Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Help krijg een tweeling!

hallo allemaal,
ben een moeder van 27 jaar en heb 2 dochters van 5 en 1 jaar.
blijk nu onverwachts 13 weken zwanger te zijn van een eeneige tweeling!
help!
ben zo geschrokken,ook blij natuurlijk!
krijg er dus nog 2 bij,terwijl ik eigenlijk dacht dat ons gezin compleet was.
we accepteren natuurlijk de situatie maar het is zo'n schok.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
hoe gaat zo'n zwangerschap verlopen,help!haha,groetjes angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

15-05-2010 om 20:42

Allereerst

gefeliciteerd, en dubbel natuurlijk!!! Tja, hoe zal het gaan? Dat hangt er van af.....Ik had al 1 kind en was toen zwanger van een tweeling. De zwangerschap zelf was ik al snel vrij dik....met 6 maanden leek ik alsof ik elk moment kon bevallen. Het einde was dan ook best pittig. En het is even wennen....2 ipv 1, maar je groeit er in.....Ik kan je het meerlingenforum nog aanraden http://www.meerlingenforum.nl en je kan nog lid worden van de NVOM.

Leuk joh!

Ik heb het gezien bij een collega van mij en die maakte zich ook zorgen, maar het pakte prima uit! Ze zijn fantastisch. Komt allemaal goed, gewoon genieten!

Gr Tamara

Mariska

Mariska

18-05-2010 om 09:42

Sos help!

Ben je al wat van de schrik bekomen?

Ik kreeg met 5 weken zwangerschap 2 speldenknopjes met hartactie op het beeldscherm te zien... Was vreselijk misselijk en moest opgenomen. Doordat ik zo beroerd was drong het nauwelijks tot me door dat het er 2 bleken te zijn Ik wilde me eerst beter voelen. Daarbij was het nog zo pril... Zou het wel goed blijven gaan? In dat stadium zat ik ook nog. Maar het ging goed!

We hadden overigens ook al 2 kinderen. Niet zo jong als die van jou. Onze 2ling is nu 2 jaar en de andere kinderen zijn nu 9 en 11 jaar.

Alle vooronderstellingen die me werden toegeworpen: risico's, vroegtijdig bevallen, keizersnee... heb ik allemaal op me in laten werken. Tijdens de zwangerschap heb ik genoten van alle extra controles. Je krigt altijd echo's en die duren ook lekker lang Bij de 20 weken echo een half uur per kindje. Ik vond de begeleiding in het ziekenhuis goed (MCA). Uiteindelijk ben ik bevallen met 39.5 weken en vaginaal zonder hechting achteraf. Prima gegaan allemaal. De 1 woog 2820 en de ander 3300. We konden snel naar huis en de borstvoeding (wilde ik graag geven) verliep ook prima. Mijn verhaal is dus positief en dat wil ik je meegeven. Tuurlijk kan het ook anders gaan. Ik had de minst risicovolle zwangerschap: beiden een eigen vruchtzak en eigen placenta (op het end vergroeid tot 1 geheel). Een 1eiige zwangerschap is risicovoller wanneer beiden kindjes een vruchtzak en een placenta moeten delen. Dat moeten ze ook goed in de gaten houden.

Maar... Ik vond het super dat ik al de ervaring had van 2 1lingen Dat geldt voor jou net zo! Een 2ling is 'anders' maar ook weer niet. Vaar op je ervaring en heb vertrouwen in jezelf!

Suk6 en ik hoop weer van je te horen X Mariska
mama van Michel 11, Joyce 9, Luuk & Tycho 2 jr

Mariska

Mariska

18-05-2010 om 09:44

Berber

"en nog sta ik wel eens met verwondering en verbazing naar die drie mannen te kijken. Zijn die van mij? Sjonge..."

ZO herkenbaar!!!

Knufz, Maris

Mariska

Mariska

18-05-2010 om 12:36

Berber

Tsjeeeeee, wat een BOEL!!!!

(zie door de bomen het bos niet meer)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.