Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Goed doel voor kraampakket?

vermoedelijk heb ik een heel kraampakket over, zonde voor mij want de verzekering wou het niet in natura uitbetalen dus nu zit ik er mee. Ik zal bevallen in het ziekenhuis met een keizersnede en dan nog 3 dagen opname. Ik heb dus niets aan al die spullen vermoed ik. Vorige keer was het ook een keizersnede en toen heb ik ook niets aan dat pakket gehad. Maandverband vond ik ook prettiger dan die dikke pakken kraamverband.

iemand die een goed doel weet ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

27-04-2009 om 15:31

Manda Rijn

Manda Rijn

28-04-2009 om 10:44 Topicstarter

Bedankt!

er blijkt een inzamelpunt te zijn hier niet zo ver vandaan, mooi ! Fijn dat er iemand anders wat aan zal hebben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-04-2009 om 19:09

Verloskundige

Hier heeft de verloskundige het meegenomen. Zij komt ook in gezinnen waar het allemaal niet zo goed geregeld is en ze heeft regelmatig tekorten.
Ik ken de verschillende stichtingen die het naar andere landen brengen, maar zelf vond ik het een fijn idee dat het dichter bij huis ook goed terecht zou komen.

Hoe is het, Manda? Lekker zwanger???

grt Dendy

Manda Rijn

Manda Rijn

28-04-2009 om 22:03 Topicstarter

Hoi dendy

Hoe is het met jullie viertjes ? Hoe is het met je zoontje ?

ja ik had ook aan de vk gedacht voor dat kraampakket maar ik denk niet dat ik die nog zie als ik straks overstap naar de gyn. Heb jij nog wat uit dat pakket gebruikt ? En heb je de sterilisatie al ondergaan ?

Het gaat wel goed hier, buiten de giga verbouwing om die ons leven totaal ontregeld is deze zwangerschap tot nu toe omgevlogen. Ik ben al weer 29 weken dus nog maar 10 weken en dan heb ik mijn 2e dochtertje vast. Ik vind het nog steeds zo onwerkelijk dat er toch echt nog een kindje komt, ongelovelijk !
Ik heb een heel goed gevoel bij de gyn die ik nu 2x gesproken heb, heel fijn dat dat nu allemaal zo fijn verloopt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-04-2009 om 22:28

Manda

Hey, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Zo'n verbouwing lijkt me ook helemaal niets als je zo richting een verse baby gaat. Dan wil je toch maar alles op orde hebben. Nog maar een week of 10, wat vliegt dat om joh. Vergeet naast al dat verbouwen ook niet om even bewust zwanger te zijn. Ik heb nu nog wel eens het gevoel dat het allemaal te snel is gegaan.

Met ons allemaal gaat het goed. Pipo groeit explosief. Drinkt flessen met pap en sinds een week eet hij ook wat fruit en groente. En hij vind het lekker. Nu nog wel, als hij een jaar of 2 is zal dat wel overgaan Dochter vindt het allemaal wel leuk. Dat broer langer op mocht blijven ( voor voedingen natuurlijk) vond ze minder, maar hij gaat nu om 19.00 uur en zij mag een half uurtje later. En zo zijn de verhoudingen weer in orde.

Als je straks weer thuis bent na de ks zal de vk gewoon wel de controles doen tijdens je verder kraamtijd. En ook op de laatste dag de afsluiting doen. Het is wel handig om het pakket nog te hebben hoor. Toen ik weer thuis was vloeide ik nog wel en ik vond het fijn om 's nachts bloot op zo'n matje te liggen. Ik weet niet of je nog weet hoe dat dikke kraamverband kan broeien? De alcohol heb je nodig om de navel schoon te maken. Ook de gaasjes gebruik je daarvoor. De zeep gebruiken de kraamhulp en de vk tijdens de controles. Bij mij zijn vooral de pakketten met watten met de vk meegegaan. Geen idee waar die voor dienen trouwens.
Ik ben nu aan de pil om zo duidelijk te weten wanneer ik ongesteld word. Bij de sterilisatie moet het binnen 11 dagen na de eerste dag zijn en het is erg onhandig om dat niet duidelijk te hebben. En ik slik 'm ook om niet zwanger te worden. Eerst wilde ik geen hormonen meer in mijn lijf, maar mèn.. wat zijn condooms k.tdingen, ben ik echt te oud voor) Het is iig de bedoeling dat het over 2 maanden gebeurt.

Succes met alles en ik hoop dat de geplande keizersnee ook voor jou zo prettig uitpakt!!!

grt Dendy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.