Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Pookie

Pookie

16-03-2009 om 09:53

Geduld of kunstgrepen...?

Ben momenteel 39+5 dagen zwanger van mijn tweede. Ik was ervan overtuigd dat deze net als mijn eerste eerder zou komen. Eerst kwam met 38 weken. Nu deze datum is gepasseerd vind ik het allemaal maar lang duren en ben ik geneigd om allerlei kunstgrepen/bakerpraatjes uit te proberen als het drinken van bitter lemon en het eten van het hart van een ananas. Baat het niet dan schaadt het niet... Maar eh, is dat wel zo? De VK zegt dat ze pas met 41 weken kan kijken of ze iets kunnen stimuleren/bevorderen dmv strippen o.i.d.

Wat zijn jullie ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Orgasmes

werken ook, dus ...

Ach hier ben ik al die dingen gaan proberen toen ik 41e week in ging, ja en uiteindelijk begon het maar of het nou aan al die tonic, ananas en orgasmes lag. Wachten maar.

*Lotus*

*Lotus*

16-03-2009 om 12:22

Haha manda

Hier ook bij beide kids, kreeg ik direct weeën na een heerlijke tijd samen zijn.

*Lotus*

*Lotus*

17-03-2009 om 09:14

Oke dan gaan we voor vandaag!

Ik zal aan je denken! Wie weet dat het helpt.

Sterkte! Vandaag is het lekker weer... even een stukje wandelen misschien?

mirreke

mirreke

17-03-2009 om 15:14

Fietsen op hobbelige wegen...

is mij ooit aangeraden...
Misschien een lekker fietstochtje vandaag? Het is heerlijk weer!

Mooi

Vandaag heb ik de zorg voor peuterzoon en ik kan niet met hem fietsen (durf hem niet in het zitje te tillen uit angst voor verrekte spier). Maar morgen zit hij op de creche, ik ga eens fijn een hobbelig paadje opzoeken! Fietsen gaat gelukkig nog, wandelen niet echt meer (vk constateerde gisteren dat kind heel diep in het bekken zit. Nou, dat merk ik!). Gezien de algehele kwaliteit van het bestratingswerk in onze mooie hoofdstad kan een hobbelige weg nooit heel ver weg zijn !

Groeten,

Temet

Malihu

Malihu

17-03-2009 om 20:16

Orgasmes

Ik dacht altijd dat het door een bepaald stofje in het sperma kwam? Of kan een bevalling ook opgewekt worden door het orgasme van de vrouw? Dat laatste wil hier nog wel lukken namelijk, maar dat eerste op de juiste plek krijgen is hier fysiek al een tijdje onmogelijk geworden

Juul M

Juul M

18-03-2009 om 10:51

Geduld....

Tja, geduld hebben. Mijn eerste kwam met 36 weken en mijn tweede met 40+6. Een heel verschil dus!
Er zijn genoeg 'ingrepen'. Idd sperma, orgasmes, casteroil.... Maarrrrr niets van dit helpt als je lichaam er niet klaar voor is, ook het strippen niet. Enige wat je eraan overhoudt zijn krampen. Met casteroil kan je er ook nog diarree bij krijgen, geen pretje dus. Ach, het einde is in zicht, echt waar! Je kan de middelen proberen, en wie weet helpt het, anders geduld...
Juul

Polly Shearman

Polly Shearman

18-03-2009 om 11:26

Even inbreken

Ik heb letterlijk alles uit de kast getrokken op op tijd te bevallen, mijn eerste bleef nl zitten tot 42 weken, en de volgende twee zijn keurig met 38 weken geboren.
Volgens mijn gynacoloog helpt sperma wel degelijk, in de gel die ze gebruiken om het zaakje op te wekken in het ziekenhuis zitten dezelfde soort bestanddelen als in sperma.
Dat is ook de reden dames dat je aan het eind je bed omhoog moet zetten, dat heeft NIKS met de kraamhulp te maken. Maar gewoon zodat jij lekker op de rug de viva kan liggen lezen terwijl je man naast het bed zijn best staat te doen om het kwakje op het juiste plekje te krijgen.
Lang leven het bed op poten!!!

))

groet, polly

Miep

Miep

18-03-2009 om 15:01

Polly en het bed op poten

Ah, Polly, NOU snap ik het! Hihi.

Nou, ze stonden al een weekje klaar die klossen, maar met dit argument in gedachten moeten ze er vanavond maar vast onder!

Malihu

Malihu

18-03-2009 om 20:10

Woehahaha polly

Ik rol bijna van mijn stoel hier LOL.
Ik zal het even aan mijn man doorgeven

Juul M

Juul M

19-03-2009 om 05:03

Ha ha

Je maakt me aan het lachen hoor, Polly. Enne, je hebt gelijk dat sperma hetzelfde bestanddeel heeft als de prostin die ze gebruiken om een bevalling op te wekken. Enige probleem is dat je een HELEBOEL sperma nodig hebt om dezelfde hoeveelheid van dat bestanddeel te krijgen als wat ze in het ziekenhuis gebruiken. Daarom helpt het voornamelijk als een laatste zetje als je lichaam er klaar voor is. Dusse, misschien 3x per dag bezig gaan om het te laten helpen
Juul

Fran

Fran

20-03-2009 om 09:25

Acupunctuur?

Ha,

Toen ik voor mijn bevalling een haarscheurtje in mijn vliezen had, wilde ik ook dat het ging gebeuren anders zou de bevalling opgewekt worden. De tip van mijn floskundige was acupunctuur. Het was weekend en ik durfde helemaal niet dus ik heb het niet gedaan, maar het schijnt/zou helpen. Uiteindelijk is er bij niks gebeurd en is de bevalling opgewekt een paar dagen later.

Groer,
Fran

Miep

Miep

20-03-2009 om 09:52

Onzin

Tja, het is het proberen waard natuurlijk, maar ik persoonlijk, en een hoop mensen met mij geloven niet zo in de werking van acupunctuur of drukpuntmassages (wel fijn!) of brandende stokjes tussen je tenen of het eten van palmhart om de bevalling op gang te brengen of de baby te keren...

Wil daar niemand mee beledigen hoor, overigens. Maar veel bewijs dat eea helpt is er niet en daar moet je je ook bewust van zijn als je op zoek bent. Er wordt veel onzin aangeboden en blijkbaar trappen mensen erin onder het mom "proberen kan geen kwaad" (alleen voor je portemonnee soms..)

Risama

Risama

20-03-2009 om 15:12

Hier

leek acupunctuur wel te helpen. Maar we zullen natuurlijk nooit weten of het anders niet ook begonnen was. Strippen gaf elke keer een hoop gerommel, maar geen bevalling, sex idem. En toen ik acupunctuur had gehad en die avond weigerde nog te vrijen, begonnen die nacht toch echt de weeen.
Ook ik had overigens alles geprobeerd, trappen lopen, ananasharten eten (vies!) en heel veel sex met orgasmes voor ons allebei. Geen enkel resultaat dus....

Succes!

Risama

liora

liora

20-03-2009 om 17:11

Poehee

Hoi,

Even een beetje ot maar dat er blijkbaar zoveel sex plaatsvindt als je rond de 40 weken zwanger bent. Nooit geweten!

Liora

Seks

ik legde de hand aan mijzelf. Maar misschien is dit te persoonljk ! Ja orgasmes (hoe dan ook voor elkaar gekregen) kunnen weeen opgang brengen als je ver in de zwangerschap bent, dit doordat je vagina en baarmoeder samentrekken door een orgasme. Ik heb nu als ik een orgasme heb gehad daarna een keiharde buik, wat niet echt prettig is dus veel lol is er ook niet aan vind ik, ach ja.

Miep

Miep

20-03-2009 om 19:54

Hier ook niet hoor liora!

tja, iedereen is anders.. maar persoonlijk sta ik eigenlijk met die enorme buik ook even niet te popelen hoor.. doet allemaal pijn en is ongemakkelijk, bovendien staat mijn hoofd er niet naar!

(arme a.s. papa.. (0: )

Bastet

Bastet

21-03-2009 om 18:16

Maar manda

De truc van vrijen ligt hem in het feit dat sperma bepaalde stoffen bevat,die weeeenopwekkend zijn..)
Bastet

Bastet

ja weet ik maar daarnaast is een orgasme (van de vrouw dus) ook weeenopwekkend als je ver in de zwangerschap bent, althans dat heb ik ooit gelezen

En hoe'st

zit er al schot in 'de zaak' ? Hoever ben je nu ?

Ahhhh zielepietje!

en toch het kan nu niet lang meer duren ! Het komt vast goed en dat kind moet er hoe dan ook uit, dus je ontkomt er niet aan. Goed dat je info aan het verzamelen bent, vraag anders of ze je een ruggenprik kunnen geven dan heb je in elk geval niet veel pijn.

Ik zal voor je duimen dat het nu begint !

Sterkte!

Ik weet hoe je je voelt, mijn tweede kwam bij 41+4. Maar... de kans dat ie komt wordt steeds groter. Dat zei de gyn destijds bij mij. En ik denk (weet het niet) dat inleiden bij 42 weken minder erg is dan bij bv. 38 weken, omdat je lichaam er nu toch echt wel aan toe is.

Beebje komt vast dit weekend!!

liora

liora

28-03-2009 om 22:16

Pookie

Hoi Pookie,

Heel veel sterkte zeg! Een tip: een glas rode wijn wil nog weleens helpen.

Ik hoop dat je bevalling nog vanzelf op gang komt, je hebt nog twee dagen!

Liora

Spannend

wat fijn dat het nu gaat gebeuren, of misschien is je baby er inmiddels al !

En vandaag

Wat is er verder afgelopen 24 uur gebeurd ?

Gefeliciteerd!

Van harte! Mijn hemel, 9,5 pond! Dat je dat voor elkaar gekregen hebt...

Groeten,

Temet

Gefeliciteerd

wat fijn dat hij er dan eindelijk uit is, goed gedaan !! Veel geluk saampjes !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.