Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
liora

liora

05-01-2009 om 22:10

Haar verven

Hoi allemaal,

Hoe zat het ook alweer met haar verven? Ik heb het nog niet gedurfd, maar vandaag op het werk zeiden drie collega's: hee, je wordt grijs. Dus tja, ik wil toch wel verven.
Mag dat nou wel of niet?

Ik ben bijna 15 weken zwanger.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

06-01-2009 om 07:42

Meningen verdeeld

Ik heb toevallig gisteren zelf in het archief gezocht op haar verven. Dan kom je allerlei meningen tegen, waaronder een aangehaald onderzoek waaruit zou blijken dat het schadelijk kan zijn voor vooral de jonge foetus.
Ik verf even niet, dan maar hier en daar een grijze haar.

Ik wel

Ben inmiddels 29 weken zwanger en heb mijn haar al een keer of 2 geverfd. Ook bij de vorige 3 zwangerschappen deed ik dat al, volgens mijn vk kan het geen kwaad.
Ik doe het wel zelf, ga niet naar de kapper dus misschien dat dat wel uitmaakt, dat weet ik niet. En ik gebruik verf waar niet van dat stinkende spul in zit (ammonia geloof ik) maar dat is meer omdat ik er nu misselijk van wordt.

bij de kapper laten doen in folies, ik doe het maar 2x per jaar dus vaker deze zwangerschap zal het niet worden. Het trekt niet in je hoofd dus ik zie verder geen enkel gevaar erin.

Ik ook

Tijdens beide zwangerschappen gewoon 1 x per zes weken laten kleuren.

Zoals Mayte zegt, de meningen zijn hierover verdeeld, net als over het eten van niet één maar twee boterhammen met paté, het eten van drie pakken speculaas of twee ontbijtkoeken, etc....

Linda

Veel gelaten

Maar haarverven niet. 2x gedaan geloof ik, schijnt echt geen kwaad te kunnen. Dus je lekker laten verwennen bij de kapper!

liora

liora

07-01-2009 om 22:41

Niet gedaan

Hoi allen,

Dank voor de reacties, maar heb het toch maar niet gedaan. Ik vind het toch een beetje eng. Ik doe het misschien zelf over een maandje met verf zonder ammonia.

Liora

Mayte*

Mayte*

08-01-2009 om 16:24

Stay on the safe side

Dat is ook mijn overweging Liora. Zie ook deze link. Er is gewoonweg niets bekend over de relatie tussen haar verven en mogelijke gevolgen. Het is natuurlijk ook onmogelijk wetenschappelijk te onderzoeken. Maar aangezien ik met alle chemicaliën voorzichtig ben tijdens de zwangerschap, stel ik me nu gewoon niet aan bloot aan haarverf.

http://www.estronaut.com/a/pregnancy_hair_dye_safety.htm

May

May

14-01-2009 om 20:08

Gewoon gedaan..

Ik heb tijdens beide zwangerschappen mijn haar om de zes weken geverfd.... Ik voelde me toch al niet op mijn charmantst en had geen zin om ook nog met een grijze bol rond te lopoen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.