heb helaas ook relaties zien klappen doordat de vrouw zich gedwongen voelde om een abortus te ondergaan die ze eigenlijk toch liever niet wilde. En dan zit ze ook alleen met twee kinderen en een hart vol verdriet en misschien ook wel wrok.

Als het echt klopt dat vriend het niet wil vanwege reacties van zijn familie ( daar zou ik dus geen abortus voor kiezen,!) En ik zie een andere toekomst voor ons. .Hoe dan anders? Wilde hij nooit meer een baby of misschien 3 jaar later?? Kan hij ook een toekomst zien met baby nu?

Maar goed we horen het alleen  van de kant van TO en ik schat zo in dat zij de zaken veel en veel positiever inschat dan haar partner. 

Ook van mij wijsheid gewenst, nogmaals ga samen met iemand praten 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-08-2022 om 22:10

Leene schreef op 23-08-2022 om 21:39:

[..]

Weet je, het probleem is hier dat vriend andersom haar ook geen abortus door de strot kan duwen en ik heb helaas ook relaties zien klappen doordat de vrouw zich gedwongen voelde om een abortus te ondergaan die ze eigenlijk toch liever niet wilde. En dan zit ze ook alleen met twee kinderen en een hart vol verdriet en misschien ook wel wrok.

Als het echt klopt dat vriend het niet wil vanwege reacties van zijn familie ( daar zou ik dus geen abortus voor kiezen,!) En ik zie een andere toekomst voor ons. .Hoe dan anders? Wilde hij nooit meer een baby of misschien 3 jaar later?? Kan hij ook een toekomst zien met baby nu?

Maar goed we horen het alleen van de kant van TO en ik schat zo in dat zij de zaken veel en veel positiever inschat dan haar partner.

Ook van mij wijsheid gewenst, nogmaals ga samen met iemand praten

Tja in je vroege 20er jaren al voor 3 kinderen verantwoordelijkheid hebben is niet niks en 1 kind van die kinderen is niet eens van hem en nu nog een kind erbij terwijl de twee al bestaande kinderen nog klein zijn belooft niet veel goeds voor de toekomst. 

Battle-Royale schreef op 23-08-2022 om 22:10:

[..]

Tja in je vroege 20er jaren al voor 3 kinderen verantwoordelijkheid hebben is niet niks en 1 kind van die kinderen is niet eens van hem en nu nog een kind erbij terwijl de twee al bestaande kinderen nog klein zijn belooft niet veel goeds voor de toekomst.

Voor dat ene kind heeft hij wel gekozen, dus het is niet fair om er nu opeens moeilijk over te gaan doen dat het niet van hem is. 

Drie jonge kinderen op die leeftijd is pittig, maar qua geld en ruimte zou het volgens TS moeten kunnen. Ik heb vooral moeite met de argumentatie van de vriend 'reacties van de omgeving'. Als je zo instabiel in je schoenen staat dat je overweegt om je vriendin te pushen een kind te laten aborteren omdat de omgeving een mening heeft, is het einde wel zoek. 
Ik ben echt niet mordicus tegen abortus, maar het is ook geen waardig alternatief voor anticonceptie. 

Wat is het toekomstbeeld qua aantal kinderen en de periode daartussen? Dat heb je nooit helemaal voor het uitkiezen natuurlijk, maar idealiter gezien; wat wil jij en wat wil hij? Ik denk overigens wel dat gezien de leeftijd sterilisatie niet 1-2-3 gedaan wordt. 

Leene

Leene

23-08-2022 om 22:32

Battle-Royale schreef op 23-08-2022 om 22:10:

[..]

Tja in je vroege 20er jaren al voor 3 kinderen verantwoordelijkheid hebben is niet niks en 1 kind van die kinderen is niet eens van hem en nu nog een kind erbij terwijl de twee al bestaande kinderen nog klein zijn belooft niet veel goeds voor de toekomst.

Vind jij, jij zou er niet voor gaan, dat is duidelijk. Er zijn massa's mensen op de wereld die al vroeg kinderen hebben en dat gaat soms fout maar ook vaak best goed.

Ik zeg niet dat het makkelijk is en het is kwetsbaar maar om dit nu gelijk af te schieten... met dat belooft niet veel goeds voor de toekomst. 
Het argument 1 van die kinderen is niet eens van hemzelf snijdt volgens mij ook niet veel hout want dat weet hij en is zelf met TO verder gegaan en de tweede is gepland geweest volgens mij want ze wilden niet teveel verschil in jaren tussen nr 1 en 2.

Is het een ideale situatie; nee natuurlijk niet, verre van. Maar ik zie drie kinderen op jonge leeftijd nu ook weer niet als "het grootste drama in de wereld", als helemaal niet als ze een huis hebben en beiden werk.

Het probleem is dat de een A wil en de andere B. Tsja.. ik hoop dat ze er uit komen.

Leene schreef op 23-08-2022 om 22:32:

[..]


Het probleem is dat de een A wil en de andere B. Tsja.. ik hoop dat ze er uit komen.

Tsja, dat hoopt waarschijnlijk iedereen hier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.