Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ervaring miskraam door middel van medicijnen

ik zou vorige week de 1echo hebben van ons 2e kindje, ik zou ong 8/9 weken zwanger zijn.
Helaas bleek het hartje met 7,5 week gestopt te zijn.
Ik heb voor medicijnen gekozen om de miskraam op te wekken.
Gister de 1e 4 pillen genomen, hele dag krampen gehad en bloedverlies maar niet iets heel groots verloren, in de avond waren de krampen ook gestopt.

vandaag was een heel ander verhaal,
Ik heb vanmiddag de laatste 4 pillen genomen en de pijn was zo heftig! 
net zo erg als weeen, niet te doen bijna..
Uiteindelijk 3a4 uur lang heftige pijn gehad.
Ik ben wel wat verloren , maar omdat het zo snel ging weet ik niet of het vruchtje eruit is.
De ergste pijn is weg , maar ik heb nu nog steeds wel buikpijn en rugpijn.
Wat zijn jullie ervaringen met medicatie?

Ach wat heftig! 
Als je je niet goed voelt: bel je verloskundige of gynaecoloog. En neem pijnstillers. In dit geval mag je 4x per dag 2 tabletten van 500mg. Eventueel neem je er nog een ibuofen bij. (Of diclofenac of naproxen. Dit absoluut niet combineren!) 
https://www.thuisarts.nl/pijn-en-pijnstillers/ik-gebruik-pijnstiller-zoals-ibuprofen-naproxen-of-diclofenac-nsaid

Geen goede ervaring met misoprostol. Volgens mij alleen 's ochtends 2 pillen vaginaal ingebracht. Binnen een uur krampen en begon enorm te vloeien. 's middags ging ik kapot van de pijn, achteraf bleken dit weeën te zijn. Dit wist ik toen nog niet want het was mijn eerste zwangerschap. Was 8 à 10 weken zwanger. 

Veel bloed en stolsels verloren. In het ziekenhuis zeiden ze dat, als ik het vruchtje zou verliezen ik heb kon bewaren of er een foto van kon maken zodat ze konden zien of het compleet was. Nou ik kan me niet herinneren dat ik iets herkenbaars ben verloren. Dus alles is weggespoeld in de wc of onder de douche. 

De volgende dag stond ik om 9.00 uur klaar om een dagje weg te gaan en was alle pijn weg. Wel nog licht gevloeid volgens mij.


Daarna een echo om te kijken of alles weg was, maar er was nog restweefsel, dus moest alsnog curretage. Dat beviel me een stuk beter. 

2e miskraam gelijk voor curretage gekozen, ik wilde dit niet nog een keer mee maken. 

Sterkte, het is niet niks.

ik heb 2 maal ervaring met de tabletten. Bij waren er hevige krampen maar had meteen bij eerste buikpijn al paracetamol ingenomen en een spiegel opgebouwd. Ik vond de miskramen (5) al heftig genoeg.
Bij hielpen de tabletten voldoende. En wilde Bij voorkeur geen curettage, gezien de kans op schade aan je baarmoeder. 

Je kan ook je verloskundige bellen, daar zijn ze voor! Al is het alleen even voor overleg of een luisterend oor

Ja, verloskundige bellen. Ik heb ook ooit een miskraam gehad, niet met pillen maar een gewone, die heel heftig was. Ik ben niet eens op het idee gekomen om de verloskundige te bellen. Maar toen ik haar bij het begin van de volgende zwangerschap sprak, zei ze dat ik had ‘moeten’ bellen. En dat ik zelfs 112 had kunnen bellen (ik verloor veel bloed en viel twee keer flauw). Ik had gedacht: het hoort er kennelijk bij. Maar daar dacht zij heel anders over. Dus: als het je niet lekker zit? Alsnog de verloskundige bellen. 

Ik heb in februari ongeveer hetzelfde gehad met min of meer hetzelfde verloop. Na de heftige pijn nam het af en bloedde ik nog wat na.
Het vruchtje heb ik niet herkend, maar bij de nacontrole bleek ik wel schoon.
Ik heb erna een tijd lang last van mijn rug gehad en ik vond het emotioneel heel zwaar. Gelukkig heb ik het goed kunnen afsluiten 


Sterkte het is niet niks en neem vooral de tijd

Overleg even met de vk. Heel veel sterkte! 

Heftig

Het lijkt me dat nadat je alle medicijnen hebt genomen er wel even een echo gemaakt wordt of het goed is gegaan?

Ik kreeg bij 20 weken (hij was 2 weken daarvoor al overleden blijkbaar) vaginale pillen. Dat had ook thuis gemogen maar dat zag ik niet zitten. Geen idee welke pillen het waren. Vervolgens een weeënstorm en ruggeprik. Ik begrijp nog steeds niet dat dit thuis had gemogen.

Netherfield schreef op 08-12-2022 om 19:18:

Ik kreeg bij 20 weken (hij was 2 weken daarvoor al overleden blijkbaar) vaginale pillen. Dat had ook thuis gemogen maar dat zag ik niet zitten. Geen idee welke pillen het waren. Vervolgens een weeënstorm en ruggeprik. Ik begrijp nog steeds niet dat dit thuis had gemogen.

Onbegrijpelijk dat ze je dit thuis wilde laten doen met 20 weken!!! 

Netherfield schreef op 08-12-2022 om 19:18:

Ik kreeg bij 20 weken (hij was 2 weken daarvoor al overleden blijkbaar) vaginale pillen. Dat had ook thuis gemogen maar dat zag ik niet zitten. Geen idee welke pillen het waren. Vervolgens een weeënstorm en ruggeprik. Ik begrijp nog steeds niet dat dit thuis had gemogen.





Blijkbaar kan er weinig medisch mis gaan met die pillen?

Maar ik kan me ook voorstellen dat niet iedere zwangere zich er prettig bij voelt.

Treurniet schreef op 08-12-2022 om 19:56:

[..]





Blijkbaar kan er weinig medisch mis gaan met die pillen?

Maar ik kan me ook voorstellen dat niet iedere zwangere zich er prettig bij voelt.

Het is nogal een verschil of je een embryo van 7à8 weken verliest of een foetus van 20 weken waar alles al op en aan zit en ook goed zichtbaar is want het is dan zo'n 25cm lang. 

Ik denk dat dat kistje met een foetus erin die gisteren (?) ergens in het water is gevonden, ook een thuis ter wereld gekomen kindje was. Al dan niet met pillen oid. Eigenlijk vind ik dat je een vrouw niet alleen moet laten met zo’n gebeurtenis. 

KillerQueen schreef op 09-12-2022 om 07:12:

[..]

Het is nogal een verschil of je een embryo van 7à8 weken verliest of een foetus van 20 weken waar alles al op en aan zit en ook goed zichtbaar is want het is dan zo'n 25cm lang.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Netherfield schreef op 09-12-2022 om 08:58:

Ik denk dat dat kistje met een foetus erin die gisteren (?) ergens in het water is gevonden, ook een thuis ter wereld gekomen kindje was. Al dan niet met pillen oid. Eigenlijk vind ik dat je een vrouw niet alleen moet laten met zo’n gebeurtenis.

Nou inderdaad, afgezien van of het medisch voldoende veilig is om thuis te doen. Het lijkt me zo verdrietig en intens om mee te moeten maken, dat verdient meer ondersteuning dan met wat pillen naar huis. 

Leene

Leene

10-12-2022 om 16:07

Netherfield schreef op 08-12-2022 om 19:18:

Ik kreeg bij 20 weken (hij was 2 weken daarvoor al overleden blijkbaar) vaginale pillen. Dat had ook thuis gemogen maar dat zag ik niet zitten. Geen idee welke pillen het waren. Vervolgens een weeënstorm en ruggeprik. Ik begrijp nog steeds niet dat dit thuis had gemogen.

Dit heb ik nog nooit maar dan ook nooit gehoord. En heb zelf in de verloskunde gewerkt. Was dit in Nederland??? hoe kunnen ze dat überhaupt hebben voorgesteld.  Een baby van bijna 20 weken is wel even wat anders dan een vruchtje van 7 weken. Bovendien is het risico op bloedingen met een verder gevorderde zwangerschap veel groter, evenals het feit dat ook een kleine baby er soms niet uit komt als het dwarsligt wat met 20 weken helemaal niet zo raar is. Nou ja laat ik maar ophouden met medische termen. 

Wat betreft het feit dat je niet zeker weet of je het vruchtje hebt gezien. Je kindje is met een termijn van ongeveer 7 weken iets van anderhalve centimeter en kan makkelijk tussen bloedklonten hebben gezeten. Als de buikpijn over is en het bloedverlies wordt minder kun je er van uitgaan dat "alles" weg is. Maar bij ongerustheid kun je altijd met de verloskundige of de gynaecoloog bellen net  waar je onder behandeling bent.

Hoe gaat het nu met je Riley05?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.