Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Extreme moeheid ineens over

hallo,

Ik was extreem moe door de zwangerschap. Nu 9 weken en 2 dagen zwanger. Maar nu van dag op dag is dit volledig verdwenen. Vraag me af of dit kan of ik me ongerust moet maken?


Ik had dit ook. Niet extreem moe, maar meer dat ik ineens van de ene op de andere dag heel veel energie had. Waaruit ik afleidde dat ik daarvóór wrs heel moe was geweest. Bij mij was dit rond de 11-12 weken zwangerschap. Kind is inmiddels 14 maanden, dus het was geen slecht nieuws

Volgens mij kan dit wel maar als je het niet vertrouwt zou ik zeker de verloskundige even bellen. Ik ben tot en met week 17 ongeveer ontzettend moe geweest. En toen was het ook ineens over.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

04-01-2023 om 15:28

Het klinkt niet direct zorgelijk. Ik kon van 0 misselijkheid naar uren kotsend boven de wc hangen gaan. De ene dag was het weg en de andere dag was het er ineens weer. 
Bij 1 zwangerschap heb ik zelfs 0 zwangerschapskwaaltjes gehad. 

Leene

Leene

04-01-2023 om 15:34

Dat hoeft niets te betekenen. In mijn eerste zwangerschap was ik met 10 a 11 weken opeens van mijn misselijkheid af, toen dacht ik ook wel even "help klopt dit wel" gelukkig was alles goed. Bij de tweede ben ik misselijk geweest tot 20 weken... dan weet je wel dat je nog zwanger bent maar allemensen dat was geen pretje.
Ik zou wel even contact opnemen met je verloskundige, dat is beter dan je heel erg zorgen blijven maken. Heb je binnenkort nog een echo? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

04-01-2023 om 15:36

Leene schreef op 04-01-2023 om 15:34:

Dat hoeft niets te betekenen. In mijn eerste zwangerschap was ik met 10 a 11 weken opeens van mijn misselijkheid af, toen dacht ik ook wel even "help klopt dit wel" gelukkig was alles goed. Bij de tweede ben ik misselijk geweest tot 20 weken... dan weet je wel dat je nog zwanger bent maar allemensen dat was geen pretje.
Ik zou wel even contact opnemen met je verloskundige, dat is beter dan je heel erg zorgen blijven maken. Heb je binnenkort nog een echo?

Ai, twintig weken is ook lang.

Bij de eerste heb ik gespuugd tot het kind eruit was. Tijdens de bevalling ging het zelfs door. 

Alleen mijn laatste zwangerschap was goed, zonder misselijkheid. Ik vind het nog steeds raar dat zoiets zo erg kan verschillen 

Leene

Leene

04-01-2023 om 15:41

Epic88 schreef op 04-01-2023 om 15:36:

[..]

Ai, twintig weken is ook lang.

Bij de eerste heb ik gespuugd tot het kind eruit was. Tijdens de bevalling ging het zelfs door.

Alleen mijn laatste zwangerschap was goed, zonder misselijkheid. Ik vind het nog steeds raar dat zoiets zo erg kan verschillen

Oeps... baas boven baas.. wat een rampspoed, 
Ja raar die verschillen in zwangerschappen. was de misselijkheid opeens over toen het kind eruit was ( en de placenta)? ik vermoed van wel.

Ik heb in de verloskunde gewerkt en had altijd erg te doen met vrouwen die leden aan hyperemesis gravidarum> je kunt echt niets meer dan alleen maar ellendig op bed liggen.

Nou ja hopelijk is alles goed met TO en zeilt ze door de zwangerschap. Sommige vrouwen voelen zich heel erg goed in de zwangerschap, kunnen de hele wereld aan.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

04-01-2023 om 15:44

Leene schreef op 04-01-2023 om 15:41:

[..]

Oeps... baas boven baas.. wat een rampspoed,
Ja raar die verschillen in zwangerschappen. was de misselijkheid opeens over toen het kind eruit was ( en de placenta)? ik vermoed van wel.

Ik heb in de verloskunde gewerkt en had altijd erg te doen met vrouwen die leden aan hyperemesis gravidarum> je kunt echt niets meer dan alleen maar ellendig op bed liggen.

Nou ja hopelijk is alles goed met TO en zeilt ze door de zwangerschap. Sommige vrouwen voelen zich heel erg goed in de zwangerschap, kunnen de hele wereld aan.

Het spugen was inderdaad direct over. De eetlust kwam pas na twee weken weer een beetje op gang. 

Gelukkig weet je dit soort dingen niet van tevoren  bij de eerste zwangerschap kon ik steeds denken, misschien is het morgen beter.. 

Dus je voelt je beter en nu maak je je zorg? 

Leene

Leene

04-01-2023 om 15:57

rebmaaviv schreef op 04-01-2023 om 15:45:

Dus je voelt je beter en nu maak je je zorg?

dat is niet zo raar hoor. Soms als de zwangerschapssignalen opeens over zijn betekent dat dat het vruchtje niet meer leeft. Herhaalde malen meegemaakt in mijn werk.
Alleen ook herhaalde malen meegemaakt dat er niets aan het handje was. Dus ik snap TO heel goed. Alleen kunnen wij niet dwars door haar heen kijken en het helpt haar ook niet als de een zegt "had ik ook niets aan de hand" want dat betekent nog steeds niet dat zij zeker weet dat het goed is.

Jamalu

Jamalu

04-01-2023 om 16:10 Topicstarter

Leene schreef op 04-01-2023 om 15:34:

Dat hoeft niets te betekenen. In mijn eerste zwangerschap was ik met 10 a 11 weken opeens van mijn misselijkheid af, toen dacht ik ook wel even "help klopt dit wel" gelukkig was alles goed. Bij de tweede ben ik misselijk geweest tot 20 weken... dan weet je wel dat je nog zwanger bent maar allemensen dat was geen pretje.
Ik zou wel even contact opnemen met je verloskundige, dat is beter dan je heel erg zorgen blijven maken. Heb je binnenkort nog een echo?

Ik heb 25/01 nieuwe afspraak. Maar denk toch nog eens eentje er tussen te nemen om de zorgen weg te nemen

Jamalu

Jamalu

04-01-2023 om 16:17 Topicstarter

ik mag morgen om 9u gaan. Heb hiervoor 2 miskramen gehad dus ben wat ongeruster. 

Jamalu schreef op 04-01-2023 om 16:17:

ik mag morgen om 9u gaan. Heb hiervoor 2 miskramen gehad dus ben wat ongeruster.

Goed dat je even contact hebt opgenomen met je verloskundige. En fijn dat je morgen langs kan komen.

Leene

Leene

04-01-2023 om 16:26

Beter zo Jamalu dat je contact hebt opgenomen!. 25 januari is wel heel lang wachten als je zo ongerust bent. Hopelijk is alles goed.

Jamalu

Jamalu

04-01-2023 om 18:26 Topicstarter

ik laat morgen iets weten. 

Succes, toch spannend, je onbevangenheid is na één of meerdere miskramen helaas weg. Fijn dat je morgen al terecht kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.