Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Nathaly swart

Nathaly swart

14-01-2012 om 12:51

Help jongensnaam

Hoi,

Ik ben nu 33 weken zwanger en we hebben nog steeds geen jongensnaam.
Onze dochter heet Angelina en we zoeken dus geen hollandse naam en hij moet ook niet al te kort zijn omdat onze dochter een lange naam heeft.
Wie weet er een leuke naam?????


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sunja

Sunja

14-01-2012 om 13:55

Site

Hoi Nathaly, heb je wel eens op www.voornamenboek.nl gekeken? Er staat een top200 van namen en ze hebben ook rubrieken met weinig voorkomende namen. Heel veel tips dus!
Sunja

Vic

Vic

14-01-2012 om 14:37

Suggesties

Maximilian, Giovanni, Vincente, Alexander, Sebastian.

mix

mix

14-01-2012 om 16:39

Namen

lorenzo
rafael
alessandro
sergio
leandro
Giulio
Julian
valerio
luciano
romeo
Ik ben op 1 naam na wel erg van de "eindigend op O" geloof ik, niet eens op gezocht

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-01-2012 om 18:39

Leuk,

weer namendraadje. Ik vind deze leuk:
Stach
Kjell
Pjotr
Milan
Menno
Juup

Ik vind juist een korte naam leuk passen bij de lange naam van jullie dochter. Niet dat dat trouwens belangrijk is.

Dendy

Mama_Lynn

Mama_Lynn

14-01-2012 om 19:28

Of...

Milan, Rafael, Luka, Timon, Gabriel

Ik zou juist ook niet een vierlettergrepige naam doen, juist voor het contrast.

Succes met kiezen, ik ben benieuwd wat het wordt (wij vonden een jongensnaam ook zo moeilijk, maar kozen uiteindelijk een hele hollandse naam )

Lynn

dc

dc

14-01-2012 om 21:17

Wat ik een keer deed

Ik zat 8 maanden zwanger van 2e zoon samen met man in de Ikea en we wisten nog steeds geen naam. Toen heb ik hem gevraagd om alle namen van al zijn collega's en de zonen van collega's op te noemen. Hij noemde 1 naam, en dat was gelijk "klik" (voor allebei!). En zo heet onze zoon dus. Collega vond het erg leuk dat we hem naar zijn zoon vernoemden

Paquito

Kwam ineens bij me op.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-01-2012 om 12:26

Wat vind je van

Angelina en Mendel

Egel

Egel

15-01-2012 om 14:32

Huh?

Angelina, voor een jongen? En Mendel, wordt hij later dan niet geplaagd met 'eruit Mendelen'?
Misschien reageert vraagstelster nog en zit er iets bij dat zij leuk vindt.
Wat wordt Milan vaak genoemd. Niet mijn smaak (maar dat hoeft ook niet, ik heb al een zoon met een mooie naam).

Egel lol

Dendy schrijft Angelina erbij om te kunnen zien of de namen bij elkaar passen (indien gewenst), Nathaly's dochter heet nl. zo. Wat betekent eruit mendelen eigenlijk?
Volgens mij moet-ie gewoon Paquito heten, er komt niks anders bij me op

Sini

Dat heb ik nou ook. Er zit hier in Amsterdam een SP politicus Ivar Manuel, waarvan ik altijd het idee heb dat-ie naar een boekenkast is vernoemd.

Ivar zou ik op zich best een leuke naam gevonden hebben maar viel uitsluitend om die reden voor mij al af.

Groeten,

Temet

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-01-2012 om 17:51

Brad

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-01-2012 om 19:51

Sini

Dan ga ik voor Rafael/Raphael. De G kan zo hard klinken in het nederlands en bij Raphael is er geen twijfel over de uitspraak wat je bij de andere engelen wel hebt.

Rosa van der Zanden

Bart

Ik vind een korte Hollandse naam als Bart, Bram of Teun juist prima bij Angelina passen. Angelina is nou niet bepaald een 'exotische' naam, 40 jaar geleden werd die naam al gegeven door Hollandse ouders die wilden vernoemen maar die namen als Engel of Engeltje te ouderwets vonden. Dus ik heb bij een naam als Angelina het beeld van een stevige Hollandse dame op mijn netvlies. (En ik neurie met Peter Koelewijn mee).
Past iets als Fernando, Manuel of Pedro toch wat minder bij voor mijn gevoel.
ALS namen al bij elkaar zouden moeten passen natuurlijk...want zodra twee namen een stel of brussen zijn passen ze vanzelf bij elkaar.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-01-2012 om 20:02

Associatie

Als jongensnaam bij Angelina denk ik aan Wesley, Dyllan, Brandon.

Rosa van der Zanden

Dyllan!?

Arg, levenslange verwarring gegarandeerd! Ik zou voetballersnamen ook mijden..

Is bruno iets? Als ie tenminste zeker weten bruine ogen krijgt?

Ik vind Gabriel ook mooi!

app-sent

Vic

Vic

15-01-2012 om 20:16

Och

Volgens mij als je namen een paar keer met elkaar uitspreek, gaan ze vanzelf bij elkaar passen. Als ik nu een zoon zou krijgen, zou ik hem Sven noemen (ja precies, naar die leuke Sven

Sunja

Sunja

15-01-2012 om 22:48

Engeltjes

Proest, ik zou me toch echt een beetje idioot voelen als ik tegen mijn krijsende kinderen op de vloer van de supermarkt 'Angelina en Gabriel - hou hier onmiddellijk mee op!' moest roepen ))

Egel

Egel

15-01-2012 om 22:56

Anneque

Dom van me, ik snapte die meisjesnaam even echt niet maar was haar dochters naam alweer vergeten....
Mendel was de uitvinder van de erfelijkheid. En als een positieve eigenschap wel bij de ouders zit maar niet bij de kinderen (en dus ook niet bij de kleinkinderen), dan is die eigenschap niet overerft. Eruitgemendeld dus. (ik heb dit niet zelf verzonnen).
Groeten, Egel
En hopelijk reageert de zwangere nog of ze vindt dat er leuke suggesties bij zitten!

Ik ook

Ik ben ook hard op zoek naar een jongensnaam. Heb hierboven helaas nog niet echt iets naar m'n smaak gezien. We hebben nu 3 kinderen met 2 lettergreep namen, beetje stoer.
Ik lees dus nog even mee!
Groetjes Marije

Serwe

Serwe

16-01-2012 om 13:22

Namen

Bij Angelina vind ik veel wel passend.

Namen die zo bij me opkomen:
Italiaans zou kunnen zoals:

Giancarlo

Gianluca

Lorenzo

Leonardo

Giacomo

Matteo

Mattia

Luca

Valentino

Maar ook Engelse namen zouden prima passen.

Bijvoorbeeld

Jeremy

Jeffrey

Lachlan

Logan

Jedidiah

Micah

James

Christopher

Elias/Elijah

Declan

Ciaran

Cillian

Rory

Devon

Dustin

Duncan

Callum

Connor

Ulysses

Landry

Charlie

Lincoln

Of Franse namen:

Severin

Aubin

Galaad

Guillaume

Romain

Yves

Yohan

Maar Nederlandse namen zouden ook prima passen. Met Angelina kan je eigenlijk alle kanten op.

Angelina en Lodewijk kan maar Angelina en Wesley kan ook.

Verder gaan namen inderdaad vanzelf wel bij elkaar passen.

Wat dat betreft moeilijk. Heb je nog wat extra aanwijzingen in welke hoek we het moeten zoeken?

mix

mix

21-01-2012 om 17:50

Benieuwd nathaly

of je op ideetjes bent gebracht

Combinatie voornaam-achternaam

vind ik belangrijker dan zusje. Met hun voornaam-achternaam moeten ze hun hele leven. De combinatie met zusje zo'n 18 jaar (totdat ze het huis uit gaan).
Er bestaat een "regel", dat de voornaam-achternaam het ideaalst4 lettergrepen kan hebben. Dus achternaam 1 lettergreep, dan voornaam 3, of 2-2, of 3-1. Probeer het maar eens, dat "loopt" het lekkerst ;o)

Asa Torell

Asa Torell

22-01-2012 om 23:51

Shonagh

Nooit gehoord, van die achternaamregel. Zelf vind ik juist eerder dat 1 lettergreep verschil tussen voor- en achternaam mooi klinkt. Dus 2+3 (dat hebben al mijn kinderen), 3+2, 2+1, 1+2.

En verder over voornaam-achternaam

Verder is het handig erop te letten dat de combinatie voornaam-achternaam geen vervelende initialen of combinaties oplevert (zo kende ik vroeger een A.Buis, die was haar ouders niet dankbaar).

Ook is het handig om de voornaam niet te laten eindigen op de letter waar de achternaam mee begint. Althans in de uitspraak. Bob Bouma is geen probleem (de laatste B van Bob wordt immers als een p uitgesproken) maar Ans Steur zal altijd heel bewust een pauze tussen voor- en achternaam moeten laten vallen als ze geen S wil kwijtraken.

Groeten,

Temet

Asa

Ach, het is allemaal niet zo belangrijk natuurlijk en ook persoonlijk, maar bij onze 2 lettergrepige achternaam klinken de 2 lettergrepige voornamen mooier dan die van het oudste kind wat al met zijn 1 lettergrepige Koreaanse naam bij ons kwam.
Vandaar dat ik ook nooit gezocht heb naar namen voor zijn jongere broertje en zusje die bij zijn naam zouden passen:o) ( Snap je het nog, haha ?)

Hanne.

Hanne.

24-01-2012 om 16:18

Lettergrepen

En hier hebben de kinderen allemaal 2 lettergrepen in de voor en 2 in de achternaam. Klinkt inderdaad heel goed.

Maar pa en ma hebben resp 1 en 3 in de voor en 2 in de achternaam en dat klinkt ook goed.

Net als de alliteraties die we tussen de 1e en 2e naam hebben. Volgens de 'regels' niet handig, maar klinkt als een deur!

Het enige waar wij geen rekening mee hadden gehouden is dat een 'y' en een 'i' in de praktijk het zelfde klinken. En nu hebben we dus 2 sprekend op elkaar lijkende kinderen met een 'i' naam. Dat geeft dus wel alom verwarring!

Ely

Ely

24-01-2012 om 20:53

Rare vraag misschien hanne?

Maar bedoel je dat 'men' de naam van je kind anders uitspreekt dan jullie hadden bedacht of had je er niet aan gedacht dat de namen hetzelfde klinken en alleen op het schrijven gelet?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kersenboom

kersenboom

26-01-2012 om 14:09

Onze zoon

hebben we Stefano genoemd.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-01-2012 om 19:24

Ha, da's dan lekker shonagh

mijn man en kinderen hebben een achternaam met een paar voorvoegsels en alles bij elkaar heeft die achternaam gewoon al vier lettergrepen. Kan het met voornaam nooit meer goed klinken.... zielug hoor.... Nee, dan ik: voor-en achternaam allbei twee lettergrepen, vier in het totaal. Nu weet ik waarom ik altijd mijn eigen naam gehouden heb.... Dat was het....
Aagje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.