Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hee maanve!

Tijd voor je eigen bijnazover-draadje van de schijnbaar voorlopig laatste oo-baby-op-komst! Hoe gaat het daar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hee vertigo!

Ik ben vereerd, dank je wel voor mijn eigen draadje .
Hoe het gaat is erg afhankelijk van het moment waarop dat gevraagd wordt... Ik was het weekend enorm chagerijnig van maagzuur en slecht slapen, maar gisteren en vandaag voel ik me eigenlijk wel fitter. Op slechte momenten kan ik de baby wel naar buiten duwen.
Maar ik geniet vooral van de luxe dagen dat zoon naar de opvang is en ik ongeneerd op de bank kan zitten, de schopjes kan voelen, boeken kan lezen en slechte tv kan kijken.
Overall gaat het dus best goed eigenlijk.
Komende zondag ben ik 40 weken. Ik denk zelf dat ik dat wel ga halen (zoon is geboren met 41 weken + 5 dagen). De bevalling geeft me op momenten wel stress, maar in het ziekenhuis zijn goede afspraken gemaakt over pijnbestrijding, echo om de ligging te controleren als de bevalling begint, etc. Hoewel er in het ziekenhuis steeds andere gezichten zijn, staat het allemaal goed in mijn dossier en heb ik er wel vertrouwen in (niet heel veel, maar een beetje vertrouwen). In het slechtste scenario wordt het nog een paasbaby (ben het paasweekend dan 42 weken), maar dat hoop ik toch niet!
Ik houd je op de hoogte!

Succes!

Succes Maanve! En fijn dat je alles goed op papier hebt staan.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

12-03-2013 om 20:27

Maanve

Spannend! Ik wens je net zo'n bevalling als de mijne toe. Alles stond in het dossier en de dienstdoende arts hield zich daar perfect aan.

Geniet nog even lekker van je buik en de rustige momentjes! Heb je wel het idee dat alles nu klaar is voor de baby, na je verhuizing?

Valkyre

Valkyre

13-03-2013 om 21:39

Maanve!

Ik moest aan je denken et voila: je eigen draadje. Heel veel sterkte met de laatste loodjes. Voor dat maagzuur kun je aan de huisarts pillen vragen hoor! Poeh, dat kan zo naar zijn. (Het lijkt alweer zo lang geleden hier!)

Valkyre

Updateje

ha Nicky, je redelijk gesetteld in het nieuwe huis na de verhuizing. Het is een oud huis, met nog flink wat klussen, maar dat hoeft allemaal niet nu. Ik ben wel erg opgelucht dat de verhuizing achter de rug is en oudste het enorm op zijn zin heeft op het nieuwe kdv. Wat dat betreft heb ik me, zoals wel vaker , druk gemaakt over van alles wat allemaal goed afgelopen is.
Ik reageer ook even op jouw en Valkyre in het Baby-tijd draadje, ben alweer vergeten wat jullie daar hadden geschreven...

Om nog even stoom af te blazen. Vandaag in het ziekenhuis eerst een heppie-de-peppie verloskundige die wel 10 keer gezegd heeft gewoon uit te gaan van een 'voorspoedige baring'. Echt, ik kon haar blije gezicht erbij niet meer zien... Dus toen ik aangaf het toch allemaal heel spannend te vinden, er tegen op te zien, etc, zei zij nog maar eens de dooddoener 'elke bevalling is anders'. Ja, dat weet ik ook wel... Maar goed, uit onmacht dat ik het blijkbaar niet goed onder woorden kwam brengen moest ik enorm huilen, waarna ik nog met de gynaecoloog heb gesproken. Dit was wel een goed gesprek, waarbij alle afspraken weer zijn doorgenomen. Hehe, het hakt er qua emoties allemaal wel in. Ben dan heel blij dat man het steeds op zijn werk regelt om mee te gaan naar het ziekenhuis!

Voor zover, wie weet morgen al een babyberichtje!

Biene M.

Biene M.

15-03-2013 om 15:26

Maanve

Fijn dat je je goed gehoord voelde bij de gynaecoloog. Spannende tijden, ik wens je een buitengewoon voorspoedige bevalling toe!

Asa Torell

Asa Torell

16-03-2013 om 21:21

Maanve

Wat fijn dat je verhuizing goed en wel achter de rug is en het allemaal goed gaat. Grr zo'n verloskundige, wat een totaal gebrek aan sensitiviteit. Maar gelukkig ben je verder in goede handen daar zo te lezen. Ik duim mee hier voor een goede en makkelijke bevalling!

40 weken gehaald

Nou, het is weer gelukt hoor. De 40 weken gehaald... Toch een rare dag die uitgerekende datum die dan verstrijkt met wat lummelen thuis en kwaliteitstijd nu het nog kan met zijn drieën.

Alles nog wel goed. Wel snel chagrijnig, zoals tegen man die vanavond zei dat het hem werktechnisch goed uit zou komen als de baby begin deze week zou komen. Jajaja, dat zou mij ook heeeeeel goed uitkomen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

21-03-2013 om 21:09

Hee maanve

volgens mij al vier dagen geen bericht... ik ben benieuwd...

Vic

Vic

24-03-2013 om 13:14

Maanve

Hoe is het met je? Hopelijk ben je al bevallen en heb je het nu druk met je nieuwe baby'tje.

Vertigo

Vertigo

24-03-2013 om 17:16 Topicstarter

Ja, spannend!

Valkyre

Valkyre

25-03-2013 om 21:33

Check check

Ik kijk ook elke dag even of er al bericht is... Ik hoop toch zo dat de bevalling soepel gaat/ging!!

Valkyre

Benieuwd

....of hij/zij er al uit is. Nu 41 weken en 1 dag....
Zo niet dan succes met de bevalling!

Jaaa, hij is er hoor!

Lief dat jullie aan me dachten de afgelopen dagen! Ik ben op donderdag om 23.30 uur bevallen, tot nu toe geen zin gehad om helemaal de laptop aan te zetten.
Laat ik eerst zeggen dat alles goed gaat met mij en de andere mannen. Zoon2 is geboren na 40 weken + 4 dagen zwangerschap, had een goede apgar en woog 3825 gram en is 52 cm lang. Borstvoeding loopt heel goed en hij is alweer op geboortegewicht. Voor zover de feitelijkheden .
Ik vond de bevalling weer een heftige belevenis. Donderdagochtend al in het ziekenhuis geweest met wat voorweeen bleken te zijn (wel heel pijnlijk en was er de hele nacht van wakker) en nog geen ontsluiting. Donderdagmiddag om 17 uur weer in het ziekenhuis met drie centimeter ontsluiting (jippie!). Daarna ging het eigenlijk best snel. Bij 5cm heb ik een ruggenprik gehad (twee keer verkeerd gezet, daarna bloeddrukdaling tot bovendruk 50, maar gelukkig snel goed ingesteld) en toen had ik binnen twee uur 10 cm. Helaas bleek bij volledige ontsluiting dat zoon in aangezichtsligging lag (jaja, alweer). Ik raakte door die boodschap best wel erg in paniek, maar werd goed opgevangen door de gyn en vk. Goed doorgesproken (voor zover dat lukt met persweeen ) wat het plan was en afgesproken het een half uur aan te zien, omdat zoon wel redelijk ingedaald was. Na 35 minuten persen en met behulp van de vacuumpomp en een knip was zoon er. Ik was heel blij, maar ook enorm van de wereld. Pffff, ik was ook echt angstig tijdens die hele persfase. Het team van de OK stond al paraat als het niet zou lukken.
Hoewel het dus allemaal 'goed' afliep vond ik het een hele emotionele ervaring. Het herstel gaat heel goed, en na een nachtje in het ziekenhuis (het lukt niet om goed te plassen) waren we vrijdagochtend weer thuis.
De dagen thuis zijn rustig met familiebezoekjes en veel tijd om te voeden en rusten. Het is enorm genieten! Ik weet wel vrij zeker dat ik die hele bevallingstoestand noooooit meer ga doen. Of zou ik daar nog op terug komen...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

26-03-2013 om 16:38

Gefeliciteerd

Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Klinkt idd als een heftige bevalling, maar het klinkt wel o je nu kunt genieten! Veel geluk samen!!!!
Aagje

Nicky Lohs

Nicky Lohs

26-03-2013 om 18:31

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!! Wat jammer zeg, dat je de bevalling zo hebt ervaren.

Geniet van je mannetje, en sterkte met je herstel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

26-03-2013 om 19:31

Gefeliciteerd (3)

Heel hartelijk gefeliciteerd met je tweede mooie zoon!

Biene M.

Biene M.

26-03-2013 om 19:58

Gefeliciteerd!

Ongelooflijk, weer een aangezichtsligging, ik kan me voorstellen dat dat je stress gaf, maar wat fijn dat je zo goed bent opgevangen en dat je niet weer onder het mes hoefde! Veel geluk, moeder van twee zoons

Valkyre

Valkyre

26-03-2013 om 20:34

Maanve!

Gefeliciteerd! Wat een pech met die aangezichtsligging, maar wat fijn dat jullie er beiden goed doorheen zijn gekomen met hulp van gyn en vk. Nu lekker genieten en bijkomen. Laat je lekker vertroetelen!

Tip: zorg dat je terugkomafspraak bij de gyn is die je bevalling heeft gedaan, dat is goed voor de verwerking. Ik kreeg een assistent die ik nog nooit had gezien, beetje zinloos.

Valkyre

Vic

Vic

26-03-2013 om 21:15

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je zoon! Zo'n bevalling valt toch echt niet mee, maar het is je toch maar weer gelukt. Fijne kraamtijd toegewenst!

krin

krin

26-03-2013 om 21:21

Het is je gelukt!

Veel plezier met elkaar. Baby's zijn zoveel leuker buiten de buik

Lynna

Lynna

26-03-2013 om 22:04

Gefeliciteerd!

En prachtig verhaal om te lezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

26-03-2013 om 23:49

Gefeliciteerd

Wat een pech dat hij verkeerd lag maar gelukkig dat jullie er beide goed doorheen gekomen zijn. En knap dat je dat ondanks de emoties voor mekaar hebt gekregen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2013 om 07:15

Joepie!

Heel hartelijk gefeliciteerd, rust maar lekker uit na dit heftige avontuur!

Vera*

Vera*

27-03-2013 om 08:07

Gefeliciteerd

Na het bijkomen begint het genieten!

Gefeliciteerd!

Een heftige bevalling maar met een mooi resultaat. Geniet ervan!

skik

Gefeliciteerd

Lekker genieten nu.

Vertigo

Vertigo

27-03-2013 om 19:31 Topicstarter

Mooi!

Je bent het toch maar aangegaan, je goed voorbereid en het met kind en al overleefd!
Veel geluk samen en dat je maar veel slaapmimentjes mag pakken

Asa Torell

Asa Torell

27-03-2013 om 20:08

Hoera!

Wat heerlijk dat hij er is en het allemaal goed gegaan is! Al had ik je ontzettend zo'n 'o wow kan het ook zo' bevalling gegund. Maar gelukkig ben je nu aan het genieten . Houden zo!

Petr@

Petr@

28-03-2013 om 13:52

Gefeliciteerd!

Ik wens jullie veel geluk en liefde toe met z'n viertjes..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.