Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gebroken vliezen bij 24 weken

Bij mijn nichtje zijn gisteren spontaan haar vliezen gebroken bij 24 weken en 1 dag. Ze is direct door haar verloskundige naar het ziekenhuis gebracht. Daar aangekomen heeft ze direct antibiotica gekregen omdat er nu natuurlijk bacterien naar binnen kunnen komen.
De eerste twee dagen waren/zijn cruciaal, dus vandaag zou dan de laatste cruciale dag zijn. Ze heeft geen krampen en bloedingen. Het kindje doet het ook nog goed. Ze heeft vanaf nu volledige bedrust en zal het ziekenhuis pas mogen verlaten als het kindje geboren is, dus hopelijk ligt ze er nog heel erg lang..
Zijn hier mensen die hier ervaringen mee hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

10-07-2009 om 19:16

Vriendin...

Bij een vriendin van mij zijn destijds de vliezen ook bij 24 weken gebroken. Ze heeft in het ziekenhuis gelegen tot de baby geboren is bij 35 weken. Uiteindelijk is het na een spannende tijd allemaal goed gekomen..

Juul M

Juul M

11-07-2009 om 15:50

Moeilijk te zeggen..

Het is heel moeilijk te zeggen hoe het zal verlopen. Het hangt er allemaal vanaf hoeveel vruchtwater de baby nog heeft, wanneer het geboren / gehaald wordt, wanneer de vliezen gebroken zijn (in dit geval dus 24 weken) en ja, zelfs het geslacht (meisjes doen het vaak beter als ze te vroeg geboren zijn dan jongens!). Vruchtwater is o.a. nodig voor de ontwikkeling van de longen. Ik ken iemand bij wie de vliezen met 19 weken waren gebroken en baby was met 31 weken geboren en met die baby gaat het goed (hoewel ik niet weet wat de longterm effect zal zijn), bij iemand anders precies hetzelfde, ook met 19 weken gebroken, ook met 31 weken geboren maar bij die baby waren de longen te onderontwikkeld en kon niet zelf ademen en die is helaas overleden.

Hoe lang het beste is dat het babietje er nog zit is allemaal moeilijk te zeggen. Op dit moment beter in de buik maar als het vruchtwater steeds minder wordt (er wordt altijd bijgemaakt) dan is het uiteindelijk misschien beter om baby vroeger te halen. Voor je nichtje is het dus allemaal heel erg afwachten en positief blijven denken. Het babietje kan het allemaal goed doorstaan en er weinig tot niets aan overhouden maar er kunnen helaas ook andere uitkomsten zijn. Dus duimen duimen en duimen! Het is in ieder geval een heel moeilijke tijd....

Juul

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.