Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Heel onwerkelijk


Van harte gefeliciteerd! Hmm klinkt niet echt fijn die verloskundige. Kies echt een praktijk waar je je op je gemak voelt en een klik mee hebt. Straks ga je bevallen waar die verloskundige bij is en is echt belangrijk dat je op zo’n moment ook de keuze hebt gemaakt waar je
achter staat en prettig bij voelt. Het gaat op dat moment echt om jou. Ik vond de bevalling niet alleen weeen wegpuffen maar ook zeker een groot mentaal aspect wat ik echt had onderschat

Leene

Leene

31-08-2022 om 17:29

Je kunt beter een stukje verder rijden dan bij een verloskundige zitten die je niet bevalt. Er zijn praktijken die erg aan die kant hangen die jij beschrijft. Niet doen als je dat allemaal niet ziet zitten.
En ik heb sowieso een vreselijke hekel aan de term "in je eigen kracht zetten"  Maar goed da's weer een ander onderwerp.

Yvaine

Yvaine

01-09-2022 om 19:24 Topicstarter

Ja, mentaal lijkt het me heel lastig als je geen klik hebt met de verloskundige. Veel dingen als borstvoeding bijvoorbeeld sta ik echt wel achter. Maar dat is toch iedere eigen keuze. Hooguit kan de verloskundige adviseren wat in haar ogen, of wetenschappelijk bewezen de beste keuze is.

Het voelt nog steeds vreemd overigens. Ik heb me een paar dagen best slecht gevoeld. In de ochtend ging het wel maar in de middag en avond voelde ik mij uitgeput, had ik buikpijn en hoofdpijn. Maar vandaag voel ik eigenlijk niets meer. En dat is ook erg vreemd. Enige is dat ik nog wel wat vermoeider ben dan normaal, maar verder voel ik me gewoon normaal. Het enige wat ik kan doen is de echo afwachten over 1,5 week denk ik.

tja het is in het begin ook afwachten. Die vermoeidheid hoort er echt bij hoor. De eerste weken lag ik regelmatig na het werk uitgeput op de bank te slapen als vriend thuis kwam van het werk..

Het is nog niet te zien, je voelt nog geen baby, hebt nog geen hartje gehoord en geen baby gezien maar het is er wel, je lichaam is al hard aan het werk. Dat kost energie. 

Hoe gaat het nu met je? En heb je de echo al gehad? Die 1ste periode is ook heel onwerkelijk ja! 😉

Yvaine

Yvaine

13-09-2022 om 09:13 Topicstarter

HAHA!wait..what schreef op 12-09-2022 om 22:06:

Hoe gaat het nu met je? En heb je de echo al gehad? Die 1ste periode is ook heel onwerkelijk ja! 😉

Toevallig vandaag de eerste echo gehad met 8 weken. Het zag er allemaal goed uit. Er was al een klein baby’tje te zien met een hartslag 💓 

Yvaine schreef op 13-09-2022 om 09:13:

[..]

Toevallig vandaag de eerste echo gehad met 8 weken. Het zag er allemaal goed uit. Er was al een klein baby’tje te zien met een hartslag 💓

Ah zo leuk Gefeliciteerd! 

Yvaine

Yvaine

13-09-2022 om 10:14 Topicstarter

HAHA!wait..what schreef op 13-09-2022 om 09:48:

[..]

Ah zo leuk Gefeliciteerd!

Dankjewel 😁 Was erg leuk om te zien. En alles zag er goed uit. Het beeld was ook al best duidelijk.

Leene

Leene

13-09-2022 om 14:49

Super, gefeliciteerd

wat fijn! Wordt het nu ook wat 'echter' voor je? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.