Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Griepprik ja of nee

Tijdens de intake bij de huisarts werd me verteld dat het aangeraden wordt dat alle zwangeren de griepprik (inclusief de swine flu of hoe die dan ook heet in het NL) krijgen. Hoe zit dat in Nederland?

Ik ben niet zo van het spuiten, zeker niet tijdens een zwangerschap, maar ben ik dom bezig als ik het niet doe? Ik heb een afspraak voor donderdag dus heb nog een paar dagen om te beslissen. Bij mijn zoon was dit nog niet het beleid dus ik heb nog nooit een griepprik gehad.

Ik ben begin sept uitgerekend dus ik vraag me af of het nut heeft of niet.

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

17-01-2011 om 09:24

Weet niet

Ik kreeg hetzelfde te horen van mijn vroedvrouw. Net na ik een fikse griep had gehad.

Ik ben er zelf niet zo voor, maar ze zei dat het gevaarlijk kon zijn. Dus ik ben er nog niet helemaal over uit. Nu ik al een keer de griep heb gehad, ga ik denk ik niet deze winter nog een griepprik nemen. Tenzij iemand met hele goede argumenten komt

Biene M.

Biene M.

17-01-2011 om 11:34

Juist niet

Althans, toen op mijn werk iedereen werd opgeroepen voor de jaarlijkse griepprik (inclusief Mex griep) werd daarbij een uitzondering gemaakt voor zwangere vrouwen, maar dat was in november. Een jaar geleden werden zwangeren juist wel gevaccineerd tegen Mex griep. En nu er toch weer kinderen aan overlijden, weet ik eigenlijk niet wat het beleid vandaag de dag is. Eigenlijk vind ik het jammer dat ik niet tegen de Mex griep ben ingeent, nu hij weer de kop opsteekt en ik een kleine baby heb.

Ik zou het wel doen

Even vanuit patienten oogpunt ipv professioneel oogpunt

Ik heb vorig jaar H1N! (swine flu, Mexicaanse griep) gehad en ben nog nooit zo ziek geweest. Ik ben echt nooit ziek thuis maar ben toen vijf dagen in bed geweest en het heeft nog eens twee weken geduurd voor ik me weer een beetje behoorlijk voelde.

Daaraan gekoppeld het feit dat ik weet dat er hier bij mij in het ziekenhuis iemand zwanger is en H1N! heeft op zo'n manier dat ze beademd moet worden zou mij dus juist een prik laten zetten.

Mariel

Jeanne

Jeanne

17-01-2011 om 15:06

Vorig jaar

Ik was vorig jaar zwanger en heb toen de Mexicaanse griepprik gehad, zowel de huisarts als de gyneacoloog raadden het mij toen erg aan. De gewone griepprik krijg je niet standaard als je zwanger bent.

Wel gedaan

Ik heb vorige week de griepprik laten zetten.Mijn huisarts raadt het af in het eerste trimester, daarna raadt ze het juist aan.
Zwangere vrouwen behoren tot de risicogroep als het gaat om de Mexicaanse griep. Aangezien ik voor de klas sta en het ene virus na het andere voorbij komt vliegen heb ik de keuze gemaakt om wel een griepprik te laten zetten.
Daarbij komt dat een kennisje van mij (22 weken in verwachting) aan een hart-long machine ligt omdat ze geveld is door de mexicaanse griep. Dat laatste heeft mij over de streep getrokken!

Poppy

Poppy

17-01-2011 om 19:36 Topicstarter

Ok wanneer dan

Hier wordt ie gewoon aangeraden voor alle zwangeren, maar ik vraag me ook af of het niet het best is om tot na de 14 weken te wachten. Maar dan is het mid maart en heeft het dan nog veel zin?

Ik ben er nog niet uit, maar ik denk eraan om het toch maar te doen. Ik ben morgen bij de huisarts voor iets anders, als ik eraan denk zal ik er naar vragen.

Moet ik trouwens ook specifiek naar een bepaalde versie vragen (zonder kwik geloof ik?) of doen ze dat automatisch bij een zwangere?

Hier is het trouwens een combinatie griepprik en mexicaanse griepprik.

100%mama

100%mama

17-01-2011 om 21:26

Niet gedaan

de afgelopen jaren hebben wij alle drie de griep prik gehaald en alle afgelopen jaren hebben we alle drie zwaar ziek op bed gelegen met.....de griep. Dit jaar hebben we hem eigenlijk glad vergeten te halen en tot nu toe (ik klop even af aan mijn houten tafel 3x) zijn we tot nu toe alle drie de dans ontsprongen ondanks het griep epidemie wat op zoonlief zijn school dwaald.....het zal toeval zijn, maar ik haal hem dit jaar niet meer.

elinde

elinde

18-01-2011 om 18:19

Griep

ik heb nu de griep. ik heb nog nooit een griepprik gehaald. de mexicaanse griep heb ik vorig jaar nog gehad. dus begreep dat ik die nu niet meer kan krijgen. ik moest ivm mijn beroep deze prik toen wel halen, maar ik kreeg vlak daarvoor dus de mexicaanse griep.

lastig bllijft zo'n beslissing wel. maar ik denk niet dat ik de griepprik ga halen. heb sowieso al een een hekel aan prikken!!
ik moest toen prikken halen voor hep. b. die kreeg ik in mijn bil. dat beviel mij goed. mijn collega's waren ziek en hadden pijn en ik had nergens last van.
dus op naar bilprikken. haha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.