Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

En nu?

Heyhey,
 effe me situatie uitleggen. Ik ben 35 en heb 2 pubers en eentje van 8 van 2 verschillende vaders (eentje sloeg graag, andere bedroog graag) dus al heel wat meegemaakt. Ik heb sinds een jaar een vriend en we wonen ook samen en hij heeft een kind van 9. Pubers zijn bij mij de jongste 2 is co-ouderschap met moeilijke ouders en veel geroddeld aan de andere kant, nu ben ik onverwacht zwanger en mijn hart en verstand komen er niet aan uit. Iemand die dezelfde ervaring had of goede raad?


wat vind je vriend?

is er nu rust? Alleen als de hele situatie stabiel is (ook met vervelende exen kan een situatie vervelend maar stabiel zijn). Alleen als er echte rust is, zou ik het kindje laten komen. Anders is het voor niemand handig- maar dat is wel heel rationeel benaderd

Waarom heb je geen anticonceptie gebruikt?

Oef. Ik denk niet dat ik er in deze situatie aan zou beginnen. Teveel instabiliteit voor de andere vier kinderen, die zo te lezen al best wat meegemaakt hebben of meemaken.

Hoe is deze man? 

Rosehip schreef op 12-01-2023 om 14:32:

Oef. Ik denk niet dat ik er in deze situatie aan zou beginnen. Teveel instabiliteit voor de andere vier kinderen, die zo te lezen al best wat meegemaakt hebben of meemaken.

Dit. Nu is de situatie toch eindelijk stabiel? Waarom alles weer verstoren? 

En je bent pas een jaar samen met je huidige partner. 

Onbekend87

Onbekend87

12-01-2023 om 14:45 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 12-01-2023 om 14:40:

Hoe is deze man?

Zo anders dan de vorige 2, ik kom voor de eerste keer tot rust bij iemand, hoe erg de situatie ook is maar ik zal altijd bang blijven door alles wat ik meegemaakt heb in mijn vorige relatie met een narcist die 11jaar heeft geduurd 

Onbekend87

Onbekend87

12-01-2023 om 14:46 Topicstarter

Tippex schreef op 12-01-2023 om 14:30:

Waarom heb je geen anticonceptie gebruikt?

Waarom ga je er van uit dat ik die niet gebruikte? 

Onbekend87

Onbekend87

12-01-2023 om 14:48 Topicstarter

Bloem1970 schreef op 12-01-2023 om 14:27:

is er nu rust? Alleen als de hele situatie stabiel is (ook met vervelende exen kan een situatie vervelend maar stabiel zijn). Alleen als er echte rust is, zou ik het kindje laten komen. Anders is het voor niemand handig- maar dat is wel heel rationeel benaderd

Tussen ons is alles stabiel, de regelingen zijn ook stabiel en mijn jongste is in therapie om te begrijpen dat niet alles wat papa zegt ook waarheid is en dat ook mama hem heel graag ziet 

Onbekend87

Onbekend87

12-01-2023 om 14:49 Topicstarter

absor schreef op 12-01-2023 om 14:24:

wat vind je vriend?

Voor hem is het welkom 

Onbekend87 schreef op 12-01-2023 om 14:45:

[..]

Zo anders dan de vorige 2, ik kom voor de eerste keer tot rust bij iemand, hoe erg de situatie ook is maar ik zal altijd bang blijven door alles wat ik meegemaakt heb in mijn vorige relatie met een narcist die 11jaar heeft geduurd

Maar ik neem aan dat je bij de andere mannen ook niet had verwacht dat het zo zou aflopen aangezien je kind(eren) met ze kreeg... Jullie zijn pas een jaar samen he?

Onbekend87

Onbekend87

12-01-2023 om 14:54 Topicstarter

Rosehip schreef op 12-01-2023 om 14:52:

[..]

Maar ik neem aan dat je bij de andere mannen ook niet had verwacht dat het zo zou aflopen aangezien je kind(eren) met ze kreeg... Jullie zijn pas een jaar samen he?

Nee had ik inderdaad niet verwacht maar toch voelt het anders, maar ook vandaar da ik zei dat ik altijd bang zal blijven. We zijn een jaar samen sinds oktober en wonen in maart een jaar samen 

jij hebt 3 kinderen ?
2 pubers en een 8 jarige ?
Vriend heeft kind van 9
En nu zwanger ?

Onbekend87

Onbekend87

12-01-2023 om 15:47 Topicstarter

Roos55 schreef op 12-01-2023 om 15:41:

jij hebt 3 kinderen ?
2 pubers en een 8 jarige ?
Vriend heeft kind van 9
En nu zwanger ?

Ja ja ja en ja 

TO, je schrijft dat je 35j bent.
Aangezien je prille relatie met je huidige vriend (jullie wonen amper 10 maanden samen) had je toch nog een jaar/ 2 jaar kunnen wachten om nog een kindje op de wereld te zetten. 
Ik lees wel dat deze zwangerschap onbedoeld was maar zie jij het zitten om voor 5 kinderen te zorgen?
Is jullie huis groot genoeg? Voldoende slaapkamers? 
Is het financiëel te doen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.