Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Heel onwerkelijk


Gefeliciteerd!!! 
Onder invloed van hormonen verandert je stofwisseling dus die darmen kunnen best heel goed daarvan komen 😅. Ik kreeg in het begin een opgeblazen buikje daardoor, trok na een paar weken weer weg. 
Verder herken ik het onwerkelijke dan weer niet echt, ja, toen ik 17 was en zwanger 😅. Door de pil heen. Maar itt veel anderen werd ik altijd heel snel zwanger, het zwanger blijven was hier meer een issue. 
Ik wens je een hele fijne en mooie zwangerschap toe. Hoe reageerde je vriend?

Gefeliciteerd! 
Kunnen jullie al n beetje blij zijn?
Misschien kun je vandaag nog zo'n test halen die ook aangeeft hoe lang je zwanger bent! 
Wij ontdekten onze laatste zwangerschap iets later dan 7 weken...De verloskundige wilde al heel snel de 1e afspraak maken toen....

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 12:44 Topicstarter

Mijn vriend vind het wel leuk, en is er wel blij mee. Maar hij zegt er nog niet zo heel veel over, hij is ook een beetje in shock denk ik. Ik zit ook te bedenken dat ik ook alcohol heb gedronken de afgelopen weken. Nou ben ik niet zo’n stevige drinken maar wel toevallig één of twee glazen op, zo’n kwaad zal dat niet kunnen denk ik. Ik ga inderdaad straks eens kijken of ik nog een ander soort test kan kopen, ook al weet ik wel precies wanneer mijn vorige menstruatie was, dat was 17 juli. Dus het zal niet al maanden zo zijn 😁

Yvaine schreef op 28-08-2022 om 12:44:

Mijn vriend vind het wel leuk, en is er wel blij mee. Maar hij zegt er nog niet zo heel veel over, hij is ook een beetje in shock denk ik. Ik zit ook te bedenken dat ik ook alcohol heb gedronken de afgelopen weken. Nou ben ik niet zo’n stevige drinken maar wel toevallig één of twee glazen op, zo’n kwaad zal dat niet kunnen denk ik. Ik ga inderdaad straks eens kijken of ik nog een ander soort test kan kopen, ook al weet ik wel precies wanneer mijn vorige menstruatie was, dat was 17 juli. Dus het zal niet al maanden zo zijn 😁

De eerste dag van je laatste menstruatie telt als begin van de zwangerschap dus dan ben je al 6 weken zwanger.

Hier maken ze rond de 8 weken tegenwoordig de eerste echo (bij mijn oudste nog bij 12 maar bij de jongste was dat vervroegd). Dat is dan al bijna.  

Je zou dus morgen al een verloskundige kunnen bellen om een afspraak te maken. Dat vond ik zo vreemd. Om het hardop tegen iemand uit te spreken door de telefoon. Juist omdat het zo onwerkelijk voelt. En omdat niemand het nog wist behalve mijn vriend en ik en ik nog moest wennen aan het idee (terwijl het wel heel erg gewenst was)

Yvaine

Yvaine

28-08-2022 om 13:42 Topicstarter

Dat is wel heel raar inderdaad. Ik heb nu ook zo’n test gekocht die zegt hoe lang je al zwanger bent. Maar kan die denk ik beter morgenvroeg doen. Verloskundige bellen moet ik echt eerst even laten bezinken haha. De vrouw bij de Etos zag dat ik nog al verdwaasd bij het zwangerschapstestenschap stond, ze heeft me wat uitleg gegeven over die testen ook nog een potje foliumzuur aangesmeerd. We zullen het zien, voor nu kan ik het me nog steeds 0,0 voorstellen. Zit ook te denken over werk, hoe ik dat zou moeten regelen. Maar goed daar is nog wel tijd voor om dat te bedenken.

Yvaine schreef op 28-08-2022 om 13:42:

Dat is wel heel raar inderdaad. Ik heb nu ook zo’n test gekocht die zegt hoe lang je al zwanger bent. Maar kan die denk ik beter morgenvroeg doen. Verloskundige bellen moet ik echt eerst even laten bezinken haha. De vrouw bij de Etos zag dat ik nog al verdwaasd bij het zwangerschapstestenschap stond, ze heeft me wat uitleg gegeven over die testen ook nog een potje foliumzuur aangesmeerd. We zullen het zien, voor nu kan ik het me nog steeds 0,0 voorstellen. Zit ook te denken over werk, hoe ik dat zou moeten regelen. Maar goed daar is nog wel tijd voor om dat te bedenken.

Wat gaat er dan veel door je hoofd hè.

Als je langer dan 5wk zwanger bent staat er alleen maar 3+ in het schermpje, dan weet je eigenlijk nog niet zoveel 😅. 

TO, geen verdere bijdrage dan: je kunt meer dan je zelf dacht!!!!

Dikke proficiat, geniet van de zwangerschap en nadien van de baby.

Foliumzuur, heel goed! 
En werk: komt goed. Dat hoef je officieel pas heel laat te melden, maar sowieso zou ik wachten tot een week of 12/13, met een goede echo. 
Kan je gewoon allemaal hoor! 

Yvaine

Yvaine

29-08-2022 om 07:26 Topicstarter

Die test zei inderdaad 5+, ik ga dus maar even uit van mijn eigen berekening. 

Yvaine schreef op 29-08-2022 om 07:26:

Die test zei inderdaad 5+, ik ga dus maar even uit van mijn eigen berekening.

Heb je toch al 2 weken gewonnen  omdat je het niet wist 4 weken zwanger is nu 6 weken. Klinkt al goed toch?

Leene

Leene

29-08-2022 om 14:34

6weken en 1 dag zwanger ja als je uitgaat van 17 juli. Maar als je een onregelmatige cyclus hebt kan het anders zijn. Ik zou maar bellen voor een echo... geen idee of daar een lange wachttijd op zit op dit moment. Ik zou niet bellen met 8 weken en dan nog te horen krijgen dat er de eerstkomende 3 weken geen plek is.

Yvaine

Yvaine

29-08-2022 om 15:05 Topicstarter

Leene schreef op 29-08-2022 om 14:34:

6weken en 1 dag zwanger ja als je uitgaat van 17 juli. Maar als je een onregelmatige cyclus hebt kan het anders zijn. Ik zou maar bellen voor een echo... geen idee of daar een lange wachttijd op zit op dit moment. Ik zou niet bellen met 8 weken en dan nog te horen krijgen dat er de eerstkomende 3 weken geen plek is.

Ja, dat heb ik al gedaan. Over twee weken kan ik terecht. Best lastig nog zo’n verloskundige uitzoeken. Er zitten er twee op een paar minuten afstand van mijn huis, maar één daarvan had al teksten op de website staan waar mijn nekharen van overeind gingen staan. Ik denk wel dat het na zo’n echo een stukje echter word. 

wat fijn dat je een afspraak hebt. Is dat al meteen een echo of eerst intake? 
Lastig om vanaf een site en verloskundige te kiezen maar als er bij een je nekharen overeind gingen staan wordt dat wel wat makkelijker waarschijnlijk. 
Wist het al wat 'echter' nu er een afspraak staat? 
Hier zit gewoon maar 1 verloskundige in het dorp. Wel makkelijk kiezen. 

Yvaine

Yvaine

30-08-2022 om 19:13 Topicstarter

duizel schreef op 29-08-2022 om 18:23:

wat fijn dat je een afspraak hebt. Is dat al meteen een echo of eerst intake?
Lastig om vanaf een site en verloskundige te kiezen maar als er bij een je nekharen overeind gingen staan wordt dat wel wat makkelijker waarschijnlijk.
Wist het al wat 'echter' nu er een afspraak staat?
Hier zit gewoon maar 1 verloskundige in het dorp. Wel makkelijk kiezen.

Ja, dat is al gelijk met een echo inderdaad. Ik ben heel benieuwd wat daar op te zien is. Ik merk wel dat ik me redelijk uitgeput voel dezer dagen maar verder is het nog steeds onwerkelijk. Ik denk na de echo dat het wat “echter” voelt.

Iedereen kiest natuurlijk zijn eigen verloskundige. Maar bij deze kreeg ik het idee dat als je niet thuis wilde bevallen of borstvoeding wilde geven dat niet geaccepteerd zou worden. Ook waren ze geen fan van regelmatige echo’s, en stonden ze ook niet echt achter de niptest volgens mij. Het ging vooral over natuurlijk bevallen en in je kracht staan als moeder. Degene waar ik mij nu heb ingeschreven is volgens mij veel gezelliger en zij hebben ook bijvoorbeeld een hartjesspreekuur waarbij je zo vaak als je wil naar het hartje kan komen luisteren. Ik weet zeker dat mijn moeder het leuk vind om een keer mee te gaan. Maar goed, eerst eens zien wat die echo zegt.

nou die eerste verloskundige zou mijn keuze ook niet zijn hoor. 
Ik snap je keuze helemaal. Ik zou gaan voor een verloskundige die je uitlegt wat de verschillende opties zijn en de keuze vervolgens bij jullie laat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.