Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
anoniem

anoniem

15-12-2008 om 17:40

Enquête: twijfel tussen twee namen

Welke jongensnaam vinden jullie leuker, Joris of Finn?

En waarom? Welke associaties heb je erbij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

15-12-2008 om 19:47

Finn.

Ik hou van Scandinavische namen. Bij Joris denk ik aan Joris Driepinter ( en ik hou niet van melk haha ).
M.

mama van Linde

mama van Linde

15-12-2008 om 19:57

Joris

maar ik hou dan ook weer van lekker Hollandse namen. Maar Finn vind ik ook best leuk.
Zo wordt het er natuurlijk niet makkelijker op voor je.
Succes met je keuze!

Polly Shearman

Polly Shearman

15-12-2008 om 20:00

Absoluut joris

finn hoor je veel te veel tegenwoordig.
Joris is een super naam !!!

kijk eens op www.namenteller.nl om te kijken hoevaak die naam de afgelopen jaren is gegeven..!!

groet, polly

Petr@

Petr@

15-12-2008 om 20:00

Finn

heeft mijn voorkeur, ik vind het een stoerdere naam!

gr.
Petr@

Polly Shearman

Polly Shearman

15-12-2008 om 20:01

Verkeerde link

http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp
dit is de goede

Polly Shearman

Polly Shearman

15-12-2008 om 20:08

Nog wat

JORIS!!!!!

dat roept veel lekkerder dan FIHINN!!!!

ik heb ook 3 zoons, waarvan alleen nr 1 een naam heeft met 2 lettergrepen en dat is soms toch wel heel handig!! hihih

Finn

of Finley. Zo heet de zoon van een collega van mij. Vind ik ook een mooie naam.

Miss M®

Miss M®

15-12-2008 om 20:28

Nee...

... Finley? Wat een vreselijke naam. Dan nog liever Finn... terwijl ik dat ook echt geen leuke naam vind. Zo'n modegevoelige naam vind ik dat. Stel je voor; je zoon is een jaar of 40, en dan heet hij Finn... :-S Nee, dan echt liever Joris; dat vind ik nou echt een hele leuke naam. Bijna net zo leuk als de naam van mijn oudste: Jeroen!
Succes ermee! Ben benieuwd wat het wordt!

Barbara Bierman

Barbara Bierman

15-12-2008 om 20:56

Nou...

bedankt dames, mijn zoon heet dus Finn, en ja, ik vind het een geweldige naam, al kort nadat onze 1e geboren was heb ik deze naam ergens gezien, en wist ik , komt er ooit nog een zoon, dan heet hij Finn...enne, vind het toch ook wel leuk dat een hele beroemde stripboekenserie ook een Finn heeft ) http://suskeenwiske.ophetwww.net/index.html?albums/noors/index.html

Helaas wordt hij wel steeds populairder inderdaad, maar ik blijf het een leuke naam vinden, lekker kort en stoer....mijn andere kinderen heten overigens Ivar en Thyra. Allemaal Scandinavische namen dus

Mijn bink

heet ook Finn. En als ik dan de dierenarts Finn uit Grey's anatomy zie, dan zie ik de toekomst helemaal niet somber tegemoet met die naam. Juist lekker ruig en stoer. Bij ons (Noorden van het land) komt de naam erg weinig voor, ik ken alleen een meisje dat ook zo heet.

Overigens vind ik Joris ook mooi, alleen zie ik daarbij wel een heel ander type jongetjes voor me.

Mobylette

Barbara Bierman

Barbara Bierman

15-12-2008 om 21:54

Dierenarts (ot)?

Finn hier wil graag dierenarts worden hahahahahahahah

Als je niet kan kiezen

kies je ervoor om niet te kiezen, gaan voor een 3e optie dus.

het maakt mij niet uit, finn of joris, heb bij beide geen rare associaties.

anoniem

anoniem

16-12-2008 om 07:26

Typetjes

Leuk, al die reacties!

En wat voor type jongentje / man zie je dan voor je bij beide namen?

Vis en melk

Bij de naam Finn moet ik toch in de eerste plaats aan een vis denken ("hoe heet je?" 'Finn' "schrijf je dat met een V of een F?").

Joris, ach ja driepinter...

Gekleurde mening

Mijn mening is gekleurd omdat ik een Finn en een Joris ken, maar ik zie bij Finn een blond en kordaat ventje voor me. Bij Joris denk ik eerder aan een bruinharig, rustig jongetje.

Ik hoef de naam overigens nooit te spellen.

Succes met kiezen,
Mobylette

Tja

beide namen zijn niet mijn smaak, maar als ik moest kiezen zou ik voor Finn gaan. Joris is me te Hollands en dat vind ik nog net een tikkie minder leuk dan modegevoelige namen.
Maar ik sluit me aan bij Manda, als je (jullie) zelf niet kan kiezen dan moet je misschien verder zoeken.

Hoi

Ik zou ze zelf allebei niet kiezen, al vind ik Finn wel leuker. Heeft te maken met onze achternaam, daar vind ik een tweelettergrepige naam leuker (maar Joris dan weer net niet), en de inn/ing past niet bij onze achternaam. Ik vind het qua naam dus ook nog wel belangrijk dat het bij de achternaam past, maar ik snap dat je die hier niet neerzet
Zelf ben ik het ook met Manda eens, als je niet kunt kiezen tussen deze namen, zoek dan door naar een derde naam waar je wel alletwee achter kunt staan.

Loekie

Mrem

Mrem

16-12-2008 om 10:42

Finn

vind ik leuker. Ik vind Finn en korte krachtige naam.

Mamasan

Mamasan

16-12-2008 om 11:51

Trend

De eerste keer dat ik de naam Finn hoorde vond ik hem heel erg leuk. Tegenwoordig staat hij minstens drie keer per week bij de geboorte-aankondigingen in de krant. Daar hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken, maar ik zou zelf niet voor een Top-10 of -20 naam kiezen. Joris vind ik wel een aardige naam, maar niet bijzonder mooi.

Dees 68

Dees 68

16-12-2008 om 12:17

Finn

is leuk en Joris vind ik een beetje oubollig (als naam dan).
Een voorstelling van het kind erachter vind ik moeilijk, ik heb zelden de juiste voorstelling van een persoon bij een naam....

Barbara Bierman

Barbara Bierman

16-12-2008 om 12:32

Voor ons

is Finn een klein blond-met-blauwe-ogen dondersteentje...

Polly Shearman

Polly Shearman

16-12-2008 om 13:51

Joris

valt in dezelfde catogorie als RUUD, onze jongste...
die namen hoorde je 30 jaar geleden heel veel en nu haast nooit meer, daarom vind ik ze ze leuk

Finn natuurlijk

Mijn Finn (8,5) is lang, dun, donkerblond, niet zo heel stoer maar wel ontzettend lief. Toen wij voor deze naam kozen kwam die helemaal nog niet veel voor. We wilden een korte stoere naam, passend bij de achternaam van twee lettergrepen en een naam die ook in andere talen goed uitgesproken kan worden. Je weet maar nooit waar hij nog eens terechtkomt...

Finn of joris

Hoi,

Wij twijfelde ook heel erg tussen Finn en Joris, het werd uiteindelijk een Stijn. We kwamen er namelijk niet uit, dus dan maar een andere naam. Ben achteraf heel blij met deze naam. Op www.voornamelijk.nl, kun je heel veel soorten namen vinden. B.v ook wat voor type naam het is, hockeynamen, welke naam het meest in welke regio wordt gegeven enz. Is wel leuk om te kijken.

Succes met je keuze!

femmetje

femmetje

16-12-2008 om 15:55

Joris!

Ik zeg Joris!!!
Vind Finn zn populaire niet meer leuk over 2 jaar omdat zijn 3 vriendjes ook zo heten naam snap ie???

Geen al te boeiende betekenissen

heb net even gegoogled, finn betekend 'wit' of 'blond'.
Niet echt een naam met betekenis vooral als het een donker jongetje is met donker haar.

Ik vind dat een naam een mooie betekenis moet hebben.

Joris is een afgeleide van Georgius, landbouwer of bewerker van de aarde. Ik zie daar een putjesschepper of bageraar voor mij, ook niet een geweldige betekenis.

Ik zou zeker voor een andere naam gaan nu ik beide betekenissen weet.

Dina

Dina

16-12-2008 om 19:33

Joris drakendoder

even doorzoeken en je vind dat joris / george in de oude mythen ook wel de drakendoder is. Dat is dan wel weer leuk.

Joris is een klassiekere naam die al eeuwenlang gegeven wordt en zal blijven worden. Finn is (in Nederland) nieuw en modegevoelig, wellicht zegt dat ook iets voor de jongens die die naam hebben? (Vergelijk het met een Marcel of Patrick van 30 jaar terug en de klassiekere Maarten bijvoorbeeld)

Mamasan

Mamasan

16-12-2008 om 20:32

Sini

Compromis vind ik een beetje negatief klinken Als mijn oudste een jongetje was geweest, had ze Floris geheten. Geweldige naam vind ik dat!

Finn

makkelijker in deze steeds meer multiculturelere wereld! Ik heet Rian, probeer dat in amerika maar eens te zeggen. Wordt het Ryan of Ri-anne...
Nee Finn is lekker makkelijk in alle talen, Joris wordt nog wel eens verknoeit met spellen weet ik.

Maar heb je de namen al eens hardop gezegd met de achternaam erbij? Misschien klinkt Finn wel niet of Joris samen met de achternaam van de kleine en dan ben je er zo uit!

Liefs Rian (mama van Dennis en Terence)

Barbara Bierman

Barbara Bierman

16-12-2008 om 23:01

Anoniem

voorgaande schrijvers hebben gelijk, hoe leuk ik de naam ook vind, kies hem toch maar niet ) Dan blijft onze Finn toch wat meer bijzonder )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.