Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Favo-plekje?

Hoi mede-zwangeren,
heeft iemand ook gemerkt dat je baby vaak op dezelfde plek voelbaar is? Mijn kleintje zit vaak rechts bovenin te schoppen. Het lijkt wel of dat haar favoriete plekje is Hebben babies dat eigenlijk? Als ik naar bed ga voelt het alsof ze alle hoeken uitprobeert....en uiteindelijk zit de bobbel weer rechts. Grappig hoor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

09-05-2009 om 11:07

Hoi Zwelgje,

Mijn baby ligt meestal met zijn ruggetje aan de rechterkant (vanuit mij gezien dan). De verloskundige vermoedt dat de placenta net aan de andere kant ligt, waardoor hij daar minder ruimte heeft. Ik vind het ook wel grappig dat hij meestal op dezelfde plek ligt!

Liora

Miep

Miep

10-05-2009 om 22:34

Nou en of

Zeker, baby heeft wel een favoriete houding!! En helemaal op het einde, als het wat krapper wordt. Zo lag mijn dochter altijd met haar voetjes (knietjes?!) tegen mijn linkerrib aan te trappen.

En mijn zoontje lag echt helemaal met rug aan de rechterkant. Best veel echo's gehad, dus goed te zien hoe hij lag, en dat was zo typisch! Ook aan de buitenkant trouwens, mijn buik was echt helemaal scheef: rechts een dikke bult, links minder bol.

Vic

Vic

11-05-2009 om 10:16

Na de geboorte

Het grappige is dat baby's na de geboorte, vooral als ze in bad gaan, vaak weer dezelfde houding aannemen als in de baarmoeder. Bij mijn oudste kreeg ik af en toe een stomp in mijn lies, dan duwde ze heel hard haar hoofd die kant op en voelde ik ineens wat prikken. Toen ze was geboren lag ze in bad altijd met een vuistje naast haar hoofd, en stompte dan af en toe naar boven. Heel schattig!

Mayte*

Mayte*

12-05-2009 om 07:08

Ja herkenbaar vic

Mijn dochtertje ging de eerste weken in bad ook liggen zoals ik haar steeds gevoeld had. Kontje naar rechts en beentjes gestrekt naar onderen.

Ik heb het idee dat dit babietje als in een hangmatje in mijn baarmoeder ligt. Armpjes en hoofdje links, beentjes rechts. Mijn buik is ook breder aan de onderkant dan aan de bovenkant. Gelukkig is er nog alle tijd om te draaien, want op deze manier komt het kind er natuurlijk nooit uit.

Miep

Miep

12-05-2009 om 18:19

Mayte, hier ook

was hier ook bij nr 3. Ws omdat het een (relatief) klein kindje was en ik al behoorlijk was opgerekt na twee grote kinderen, alle ruimte om lekker languit in de breedte te gaan liggen (-:

Overigens op het einde van de zwangerschap toch gewoon goed gekomen hoor, netjes voor de uitgang gaan liggen met zijn koppie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.